Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Οι καραμπόλες του φετινού καλοκαιριού σε επίπεδο Ακτοπλοϊας

Κυκλάδες: Οι καραμπόλες του φετινού καλοκαιριού σε επίπεδο Ακτοπλοϊας

|

Κυκλάδες…. Η Seajets εξελίσσεται σε πρωταγωνιστή του «θαλάσσιου stratego” – Η παρουσία του World Champion Jet αλλάζει τα δεδομένα – Ποιες άλλες εταιρείες κινούνται και ποιο είναι το ζητούμενο του φετινού καλοκαιριού 

Μέσα Μαΐου και η ελληνική ακτοπλοΐα θεωρείται το πιο «καυτό» αφήγημα. Οι εξελίξεις είναι συνεχείς. Αλλάζουν ισορροπίες, δημιουργούνται εντάσεις, ενώ εισέρχονται και νέοι παίκτες στο «γαλάζιο παλκοσένικο» του Αιγαίου.

Του Μηνά Τσαμόπουλου (newmoney.gr) 

Υπερταχύπλοα αρχίζουν «κόντρες» με τις αεροπορικές εταιρείες, πάλαι ποτέ κυρίαρχα σχήματα  περιορίζουν την παρουσία τους ενώ στην Κρήτη,  το Ρέθυμνο για μία ακόμη φορά προσπαθεί να βρει «θέση» στον ανταγωνισμό με τα Χανιά και το Ηράκλειο. Οι Κυκλάδες φυσικά  είναι τα βασικό πεδίο της επιχειρηματικής αντιπαράθεσης.

Το θετικό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι με την προσθήκη πλοίων με μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες και υψηλές ταχύτητες εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στις Κυκλάδες η κίνηση κατά 4% το 2019 το οποίο το οποίο θα προστεθεί στο άλλο 4% που είχε αυξηθεί πέρσι. «Σιγά-σιγά η ακτοπλοΐα αρχίζει να μαζεύει τους χαμένους της επιβάτες ενώ άρχισε να ανταγωνίζεται  το αεροπλάνα» επεσήμανε στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας.  

Ας ξετυλίξουμε το νήμα του κουβαριού έχοντας ως  βάση τις  εταιρείες ώστε να γίνει ξεκάθαρη η εικόνα.

Η Seajets εξελίσσεται σε πρωταγωνιστή του «θαλάσσιου stratego». Είναι η μόνη εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια με ταχύπλοο από τον Πειραιά για Σύρο στο πλαίσιο της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Σαντορίνη.

Σε αυτό το δρομολόγιο έχει τον παγκόσμιο πρωταθλητή της ακτοπλοΐας, το WorldChampion Jet το οποίο αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 43 κόμβων με  μέγιστη τους 50 κόμβους φέρνοντας πιο κοντά τις Κυκλάδες από τον Πειραιά. Έχει μεταφορική ικανότητα 1.300 επιβατών. Το WorldChampion Jet κατέχει  μια θέση στα παγκόσμια ρεκόρ Guinness για την ταχύτητα του. Στη Σύρο  η Seajets έχει ανταγωνιστή μόνο ένα συμβατικό της Blue Star Ferries, το Blue Star Paros το αναπτύσσει ταχύτητα 21 κόμβους και κάνει τη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Σαντορίνη.

Το κόστος των καυσίμων για το υπερ ταχύπλοο υπολογίζεται από κύκλους της ακτοπλοίας στις 70-80.000 ευρώ ημερησίως. Όμως τα ημερήσια έσοδα τους καλοκαιρινούς μήνες θα ξεπερνούν τις 110.000-120.000 ευρώ σύμφωνα πάντοτε με τα έμπειρα στελέχη του κλάδου που μίλησαν στο «ΘΕΜΑ».  

Η Seajets είναι επίσης η μόνη εταιρεία που εξυπηρετεί την Ίο από τον Πειραιά. Εκεί έχει δρομολογημένο το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα ταχύπλοο το Terra Jet στη γραμμή Πειραιάς- Πάρος-Ίο-Σαντορίνη. Έχει μεταφορική ικανότητα 1.800 επιβατών.

Η εταιρεία, που έχει ως εκπρόσωπό της τον Μάριο Ηλιόπουλο, με τα δύο αυτά υπέρ ταχύπλοα μπαίνει ευθέως και δυναμικά στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές εταιρείες αφού μειώνει τον χρόνο ταξιδιού με μικρότερο κόστος εισιτηρίου.

Μάλιστα η δρομολόγηση του Terra Jet έχει παρασκήνιο. Η SeaJets έγινε η πρώτη εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε τους ειδικούς όρους που επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να κάνει δεχτή την εξαγορά της Hellenic Seaways από τον Όμιλο Attica.  

