Νάξος: Εσπασε το φράγμα των 60.000 επισκεπτών ο Ιούνιος (πίνακες)

Η Νάξος κερδίζει το στοίχημα.. Και εντυπωσιάζει καθότι αποδεικνύει καθημερινά ότι η δουλειά που γίνεται σε επίπεδο προώθησης τόσο από τον Δήμο όσο κι από την Περιφέρεια αλλά κυρίως από την ιδιωτική πρωτοβουλία έχει αποτέλεσμα. Και επειδή είναι δεδομένο ότι θα αρχίσει η γκρίνια για τη … πρωτοκαθεδρία, ο καθένας σίγουρα έχει βάλει το δικό του λιθαράκι. Όπως και τα ΜΜΕ που δεν γράφουν για τα προβλήματα του νερού ή των απορριμμάτων ή του κυκλοφοριακού. Να μην τα διαβάζουν οι ξένοι και να μην έρχονται … Σίγουρα πάντως, θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε, τι θα κάνουμε με το περιβάλλον και γενικότερα με την αλλοίωση της εικόνας που έχει το νησί, γιατί εάν συνεχιστεί η πορεία χωρίς ... ουσιαστικό καπετάνιο και κυρίως σχέδιο θα μείνουμε με .. αριθμούς και με την σκέψη ότι "καλά πηγαίναμε, αλλά δεν βλέπαμε την λακούβα μπροστά μας"... 

Τεσπα. Άλλη ιστορία αυτή. Η ουσία ποια είναι; Ότι ο φετινός Ιούνιος (αλλά και ο Ιούλιος που διανύουμε) δεν έχει προηγούμενο. Και να σκεφτεί κανείς ότι δεν είχε μέσα … Άγιο Πνεύμα (σ.σ. το τριήμερο εννοούμε). Τι θέλουμε να πούμε; Ότι έσπασε το ιστορικό φράγμα των 60.000 επισκεπτών (61.224 για την ακρίβεια) όσον αφορά τις αφίξεις μέσω της βασικής  πύλης εισόδου του νησιού που δεν είναι άλλη από το λιμάνι. Που να ήταν δηλαδή μεγαλύτερο;

Σε σχέση με πέρυσι έχουμε μία αύξηση της τάξης του 6% ενώ το πιο εντυπωσιακό είναι ότι έχουμε περίπου 20 κατάπλους πλοίων σε ημερήσια βάση… Και τα περισσότερα είναι ταχύπλοα αν και το βαρύ πυροβολικό δεν είναι άλλο από τα συμβατικά πλοία της Blue Star Ferries τα οποία και μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών… Αυτό που παρατηρούμε σε πρώτη ανάγνωση είναι ότι έχουμε αύξηση και των αυτοκινήτων έστω και στο 3% ενώ μειωμένη είναι η κίνηση στα φορτηγά αυτοκίνητα…

Από εκεί και πέρα, έχουμε και την πρώτη εικόνα όσον αφορά το πρώτο εξάμηνο. Κι εδώ οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί. Σπάσαμε το φράγμα των 150.000 επισκεπτών (150.142), σημαντικό ρόλο έχει παίξει όμως ο Μάιος (η αύξηση ήταν της τάξης του 30%) λόγω του Αγίου Πνεύματος… Ενώ και εδώ βλέπουμε ότι η κίνηση των ΙΧ είναι εντυπωσιακή.. Και μετά λέμε για κυκλοφοριακό ε;  

Από εκεί και πέρα να αναφέρουμε ότι ο Ιούνιος είχε ως επί τω πλείστον αλλοδαπούς κυρίως Γερμανούς, Σκανδιναβούς και από χώρες εκτός Ευρώπης, η Νάξος συνεχίζει να διατηρεί το πλεονέκτημα ότι ως οικογενειακός προορισμός έχει προσιτές τιμές και η φιλοξενία είναι το βασικό πλεονέκτημα καθότι η παροχή υπηρεσιών είναι στο … κόκκινο.  Από εκεί και πέρα, έχουμε για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια τους επαγγελματίες να μην γκρινιάζουν τόσο πολύ όσον αφορά την καταναλωτική δύναμη των επισκεπτών αν και η υπέρ -  φορολόγηση παραμένει το αδύναμο σημείο όσον αφορά τους επαγγελματίες.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο Ιούνιος και δη οι πρώτες εβδομάδες είχαν ως σημείο αναφοράς τη πόλη της Νάξου καθότι οι προορισμοί εκτός της Δυτικής Ακτής ήταν ακόμη σε κατάσταση προετοιμασίας, ενώ μετά τις 15 Ιουνίου έχουμε έναρξη τουριστικής περιόδου στους άλλους προορισμούς ενώ έχουμε ενεργοποίηση νωρίτερα φέτος ακόμη και των δρομολογίων του ΚΤΕΛ σχεδόν στο σύνολο των τουριστικών προορισμών.

Όσο για το …μέλλον; Να κρατήσει την κίνηση σε υψηλό επίπεδο, να διατηρήσει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών όσο γίνεται πιο ψηλά και επιτέλους να δραστηριοποιηθεί προς την επέκταση της τουριστικής κίνησης προς Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Κάτι που σημαίνει «σπρώχνουμε» τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού… Αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει από το σύνολο των φορέων και όχι από έναν ή δύο. Και βέβαια με το δήμο να είναι σε θέση οδηγού και όχι απλά να καρπώνεται τις επιτυχίες…

# Ευχαριστούμε για μία ακόμη φορά την αρμόδια υπηρεσία του Λιμεναρχείου Νάξου για την άψογη συνεργασία

Ο Ιούνιος με αριθμούς

Χρονιά     Αποβ        Επιβ

2000        48.768     49.232

2001        53.645     54.155

2002        45.338     32.306

2003        47.339     49.217

2004        43.852     40.291

2005        48.514     39.651

2006        52.235     43.229

2007        54.587     44.937

2008        53.911     46.345

2009        49.639     43.252

2010        43.470     36.332

2011        42.471     36.027

2012        37.295     30.590

2013        42.446     33.228

2014        46.044     38.534      

2015        49.813     43.729

2016        46.611     38.109

2017        57.977     47.282

2018        61.224     50.584    

 

Επιβατική Κίνηση εξαμήνου    

Έτος Επιβάτες  Ετήσια διαφορά        Μεταβολή (ποσοστό)

2006        132.103                    

2007        139.420   7.317       5,5%

2008        137.133   -2.287      -1,7%

2009        132.036   -5.097      -3,9%

2010        121.124   -10.912    -9,0%

2011        117.961   -3.163     -2,7%

2012        100.805   -17.156    -17,0%

2013        105.709   4.904       4,6%

2014        118.989   13.280     11,2%

2015        125.268   6.279       5,0%

2016        119.842   -5.424      -4,5%

2017        138.202   18.360     15.3%

2018        150.142   11.940     9.1%