Νάξος - Μπαμπούνη: Η ευλογία του πρωτότοκου γιου και η μάχη για την αναβάθμιση του τυροκομείου

Δυο βήµατα από τη θάλασσα της Αγιασού στη Νάξο η οικογένεια Μπαµπούνη τυροκομούσε πάντα µε παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή καζάνι και φλόγιστρο, όµως µε τη στροφή του αιώνα αλλά και λόγω νοµοθεσίας, τα τυριά της δεν «έφταναν» στις αγορές. «Μετά από ένα σεµινάριο που παρακολούθησα µου ήρθε η ιδέα να αναβαθµίσω το τυροκοµείο και να τυποποιήσω τα προϊόντα. Έπρεπε είτε να κάνω αυτό είτε να φύγω από τη δουλειά», αφηγείται στην εφηµερίδα Agrenda ο Γιώργος Μπαµπούνης, εξηγώντας στη συνέχεια πως η δεύτερη επιλογή του θα ήταν µια πολύ δύσκολη απόφαση, αφού «από όταν θυµάµαι τον εαυτό µου είµαι κοντά στα ζώα, τα οποία τα έχουµε από πάππου προς πάππου και εδώ πάντα το πρώτο αγόρι µένει πίσω για να τα κρατήσει, γιατί είναι κοµµάτι της οικογένειας και αυτά».

Το 2009, λοιπόν, αφού µπήκε σε ένα αναπτυξιακό πρόγραµµα και µε δανεισµό από την τράπεζα, ο κ. Μπαµπούνης κατάφερε να συγκεντρώσει περίπου 450.000 ευρώ, ποσό απαραίτητο για να αναβαθµίσει το τυροκοµείο µε καινούριο εξοπλισµό, µεταξύ των οποίων ψυγεία, καζάνια, ατµολέβητες και ψύκτες εναλλάκτες, αλλά και να µεγαλώσει το ζωικό του κεφάλαιο, όπως επίσης και τους στάβλους, ενώ µπόρεσε να αγοράσει και αρµεκτήρια.

Το βασικό προϊόν του κ. Μπαµπούνη είναι το Αρσενικό Νάξου, ένα σκληρό τυρί που θυµίζει γραβιέρα, αλλά και το ανθότυρο φρέσκο και ξηρό. Αναλόγως την εποχή, ωστόσο, παρασκευάζει στο τυροκοµείο του µυζήθρα, ξινοτύρι και τουλουµοτύρι. Η δυναµικότητα του τυροκοµείου είναι περίπου 16 τόνοι Αρσενικό και άλλοι 9 τόνοι ανθότυρο.

Το 2016 το Αρσενικό Νάξου του κ. Μπαµπούνη ξεχώρισε ανάµεσα σε 300 τυριά και πήρε το δεύτερο βραβείο στο Φεστιβάλ Γάλακτος στο ΣΕΦ. Ο ίδιος υποστηρίζει πως είναι από τα καλύτερα τυριά της Ελλάδας, ενώ πίσω από αυτό κρύβεται ο καθηµερινός µόχθος τόσο εκείνου, όσο και του 67χρονου πατέρα του, ο οποίος επίσης κτηνοτρόφος τον βοηθάει µε τα ζώα, αλλά και της γυναίκας του και της µητέρας του που του «δίνουν ένα χεράκι» στο τυροκοµείο. Ο αδερφός του κ. Μπαµπούνη, Μάνος, βρίσκεται στην Αθήνα και τον βοηθά από εκεί µε τις πωλήσεις, ενώ η αδερφή του και ο σύζυγός της διαθέτουν κρεοπωλείο στη Νάξο, στο οποίο µπορεί κανείς να βρει και τα τυριά του κ. Μπαµπούνη.

Την πρώτη χρονιά ο τζίρος της επιχείρησης ήταν περί τα 60.000 ευρώ, ενώ σήµερα αγγίζει τα 200.000 ευρώ. Σηµειωτέον ότι εδώ και ένα χρόνο περίπου άνοιξε και ο δρόµος των εξαγωγών για το Τυροκοµείο Μπαµπούνη, µε αποστολές σε Γερµανία, Αγγλία, Νορβηγία και Νέα Υόρκη, ωστόσο πρόκειται για ένα πολύ µικρό κοµµάτι των πωλήσεων, µε τον µεγαλύτερο όγκο της παραγωγής να κατευθύνεται στις µεγάλες πόλης της ηπειρωτικής Ελλάδας, µέσω της συνεργασίας του µε ορισµένες αλυσίδες σούπερ µάρκετ. «Την προηγούµενη εβδοµάδα είχαµε πολλές επαφές µε Κίνα, Ισραήλ και Γαλλία. Αυτό δείχνει πως χτίζουµε συνέχεια το όνοµά µας και τη φήµη του προϊόντος», αναφέρει ο κ. Μπαµπούνης, εξηγώντας πως ο επόµενος στόχος του είναι να µεγαλώσει κι άλλο την επιχείρηση. «Θέλουµε να µεγαλώσουµε τη δυναµικότητα του τυροκοµείου και να αυξήσουµε τα ζώα ώστε να αυξηθούν και οι πωλήσεις. Ήδη έχουν αυξηθεί οι παραγγελίες από το εξωτερικό», είπε χαρακτηριστικά.

Σε όλη την πορεία µας από το 2009 µέχρι σήµερα, η µεγαλύτερη δυσκολία ήταν φυσικά η χρηµατοδότηση. «Αντιµετωπίσαµε οικονοµικές δυσκολίες, γιατί είχαµε άγνοια πραγµάτων, άγνοια της αγοράς και δεν γνωρίζαµε και πολλά για τον εξοπλισµό» αναφέρει, εξηγώντας πως αρχικά υπολόγιζε το έργο να µην ξεπερνούσε τα 180.000 ευρώ.