Σαντορίνη: Συνάντηση για τη Κρουαζιέρα, τι συμφώνησαν

Η Σαντορίνη αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά brand name στην Ελλάδα όσον αφορά τον τουρισμό και είναι λογικό πριν από την έναρξη της υψηλής τουριστικής περιόδου να υπάρχουν συναντήσεις για ζητήματα που άπτονται του τουρισμού. Και μάλιστα της Κρουαζιέρας, ενός τομέα ιδιαίτερα ευαίσθητου από τη στιγμή που για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται συνεργασία με αρκετούς ακόμη τομείς και δη αυτούς που βρίσκονται στη ...στεριά. Και μην ξεχνάμε ότι η Σαντορίνη  από φέτος έχει ενεργοποιήσει πιλοτικό πρόγραμμα ελέγχου των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων με στόχο την καλύτερη διασπορά εντός της εβδομάδας των αφίξεων στο νησί των Κυκλάδων ώστε να αποφεύγονται ημέρες αιχμής με πέντε έως οκτώ (!!) κρουαζιερόπλοια (κάτι που σημαίνει ακόμη και 10.000 επισκέπτες την ημέρα) ενώ κάποιες άλλες να υπάρχουν μόλις δύο (!!!) Και βέβαια οι υποδομές είναι ένα βασικό θέμα συζήτησης.

Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι που ώθησαν κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) να μεταβεί πρόσφατα στη Σαντορίνη, όπου είχε συνάντηση με τους επικεφαλής Διοίκησης–Διαχείρισης των λιμένων κ. Δήμαρχο και κ. Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, καθώς και άλλους παράγοντες που ασχολούνται με τη διακίνηση των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών –τουριστών που καταφτάνουν με τα κρουαζιερόπλοια στον όρμο Φηρών και μεταφέρονται με τα σκάφη των Λεμβούχων στα σημεία που οδηγούν στην πόλη και τα διάφορα ενδιαφέροντα του τόπου.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, τώρα μάλιστα που άρχισε η τουριστική περίοδος με τις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων:

i.Οι αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων, σύμφωνα με τα προγράμματα δρομολογίων του 2018 και ιδιαίτερα οι ημέρες που παρουσιάζεται αυξημένη κίνηση όπου, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτησή των, απαιτούνται ρυθμίσεις στις ώρες αποβίβασης και κρίνεται σκόπιμο να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή. Αναφέρεται ότι,για την όλη διαδικασία στο θέμα της κίνησης των κρουαζιεροπλοίων στον όρμο Φηρών, έχει δημιουργηθεί ηλεκτρονικό σύστημα όπου καταχωρούνται τα δρομολόγια προς τον προορισμό αυτόν, κάθε τουριστικής περιόδου, ώστε να μπορεί να πραγματοποιείται έγκαιρα ο έλεγχος και για το τρέχον έτος προβλέπεται να λειτουργήσει το σύστημα αυτό δοκιμαστικά σε πιλοτική βάση.

ii. Η διασπορά των εκδρομών των επισκεπτών στα διάφορα ενδιαφέροντα σημεία του νησιού, κατά τρόπο που να μην δημιουργείται συνωστισμός, ένεκα ταυτοχρόνου αφίξεων μεγάλου αριθμού λεωφορείων με τουρίστες–επισκέπτες.

iii. Ενημέρωση, σχετικά με το θέμα κατασκευής του νέου τελεφερίκ.

iv. Προώθηση Νομοθετικής ρύθμισης, σχετικά με την επέκταση του ορίου δικαιοδοσίας, στον θαλάσσιο χώρο, της Αρχής διαχείρισης λιμένος, όσον αφορά την εγκατάσταση και εκμετάλλευση ναυδέτων.

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα.Υπήρξε κατανόηση και από τις δύο πλευρές, της σύνθετης κατάστασης στο μεγάλο αυτό τουριστικό προορισμό της Χώρας μας–τη Σαντορίνη–για τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού–την κρουαζιέρα, ένεκα ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζονται, όπως της παντελούς ελλείψεως ευκολιών λιμένος.

Συμφωνήθηκαν:

Μεθοδεύσεις στον τρόπο διασποράς των εκδρομέων στα διάφορα ενδιαφέροντα τον επισκέπτη σημεία, κατά τρόπο που να μην δημιουργείται συνωστισμός σε κάποια, που παραδοσιακά υπάρχουν ιδιαίτερες προτιμήσεις.

Κοινές παρεμβάσεις,προκειμένου για την ενίσχυση με προσωπικό των Υπηρεσιών που ασκούν αστυνόμευση στην λιμενική ζώνη και των δύο λιμένων, αλλά και στις διαδρομές προς την πόλη και τα άλλα σημεία που οδηγείται οδικώς το μεγάλο τουριστικό ρεύμα και είναι αναγκαία η παρουσία της τροχαίας.

Τέλος, από την πλευρά της αντιπροσωπείας της Ενώσεως, έγινε αναφορά για αναγκαίες βελτιώσεις στον λιμένα του Αθηνιού, καθώς και η παραχώρηση μεγαλύτερου κρηπιδώματος για την εξυπηρέτηση των σκαφών των Λεμβούχων που εκτελούν το μεγάλο έργο της  μεταφοράς των επιβατών από τα αγκυροβόλια των πλοίων προς τη στεριά.

Από την πλευρά της Ενώσεως έγινε αναφορά στον αναγκαίο σχεδιασμό εγκαταστάσεων λιμένων και σε άλλα σημεία, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν πιο άνετα τις κατηγορίες των επιβατηγών πλοίων – συμβατικών και ταχυπλόων –που σήμερα όλα οδηγούνται στον λιμένα του Αθηνιού όπου, λόγω της ανεπάρκειας των κρηπιδωμάτων ,ταλαιπωρούνται οι επισκέπτες και γενικότερα δημιουργείται αφόρητη κατάσταση λόγω και του πολύ περιορισμένου σε έκταση λιμενικού

@ Επισημάνθηκε ακόμη ότι, η κρουαζιέρα έχει, στο σύνολο της τουριστικής κίνησης στο νησί, συγκεκριμένο ποσοστό συμμετοχής, απόλυτα ελεγχόμενο και με το σημερινό σύστημα – τρόπο που προαναφέρεται , λόγω του συγκροτημένου τρόπου αφίξεως των επισκεπτών για αυτό, δεν θα πρέπει να γίνεται σε αυτόν τον φορέα αναφορά , για οτιδήποτε έχει σχέση με προβλήματα που προκαλούν συνωστισμό στους τόπους και περιοχές επισκέψεων.

@ Επιβεβαιώθηκε ότι, με την επικοινωνία που υπάρχει μεταξύ των 2 φορέων σε τακτική βάση, μπορούν να ρυθμίζονται καταστάσεις, προκειμένου για τον όσο το δυνατόν, καλύτερο έλεγχο της κίνησης πλοίων και την εξυπηρέτηση των μεταφερομένων με αυτά επιβατών –τουριστών.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net