Νάξος: Μπήκαν οι υπογραφές, αναβαθμίζεται πλήρως το αεροδρόμιο

αεροδρόμιο Νάξου
".... Είναι κάποιες στιγμές που σκέφτεσαι ότι οι προσπάθειες δικαιώνονται, που διαψεύδονται οι απαισιόδοξοι, που πλησιάζεις τον στόχο και τελικά λες ότι άξιζε τον κόπο…
Η ένταξη του έργου "Επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου" στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη" είναι γεγονός. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε υπό αντίξοες συνθήκες, στη σκιά της οικονομικής κρίσης, της πανδημίας και πλείστων άλλων εμποδίων…
Σήμερα, με πείσμα και επιμονή, ήρθε η δικαίωση…
23 εκ. ευρώ στη Νάξο, για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης αεροπλάνων, για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας αλλά και την ανάπτυξη των νησιών μας …
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν και είναι πολλοί…"
 
Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός πριν από λίγο έκανε αυτη την ανάρτηση στη σελίδα του στα social media και έδωσε την είδηση που περιμέναμε εδώ και αρκετά χρόνια. Ποια είναι αυτή; Μα η ένταξη στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα για την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του Αεροδρομίου στη Νάξου...  Με χρονοδιαγράμματα, με προϋπολογισμό και κυρίως με τα έργα που θα γίνουν ώστε να αποκτήσουμε επιτέλους ένα αεροδρόμιο..Και να μπορέσει η Νάξος να δημιουργήσει μία πραγματική δεύτερη πύλη εισόδου στο νησί... Μία πύλη που θα δώσει την ώθηση ώστε να έχουμε περισσότερες πτήσεις, περισσότερες εταιρείες και βέβαια νέους προορισμούς. Αρκεί η αγορά να λειτουργήσει θετικά με βάση τα νέα δεδομένα από το 2024 και μετά...
 
 
Η υπογραφή μπήκε σήμερα από τον αρμόδιο Ειδικό Γραμματέα διαχείρησης προγραμμάτων ΕΣΠΑ Γιώργο Ζερβό και πάμε στα έργα... Το συνολικό κόστος είναι στα 24.1 εκατ ευρώ με το Δημόσιο να καλύπτει τα 23 εκατ. ευρώ... Ημερομηνία έναρξης πράξης η 31η Μαϊου 2022 και λήξης 31η Δεκεμβρίου του 2023
και τα έργα που περιλαμβάνονται είναι σε πέντε υποέργα 
 
Το πρώτο περιλαμβάνει

1ο Υποέργο (κρατική ενίσχυση-άρθρο 56α του ΓΑΚ-δημόσια χρηματοδότηση και ίδιοι πόροι ΥΠΑ):

1.Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.

2.Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.

3.Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.

4.Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.

5.Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).

6.Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).

7.Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.

8.Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).

9.Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).

10.Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.

11.Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.

12.Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.

13.Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.

14.Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λπ.)

Και 

2ο Υποέργο (αμιγούς δημόσιας χρηματοδότησης καθώς δεν αποτελεί οικονομική δραστηριότητα):
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.

3ο Υποέργο: Αφορά σε απαλλοτριώσεις έκτασης 84.464,70τ.μ. για την υλοποίηση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου προσγειώσεων απογειώσεων του αεροδρομίου Νάξου προς νότο, την κατασκευή εγκαταστάσεων και τη διαμόρφωση χώρων για την υποστήριξη λειτουργίας του αερολιμένα.

4ο Υποέργο: Αφορά σε αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες που θα θα εκτελεστούν από την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία με αυτεπιστασία.

5ο Υποέργο: Αφορά σε συνδέσεις ή/και αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ.

Οπότε; Με την ευχή να πάνε όλα καλά και γιατί όχι το 2024 να έχουμε αεροδρόμιο... 
 
 
 
Συνημμένα Αρχεία: 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News