Λύκεια: Από Σεπτέμβριο …Ιούνιο οι επαναληπτικές εξετάσεις

Πως χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας τις επαναληπτικές εξετάσεις είτε είναι προαγωγικές είτε απολυτήριες; Ο Κώστας Γαβρόγλου, στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου “σκούπα” για την παιδεία, δεν δίστασε να μιλήσει για μία από τις παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα. Και πρόσθεσε «Οι επαναληπτικές εξετάσεις και δεν θα ήθελα να προκληθώ να τα δημοσιοποιήσω, μιας αυξημένης τάσης λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων. Σημαίνει ότι όλα τα παιδιά είναι έτσι; Προφανέστατα και δεν σημαίνει αυτό. Προφανέστατα. Και πάλι όπως συνήθως γίνεται καίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Θέλουμε να βρούμε μια λύση για τα παιδιά τα οποία ειλικρινώς αρρωσταίνουν εκείνες τις ημέρες, αλλά οι αριθμοί και οι μαρτυρίες γονιών και μαθητών που εν πάση περιπτώσει «αρρωσταίνουν» δεν τιμά κανέναν μας και κυρίως αδικεί τα παιδιά που έχουν ένα πρόβλημα».

Και έτσι πάμε σε ένα πρώτο βήμα… τη μετάθεση των επαναληπτικών  προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των ΓΕΛ, με τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνου Γαβρόγλου, από το Σεπτέμβριο στον Ιούνιο. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με τη μετάθεση των προκείμενων εξετάσεων διασφαλίζεται η εύρυθμη και έγκαιρη λειτουργία των σχολικών μονάδων με την έναρξη του σχολικού έτους και ωφελούνται οι μαθητές καθώς δεν απομακρύνονται από την περίοδο προετοιμασίας/μελέτης τους, την επανάληψη της εξεταστέας ύλης και αντιμετωπίζουν τις επαναληπτικές εξετάσεις ως συνέχεια της σχολικής χρονιάς.

Ερχονται κι άλλες

Στο… άμεσο μέλλον, αναμένεται να ανακοινωθούν νέες αλλαγές στα λύκεια και στις πανελλαδικές εξετάσεις, όταν ληφθούν οι αποφάσεις στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή.

Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής διαθέτει έξι βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο Γεράσιμο Κουζέλη είναι:

– ευρύτερες ενότητες μαθημάτων

– 6ωρα μαθήματα επιλογής στη Γ’ Λυκείου

– θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας της Α’ Λυκείου – δηλαδή 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο

– πιστοποίηση μιας ξένης γλώσσας στην Α’ Λυκείου

– δυνατότητα των μαθητών να παρακολουθούν και να αναπτύσσουν δικά τους ενδιαφέροντα και κλίσεις στη Β’ και στη Γ’ – Λυκείου, π.χ. στη Γ’ Λυκείου να υπάρχει ένας βασικός κορμός με την ελληνική γλώσσα και να επιλέγουν μία ενότητα υποχρεωτικών μαθημάτων που θα τους δίνει έναν προσανατολισμό μαζί με ένα ελεύθερο μάθημα

– Ενίσχυση της αξίας του απολυτηρίου του Λυκείου μέσω πιστοποίησής του από πανελλαδικές εξετάσεις στα 4 μαθήματα που περιορίζεται πλέον η Γ’ Λυκείου.