Μεταφορικό ισοδύναμο: Κατατέθηκε η τροπολογία για τα καύσιμα χωρίς τις Μικρές Κυκλάδες

Μια τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας για την ένταξη και των ιδιοκτητών πρατηρίων καυσίμων στα νησιά στους δικαιούχους του μεταφορικού ισοδύναμου έβαλε «φωτιά» στη συνεδρίαση της Βουλής. Η αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα και έκανε λόγο για «μηχανισμό που δημιουργεί νέους λαθρέμπορους καυσίμων».

«Αυτή η τροπολογία είναι προεκλογικού χαρακτήρα, γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει αύριο το μεταφορικό ισοδύναμο και η μεθοδολογία. Δίνετε εξουσιοδότηση στον εαυτό σας και τον Υπουργό Οικονομίας για τον προσδιορισμό σε μελλοντικό χρόνο των βασικών στοιχείων της διαδικασίας για την εφαρμογή του μέτρου», ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας από τη ΝΔ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το μηχανισμό που προτείνει δημιουργεί «νέους λαθρέμπορους καυσίμων».

Σε υψηλούς τόνους ήταν η αντίδραση του Υφυπουργού Ναυτιλίας, Νεκτάριου Σαντορινιού: «Τελικά είστε μνημονιακότεροι των μνημονίων. Ούτε οι Θεσμοί δεν έθεσαν όλα αυτά που λέτε όταν συζητήσαμε το μέτρο. Εμείς ξεκινήσαμε το μέτρο και αυτή είναι η πραγματικότητα».

Ο ίδιος απέκρουσε τις κατηγορίες του κ. Σκρέκα περί νέας γενιάς λαθρεμπόρων, επικαλούμενος το σύστημα εισροών – εκροών στα βενζινάδικα όλης της χώρας, ενώ για την μετάθεση των λεπτομερειών του μέτρου σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, επικαλέστηκε το πλήθος τεχνικών λεπτομερειών, που θα οδηγούσε διαφορετικά σε συνεχείς τροποποιήσεις του νόμου.

Τι αναφέρει η τροπολογία που κατατεθηκε από τον κο Σαντορινιό και ποια νησιά εμπλέκονται;   Η ρύθμιση, η οποία θα εφαρμοσθεί από τον Ιανουάριο του 2019 στα νησιά (Αγαθονήσι, Αμορμό, Ανάφη, Αντίπαρο, Αστυπάλαια, Ιο, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κύθηρα, Κύθνο, Λειψούς, Λέρο, Μεγίστη, Μήλο, Νίσυρο, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη, Ψαρά) αλλά αργότερα και στα υπόλοιπα νησιά, κρίθηκε απαραίτητη να κατατεθεί ξεχωριστά, καθώς το σύστημα μεταφοράς καυσίμων είναι διαφορετικό από αυτό των εμπορευμάτων και των επιβατών που ρυθμίζει ο νόμος 4551/2018.

Σημειώνεται, ότι αυτήν τη στιγμή το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου για την επιδότηση των μεταφορών των επιβατών και των εμπορευμάτων εφαρμόζεται σε 49 νησιά του ανατολικού και νοτιοανατολικού Αιγαίου, κάποια νησιά των Κυκλάδων και τα διά πόντια στο Ιόνιο. Από την 1η Ιανουαρίου του 2019 θα έχει εφαρμογή σε όλα τα νησιά πλην της Κρήτης, της Λευκάδας και Εύβοιας.

Με τη νέα ρύθμιση για τα υγρά καύσιμα που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή η επιδότηση του καυσίμου (Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) θα χορηγείται σε κατόχους άδειας λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων με συγκεκριμένους συντελεστές, που θα έχουν να κάνουν σε σχέση με την απόσταση και το κόστος και οι οποίοι θα οφείλουν να μειώσουν τη λιανική τιμή κατά του ποσό του ΑΝΗΚΟ.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής θα ελέγχει τη μείωση της τιμής του καυσίμου με βάση τις τελικές τιμές των επιλέξιμων καυσίμων που έχουν αναρτηθεί στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων με ευθύνη του πρατηριούχου, ενώ η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή θα ενημερώνει εάν ένας πρατηριούχος που έχει ενταχθεί στη συγκεκριμένη δράση έχει παραλείψει να γνωστοποιήσει την τιμή της λιανικής πώλησης του επιλέξιμου καυσίμου στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.

Σε περίπτωση που κάποιος πρατηριούχος παραλείψει να μειώσει την τιμή του καυσίμου, αυτό συνιστά σοβαρό λόγο διακοπής της επιδότησης, ενώ η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής θα μπορεί να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα iefimerida.gr