Σαντορίνη: 350 θέσεις στη μαρίνα του Μονόλιθου

Στο στάδιο της έγκρισης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) βρίσκεται η πορεία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου της κατασκευής μαρίνας στην περιοχή του Μονολίθου, στην ανατολική ακτή της Σαντορίνης.

Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη λιμενικών έργων, που συντάχθηκε από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων και διαβάσαμε στην ιστοσελίδα atlantea.news, η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 350 μικρών και μεγάλων σκαφών αναψυχής και χωροθετείται από τον προσήνεμο (βόρειο) βραχίονα του υφιστάμενου σήμερα λιμενίσκου μέχρι τον νότιο βραχίονα του Μονολίθου και καλύπτει μέτωπο ακτής μήκους 350μ περίπου. Το μέτωπο της ακτής από τον βόρειο βραχίονα του Μονόλιθου μέχρι τον λιμενίσκο παραμένει ως έχει, δηλαδή αμμώδης πλαζ για χρήση από τους λουόμενους.

Καθώς η έγκριση της ΣΜΠΕ αποτελεί μία ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας υιοθέτησε πρόταση, που του διαβιβάσθηκε μέσω του Δημάρχου Θήρας κ. Νίκου Ζώρζου και αποφάσισε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δοικητικού του Συμβουλίου, να ζητήσει την υπαγωγή του όλου έργου στις διαδικασίες που προβλέπει ο Ν. 3894/2010, γνωστές ως “fast track”. Εφ’ όσον εγκριθεί το αίτημα, την ωρίμανση και επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης του έργου, θα αναλάβει η κρατική εταιρεία Invest in Greece, η οποία έχει ιδρυθεί και λειτουργεί για να επισπεύδει επενδύσεις που θεωρούνται κρίσιμες για τη χώρα.

“Για τη μαρίνα του Μονόλιθου είμαστε στη δεύτερη φάση εκπόνησης των μελετών. Έχει ήδη ολοκληρωθεί και παραδοθεί απ’ τον μελετητή η περιβαλλοντική μελέτη για το έργο και έχουμε μπει στη διαδικασία έγκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Με πρόταση που ήρθε από το Δήμο Θήρας στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προτάθηκε το έργο αυτό να ενταχθεί στο νόμο 3894/2010”, δήλωσε ο κ. Πελέκης, πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σαντορίνης στην εφημερίδα "Κοινή Γνώμη" , επεξηγώντας ότι ο συγκεκριμένος νόμος προβλέπει για στρατηγικά και ιδιαιτέρως αναπτυξιακά έργα, να μπορούν να ενταχθούν σε εταιρεία του Δημοσίου. “Επιθυμούμε να προχωρήσουμε με διαδικασίες fast track την έγκριση όλων των αδειοδοτήσεων και να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση κατασκευής του έργου”, τόνισε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.

Ανάγκη για ταχεία ολοκλήρωση του έργου

“Όπως ξέρετε ο κρατικός μηχανισμός έχει τις αδυναμίες του. Επιλέξαμε τον τρόπο αυτό, να καταθέσουμε δηλαδή την αίτηση μας και να υποβάλουμε την πρότασή μας στη διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων για να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο”, δήλωσε ο κ. Πελέκης, επιβεβαιώνοντας τη συνάντηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας με τη διυπουργική επιτροπή την ερχόμενη Παρασκευή, όπου και θα κατατεθεί επισήμως το αίτημα.

Κληθείς να δώσει μία χρονική εκτίμηση για την ολοκλήρωση του έργου, εφ’ όσον το σχετικό αίτημα λάβει την απαιτούμενη έγκριση, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ενημέρωσε πως η συμβατική υποχρέωση με το μελετητικό γραφείο στο οποίο είχε ανατεθεί η συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη ήταν περίπου 16 μήνες. “Ελπίζω ότι ο χρόνος θα είναι πολύ λιγότερος, το πόσο ακριβώς δε μπορώ να το προσδιορίσω, αλλά εύχομαι να ξεπεραστούν γρήγορα τα προβλήματα ώστε να έχουμε την έγκριση το συντομότερο δυνατόν. Είναι μία καλή εξέλιξη για το νησί μας η υποβολή αυτής της πρότασης στην διυπουργική επιτροπή. Ελπίζω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε τις εγκρίσεις και θα υπάρξει και το αντίστοιχο ενδιαφέρον για την κατασκευή της μαρίνας”, πρόσθεσε.

Θετικές εξελίξεις και στο λιμάνι του Αθηνιού – το έργο υπάγεται στο Υπουργείο Υποδομών

Πέραν αυτού ο κ. Πελέκης γνωστοποίησε στην εφημερίδα και την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας, για το λιμάνι του Αθηνιού, το οποίο έχει ταλαιπωρήσει αρκετά τη Δημοτική Αρχή και τους κατοίκους του νησιού. “Πριν από λίγη ώρα το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να υπαχθεί το έργο στο Υπουργείο Υποδομών για την κατασκευή και τη συνέχεια του έργου”, ενημέρωσε ο πρόεδρος, αναφέροντας τα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας με το συγκεκριμένο σημείο.

“Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, σε ότι το αφορά έκανε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να δημιουργηθεί η τεχνική μελέτη αλλά και να συνταχθεί η περιβαλλοντική μελέτη η οποία δεν υπήρχε μέχρι τώρα για το λιμάνι του Αθηνιού. Μέσα σε δύο χρόνια αυτά ολοκληρώθηκαν. Ελπίζω τώρα οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών να τρέξουν έτσι ώστε το συντομότερο δυνατόν να γίνει η δημοπράτηση του έργου και με τον τρόπο αυτό να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι του Αθηνιού”, δήλωσε χαρακτηριστικά.