Και 14 χρόνια στο σχολείο και κατάργηση πανελλαδικών και ολοήμερο σε όλη την Ελλάδα

Ο Αλέξης Τσίπρας, ο «συνδικαλιστής φοιτητής» κατά δήλωσή του, παρουσίασε τον οδικό …χάρτη για την Παιδεία με επέκταση του προγράμματος ολοήμερου σχολείου σε όλη την Ελλάδα, ότι τον Σεπτέμβριο το σχολείο θα ξεκινήσει κανονικά στην ώρα του με βιβλία και καθηγητές ενώ αναφέρθηκε και στην κατάργηση των Πανελλαδικών και τις κινήσεις που έχουν σχέση με προσφυγόπουλα και την αναγνώριση πενταετών σπουδών… Α ανακοίνωσε και την ίδρυση ενός ακόμη … Πανεπιστημίου, στη Δυτική Αττική

 

Αλέξης Τσίπρας… Έλληνας Πρωθυπουργός. Ο συνδικαλιστής φοιτητής… Ο πολιτικός που θα αλλάξει το σύστημα παιδείας στην Ελλάδα… Και χθες το μεσημέρι πήγε από το Υπουργείο Παιδείας όπου ανακοίνωσε τον οδικό χάρτη για την επόμενη περίοδο… Και όπως τόνισε από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Επίσης, ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού τονίζοντας «Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων». Και έχει ως στόχο την μάθηση και όχι η εξέταση. Και κατέληξε λέγοντας ότι οι μαθητές θα έχουν λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες και το εθνικό απολυτήριο είναι αυτό που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός ανέφερε:

- Για την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση: Προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εντός της επόμενης τριετίας, δηλαδή εκτός από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, το νήπιο και το προνήπιο. Αυτό σημαίνει κανένα παιδί από 4 ετών και πάνω να μην μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, και στο τελευταίο χωριό.

– Για το ολοήμερο σχολείο: Από τον Σεπτέμβριο ολοήμερο σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας, και τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, συνολικά 830 μονάδες σε κάθε γωνιά της χώρας μας.

- Για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις: Μειώνουμε σταδιακά τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νήπια και δημοτικά με όριο σε δυο χρόνια να μην είναι πάνω από 22.

– Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Προσπάθεια για νέα προγράμματα σπουδών, ιδίως στην ιστορία, στα θρησκευτικά και στα τεχνικά μαθήματα. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου. Θεωρούμε αδιανόητο σήμερα η βασική εκπαίδευση των μαθητών στις ξένες γλώσσες να μην γίνεται μέσα στο σχολείο. Στόχος μας η τοποθέτηση στο κέντρο της διαδικασίας την μάθηση και όχι την εξέταση.

- Για την ειδική εκπαίδευση: Προχωρούμε στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής διαδικασίας με έξι νέα καλλιτεχνικά σχολεία και της ειδικής αγωγής, ανοίγουν την επόμενη χρονιά 11 νέα σχολεία, ενώ πέρυσι άνοιξαν άλλα 23. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα των ειδικών σχολείων με τα υπόλοιπα σχολεία ενώ δίνουμε την δυνατότητα να λειτουργούν ως ολοήμερα.

– Για το έτος μαθητείας: Φέτος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία ο θεσμός του «έτους μαθητείας», καλύψαμε πάνω από 3.000 μαθητές τελικά και τους δώσαμε σε ένα τέταρτο έτος, επιχειρήσεις προσλαμβάνουν μαθητές, ενώ η διαδικασία παρακολουθείται από το σχολείο.

- Για τα προγράμματα σίτισης: Ενισχύσαμε τα ολοήμερα μέσα από τα προγράμματα σίτισης, καθώς σήμερα καλύπτουμε το 20 τοις εκατό περίπου. Ξεκινήσαμε από τα σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές, με υψηλά ποσοστά ανεργίας και διαπιστώσαμε ότι το μέτρο ήταν ευεργετικό και για την σχολική διαδικασία. Του χρόνου θα καλύπτονται συνολικά περίπου οι μισοί μαθητές που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία και ο θεσμός θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το 2019, όταν θα εφαρμοστούν τα αντίμετρα.

– Για την προσφυγική κρίση: Είμαι εξαιρετικά περήφανος που έχουμε καταφέρει, όταν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την προσφυγική κρίση να δείξουμε ήθος και αλληλεγγύη. Ήδη 300 τάξεις λειτουργούν για 5.000 προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά, ενώ από το Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε όλη τη χώρα.

- Για τις Πανελλαδικές: «Σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια».

– Για την αναγνώριση πενταετών σπουδών: Λύνουμε ένα θέμα που μας απασχολεί από τότε που ήμουν συνδικαλιστής φοιτητής στο Πολυτεχνείο, αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μεταπτυχιακά, ως μάστερ.

- Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Ταυτόχρονα προχωράμε σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των ΤΕΙ, ξεκινώντας από την εμβληματική πρωτοβουλία με ειδική αναφορά στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που συνεργάζονται αρμονικά. Πρόθεσή μας είναι μετά την αξιολόγηση αυτά τα δύο ιδρύματα να δημιουργήσουν ένα νέο πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου θα δημιουργηθούν και διετείς δομές που θα δίνουν ευρωπαϊκούς τίτλους για τους αποφοίτους των επαγγελματικών λυκείων.

- Για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Τις επόμενες μέρες φέρνουμε στη Βουλή ένα ν/σ που φέρνει δυνατότητα μεταπτυχιακής φοίτησης σε όλους, ανεξαρτήτως οικονομικών, ορίζουμε ανώτατο όριο αμοιβής των καθηγητών, ενισχύουμε τα προγράμματα που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης, ενώ κάνουμε και παρεμβάσεις στην διοίκηση, καθώς οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, μια αλλαγή που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες συναινέσεις και θα αποτρέψει κακώς κείμενα. Οι φοιτητές μένουν απέξω από την διαδικασία εκλογής, αλλά όχι έξω από τα όργανα, καθώς συμμετέχουν μέσα από δικές τους διαδικασίες.

- Για την έρευνα: Στηρίζουμε την έρευνα γιατί έχουμε να αντιμετωπίσουμε το brain drane, από το 2015 αυξήσαμε τις δαπάνες κατά 200 εκατ. ευρώ συνολικά και φυσικά έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένη στρατηγική για τα ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτούνται θέσεις για νέους επιστήμονες. Ιδρύσαμε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την έρευνα και έχουμε σχέδιο να αξιοποιήσουμε τα ερευνητικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε εταιρείες start-up.