Κυκλάδες: Τι είδαν τα μέλη της Ένωσης Κρουαζιέρας στη Μύκονο

Επίσκεψη στους λιμένες Μυκόνου, Πάτμου, Ρόδου και Ηρακλείου πραγματοποίησε κλιμάκιο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με αφορμή την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Ειδικότερα, διεξήχθησαν συναντήσεις με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους δημάρχους, τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, τους προέδρους Λιμενικών Ταμείων, τους προϊσταμένους όλων των άλλων τοπικών Αρχών που ασκούν έργο στους λιμένες, καθώς και τους τοπικούς Ναυτικούς και Τουριστικούς Πράκτορες.

Στο επίκεντρο τέθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τους λιμένες, καθώς και άλλες αναγκαίες υποδομές, προκειμένου για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερομένων εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται τα ενδιαφέροντα, στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων, μέρη.

Να σημειώσουμε ότι στη Μύκονο η συνάντηση έγινε στις 8 Απριλίου και ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς μίλησε με τους εκπροσώπους στο κρουαζιερόπλοιο "CELESTYAL OLYMPIA" με την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι της Μυκόνου. Η συνάντηση αφορούσε το κλάδο της κρουαζιέρας στη Μύκονο και βασικά θέματα που τον επηρεάζουν τα οποία συζητήθηκαν και αναλύθηκαν κατ’ ιδίαν, ενώ τα μέλη της Ένωσης επισήμαναν πως για το 2019 υπάρχει αύξηση 10% στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο νησί της Μυκόνου, με επιπλέον 45 προσεγγίσεις πλοίων το 2019. 

Ακολουθούν τα πλέον ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν στις συναντήσεις:

  1. Οι σχεδιασμοί έργων και ρυθμίσεων και η αποτύπωσή τους στα masters plans, προκειμένου για την εκτέλεσή τους, σε όλο το φάσμα που αφορά, τόσο τις ευκολίες εξυπηρέτησης των πλοίων, όσο και αυτές που έχουν σχέση με τα εκατομμύρια επιβατών και πληρωμάτων που καταφτάνουν στους προορισμούς.
  2. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή σταθμών επιβατών (passenger terminals), σύμφωνα με τις ανάγκες του μέλλοντος, από πλευράς αριθμού επιβατών και ιδιαίτερα αυτών που προέρχονται από χώρες Non Schengen, όπου αναμένεται η εφαρμογή νέων απαιτήσεων στους ελέγχους των αποβιβαζομένων.
  3. Βελτιώσεις σε υπάρχουσες υποδομές, όσον αφορά τα κρηπιδώματα παραβολής των κρουαζιερόπλοιων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις και προοπτικές από πλευράς μεγέθους διαστάσεων, των τελούντων υπό ναυπήγηση νέων, τελευταίας γενιάς.
  4. Εφαρμογή μέτρων, σχετικά με τα προβλεπόμενα από την οικεία Διεθνή Σύμβαση και τον Κώδικα ISPS για το Maritime Security μέτρα, τόσο στην χερσαία λιμενική ζώνη, όσο και στον θαλάσσιο χώρο, εκεί που παραμένουν τα κρουαζιερόπλοια στα αγκυροβόλια, πραγματοποιώντας αποεπιβίβαση των επιβατών – τουριστών με λέμβους.
  5. Ευκολίες παραλαβής στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων, που παραδίδονται από τα πλοία, όπου πρέπει να τηρούνται τα προβλεπόμενα από την οικεία ΔΣ MARPOL, τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και Οδηγίες, καθώς και την Εθνική Νομοθεσία.
  6. Μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα του ατμοσφαιρικού, με τους σχεδιασμούς και την εγκατάσταση στους λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία.
  7. Λειτουργία συστήματος ελέγχου αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation).
  8. Ευκολίες σε ότι αφορά τις πλοηγήσεις πλοίων στους λιμένες.
  9. Τοποθέτηση ναυδέτων σε προορισμούς κρουαζιέρας, όπου οι λιμενικές εγκαταστάσεις παραβολής πλοίων δεν παρέχουν τις αναγκαίες ευκολίες και υπάρχει ανάγκη παραμονής των στους όρμους.
  10. Λειτουργία υδατοδρομίων.
  11. Λειτουργία λεωφορείων (shuttle buses) σε μεγάλους λιμένες, για τη μεταφορά επιβατών από τα σημεία αποβίβασης στα passenger terminals, όταν αυτά είναι σε μακρινές αποστάσεις.
  12. Αναβάθμιση αεροδρομίων, προκειμένου για την ανάπτυξη του home porting, που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους προορισμούς κρουαζιέρας της επικράτειας.
  13. Πολιτική σε ότι αφορά τον καθορισμό λιμενικών τελών, ώστε αυτά να τηρούνται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, προκειμένου να δημιουργούνται όροι προσέλκυσης των κρουαζιερόπλοιων.

Κατά την συνάντηση με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου συζητήθηκαν θέματα που έχουν να κάνουν με:

  • Τις διαδικασίες εγκρίσεως των έργων, σύμφωνα με τα master plans των λιμένων, καθώς και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, προκειμένου για την εκτέλεσή των.
  • Την τήρηση, από πλευράς των Αρχών διαχείρισης των λιμένων, καθώς και των άλλων Υπηρεσιών, μέτρων και ευκολιών προς εξυπηρέτηση των επισκεπτών, τόσο κατά την έξοδό των από το πλοίο, όσο και την πραγματοποίηση επισκέψεων στα ενδιαφέροντα του κάθε προορισμού.
  • Την ανάπτυξη υποδομών σε μικρά νησιά, για τα οποία υπάρχουν τάσεις για να καταστούν νέοι προορισμοί, ένεκα του ήσυχου περιβάλλοντος, των φυσικών τοπίων και άλλων πλεονεκτημάτων που συμβαίνει να υπάρχουν σε αυτά τα μέρη.
  • Το ενδιαφέρον επέκτασης της τουριστικής περιόδου, με στόχο το full year operation, ιδιαίτερα σε προορισμούς της Περιφέρειας αυτής, όπου συνδράμει και το στοιχείο των ηπιότερων κλιματολογικών συνθηκών.

Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν όπως, υπάρξει συνέχεια των συναντήσεων, προκειμένου με τον τρόπο αυτό, να μπορούν να ακούγονται οι απόψεις των χρηστών στους σχεδιασμούς των έργων, πριν αρχίσει η εκτέλεσή τους.

Σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, «το στοιχείο αυτό δίνει τη δυνατότητα να καταγράφονται οι απόψεις των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι στους χειρισμούς των πλοίων κατά την είσοδο και έξοδο από τους λιμένες, καθώς και την παραμονή των εκεί, λαμβάνοντας πάντα τον παράγοντα ασφάλεια (safety), που σχετίζεται και με τις επικρατούσες σε κάθε περίπτωση καιρικές συνθήκες στους λιμένες και τα αγκυροβόλια».