Κυκλάδες: δέκα πλοία στο ...ντόκο της Ραφήνας και αρχίζει η μάχη

Βρε καλώς τα παιδιά…. Την περασμένη Πέμπτη είχαμε την συζήτηση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για το επόμενο καλοκαίρι και τη δρομολόγηση των πλοίων από τη Ραφήνα προς τα νησιά των Κυκλάδων… Οι κόντρες ήταν αρκετές ανάμεσα στους ακτοπλόους, υπήρχε διάθεση να βρεθεί η άκρη και να συμβιβαστούν όσον αφορά τις ώρες για την έναρξη των δρομολογίων αν και οι εκπρόσωποι των εταιριών όσον αφορά τα συμβατικά ήθελα να έχουν προβάδισμα και αυτό λογικό από τη στιγμή που υπολείπονται ταχύτητας σε σχέση με τα ταχύπλοα….

Αντίθετα, στο θέμα που έχει να κάνει με την κίνηση και την έλλειψη υποδομών στο λιμάνι της Ραφήνας, είχαμε απαντήσεις που προκαλούν ερωτηματικά από τη στιγμή που μπήκαν στο παιχνίδι ακόμη και οι …τροχονόμοι. Λες και το πρόβλημα της απουσίας υποδομών λύνεται μέσα από την παρουσία περισσότερων τροχονόμων…

Όλοι πάντως συμφώνησαν ότι θα σεβαστούν τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Και χθες το βράδυ είχαμε την γνωμοδότηση του ΣΑΣ και το λιμάνι της Ραφήνας θα υποδεχτεί δέκα συνολικά πλοία – συμβατικά και ταχύπλοα – που θα εκτελούν και τα δρομολόγια από και προς τα νησιά των Κυκλάδων… Αρχής γενομένης από τις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου όσον αφορά τα καλοκαιρινά δρομολόγια…

Ας δούμε με ποια όπλα θα παραταχθούν φέτος οι εταιρείες… Τα κόκκινα πλοία της Fast Ferries, είναι το «Αικατερίνη Π.», το «Θεολόγος Π.» και το «Andros». Τα γαλάζια της Golden Star Ferries είναι τα δύο συμβατικά «Superferry», και «Superferry II», το ταχύπλοο «Superrunner», ενώ δεν έχουν μπει στη δρομολόγηση τα δύο ταχύπλοα που φέρεται να έχει αγοράσει η εταιρεία. Ίσως να τα δούμε του χρόνου ή σε κάποια έκτακτη δρομολόγηση με βάση τις αποφάσεις του ΣΑΣ την άνοιξη… Άλλωστε, έχουμε και τα συμβούλια Μαρτίου και Μαΐου που αλλάζουν συνήθως τις ισορροπίες… Και βέβαια έχουμε τα …γαλάζια της Sea Jet που κατεβάζει φέτος τέσσερα ταχύπλοα το «Champion Jet 2″, το «Paros Jet», για πρώτη φορά το «Naxos Jet» και φυσικά το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας το «Terra Jet».

Οι ώρες που δόθηκαν από το ΣΑΣ είναι από τις 07:10 το πρωί (το “Champion Jet 2”) έως τις 08:25 το SuperFerry ΙΙ κάτι που σημαίνει ότι στο διάστημα εβδομήντα λεπτών θα φεύγουν οκτώ πλοία, με διαφορά δέκα λεπτών το ένα από το άλλο όπως άλλωστε βλέπετε και στον σχετικό πίνακα που ακολουθεί… Πρόταση που είναι κατά πλειοψηφία.. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Blue Star Paros που κρατάει γραμμή στη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες, για μία ακόμη χρονιά αποφάσισε να την βάλει στο πάγο. Κι έτσι το «Blue Star Paros» θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς – Κάλυμνος – Κως – Ρόδος αντί της γραμμής Ραφήνα – Μύκονος – Πάρος – Νάξο – Ίο…

Δείτε αναλυτικά τις αποφάσεις του έκτακτου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που αφορούν το λιμάνι της Ραφήνας.