Πιο συγκεκριμένα, εάν εταιρεία έβαζε ταχύπλοο  στη σύνδεση της  Ίου με τη Σαντορίνη τότε η HSW θα έπρεπε να αποσύρει πλοίο της και ειδικότερα το Hellenic Highspeedόπως και συνέβη αφού η Seajets κατέθεσε αίτημα για δρομολόγηση του  Tera Jet από Πειραιά για Πάρο-Ίο-Σαντορίνη. Αίτημα το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή.  Σύμφωνα με πληροφορίες το Hellenic Higspeed ίσως ναυλωθεί στο Μαρόκο.

Όμως ενώ όλοι πίστευαν ότι το Hellenic Higspeed της HSW θα αποσυρόταν από τις Κυκλάδες και θα ναυλωνόταν στο Μαρόκο, ήρθαν τα πάνω-κάτω στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Πιο συγκεκριμένα, το Hellenic Highspeed ναυλώθηκε από την Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη και  παρά τις ισχυρές αντιδράσεις  των ανταγωνιστών, το ΣΑΣ ενέκρινε  τη δρομολόγησή του στην γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο με ώρα αναχώρησης 08:30 και από επιστροφή από Νάξο στις 14:00 σε αντικατάσταση τουΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π, το οποίο υπέστη μηχανική βλάβη και θα χάσει όλη την θερινή σεζόν.

Η άλλοτε κραταιά στις Κυκλάδες Ηellenic SeaWays, η οποία  ανήκει πλέον στον Όμιλο Attica, έχει παρουσία μόνο με ένα ταχύπλοο. Πρόκειται για το Highspeed 4 το οποίο θα δρομολογηθεί το καλοκαίρι στη γραμμή από Πειραιά για Πάρο –Νάξο.

Η Seajets για Κυκλάδες έχει επίσης τα πλοία Champion Jet 2, από Ηράκλειο για Σαντορίνη-Ίο-Νάξο-Μύκονο και το  Aqua Blue θα δρομολογηθεί από τη Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο με προέκταση δρομολογίου δύο φορές την εβδομάδα για Ικαρία-Σάμο.

«Με την ένταξη του WorldChampion Jet στο στόλο μας, η δυναμική του δικτύου της SEAJETS ενισχύεται περαιτέρω και αναβαθμίζεται σε σημαντικό βαθμό. Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως, με 16 ταχύπλοα, καθώς και 4 συμβατικά πλοία, εξυπηρετώντας συνολικά 29 λιμάνια και περισσότερες από 260 διασυνδέσεις στο Αιγαίο», επεσήμανε ο Μάριος Ηλιόπουλος, Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης στα εγκαίνια των δρομολογίων του WorldChampion Jet, την περασμένη Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά.

Η Golden Star Ferries  των αδελφών Στεφάνου  δραστηριοποιείται με  έξι πλοία.

– Το Superferry και Superferry II  από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο –Πάρο-Σαντορίνη και Ηράκλειο
– Το Superrunner από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-‘Ιο-Σαντορίνη
– Super Speed από Πειραιά για Πάρο-Νάξο-Μύκονο-Τήνο
– Super Cat από Πειραιά για Σίφνο-Μήλο-Φολέγανδρο-Σαντορίνη-Ίο-Νάξο-Μύκονο και το
– Golden Express, το οποίο θα αποπλέει από Ραφήνα για Σύρο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Κουφoνήσι-Κατάπολα. Το πλοίο μέχρι  πριν 10 ημέρες το είχαν τα αδέλφια Στεφάνου 50%-50% με τον  Θεολόγο Παναγιωτάκη της Fast Ferries. Όμως την Παρασκευή 10 Μαΐου  απέκτησαν εξ ολοκλήρου την κυριότητά του.

Η Blue Star Ferries του Ομίλου Attica δραστηριοποιείται στην Παροναξία και στις Μικρές Κυκλάδες με τα πλοία Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Paros και StarNaxos. H Βlue Star tτις ημέρες αιχμής θα προσθέσει και έκτακτα δρομολόγια. 

Οι Μινωϊκές Γραμμές έχουν δρομολογημένο στις Κυκλάδες σε ημερήσια βάση το «Santorini Palace» πρώην Highspeed 7 το οποίο είναι μέρος του τιμήματος για την πώληση στην Attica το ποσοστού που κατείχε στην HSW. Το ταχύπλοο κάνει το δρομολόγιο Ηράκλειο-  Σαντορίνη-Ίο-Πάρο-Νάξο-Μύκονο.

Στις δυτικές Κυκλάδες δραστηριοποιείται η Aegean Speed Lines του Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη με το  ταχύπλοο Speedrunner III.

Στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα  υπάρχει και η Zante Ferries με δύο πλοία το «Διονύσιος Σολωμός» και το «Αδαμάντιος Κοραής».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα υποδυόμενοι υπαλλήλους

Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Πάσχα: Σύγχυση στην αγορά αρνιού

Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» – Ανησυχία για την επάρκεια λόγω εξαγωγών

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Νάξος: Τοποθετήθηκαν νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία

Φ. Μαυρομμάτης δηλώνει ότι "Νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες τοποθετήθηκαν σε σχολεία”

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο