Στα …αζήτητα το «Αίολος Κεντέρης Ι»

Είναι πολλά τελικά τα λεφτά … Άρη. Το είχε πει άλλωστε και παλαιότερα ο Σπύρος Καλογήρου ως … Μαύρος πριν αντιμετωπίσει τον …Άρη (Νίκο Κούρκουλο) και στη ταινία «Λόλα»… Και για τον «Αίολο Κεντέρη Ι» το πάλαι ποτέ «καμάρι του Αιγαίου» τα 6.5 εκατομμύρια ευρώ αποδείχτηκαν πολλά για τους …υποψήφιους αγοραστές. Αποτέλεσμα; Ο σημερινός ηλεκτρονικός πλειστηριασμός για το ταχύπλοο της NEL Lines (είχε κατασχεθεί για χρέη ύψους 75 εκατομμύρια ευρώ) κηρύχτηκε άγονος καθότι δεν υπήρξε ούτε μία (!!!) προσφορά. Και έτσι πάμε σε νέο πλειστηριασμό αλλά το εντυπωσιακό κι εδώ είναι ότι άμεσα δεν υπήρξε νέα ημερομηνία… 

Τι μέλλει γενέσθαι; Άγνωστο… Σίγουρο είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον αλλά όχι μ’ αυτές τις τιμές.. Με βάση τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει, τόσο η Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, όσο και η SeaJets του Ηλιόπουλου αλλά και η Hellenic Seaways (σε αναμονή της  επικύρωσης για τη συμφωνία συγχώνευσης με την Attica Group) είχαν δείξει ενδιαφέρον πριν από την πρώτη ημερομηνία που είχε οριστεί στις 6 Δεκεμβρίου με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία, η NEL Lines είχε καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα μερικές ημέρες νωρίτερα (29/11) και πέτυχε το στόχο της… Στις 4 Δεκεμβρίου, το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή του άλλαξε την ημερομηνία ορίζοντας τον πλειστηριασμό για το νέος έτος (10/01) ανεβάζοντας παράλληλα το τίμημα (τιμή εκκίνησης) από τα 4,5 εκατομμύρια στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Η πλευρά της ΝΕΛ είχε υποστηρίξει στη διάρκεια της συζήτησης για τα ασφαλιστικά μέτρα ότι το ταχύπλοο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Επίσης, εκτίμησε το κόστος συντήρησης στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Και η  σημερινή αξία του ταχυπλόου είναι στα 15 εκατομμύρια ευρώ, υποστήριξε δε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.

Στον αντίποδα η πλευρά της Τράπεζας εκτός από τα της συντήρησης (παροπλισμένο επί επτά χρόνια και οι τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια άρα το κόστος συντήρησής τους ανέρχεται στις 750 χιλιάδες ευρώ για κάθε μηχανή) είχε τονίσει ότι η σημερινή αξία του πλοίου εφόσον ήταν λειτουργικό θα μπορούσε να αγγίξει τα 11 εκατομμύρια ευρώ ενώ σήμερα λόγω του παροπλισμού του η αξία του δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Στη δικαστική αυτή διελκυστίνδα η πλευρά της ΝΕΛ αντέτεινε ότι έχει εγγράφως εκδήλωση ενδιαφέροντος για αγορά του ταχυπλόου από την εταιρεία Meditteranean Shipping Enterprise για 16,5 εκατομμύρια ευρώ.
Οπότε θα δούμε ποιος θα κερδίσει …