Το Λύκειο Τραγαίας ...αποκαλύπτεται

Με όπλο την σκέψη του Ζαν Ζακ Ρουσό « η αληθινή εκπαίδευση συνίσταται λιγότερο σε διδαχές και περισσότερο σε ασκήσεις» το Γενικό Λύκειο Τραγαίας αποδεικνύει σε καθημερινή βάση ότι η εμπειρία είναι η βάση για τη γνώση… Και αυτό φαίνεται μέσα από τις εργασίες που πραγματοποίησαν οι μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι στη …πρωτεύουσα για να μπορέσει να κάνει ..θαύματα. Αρκεί να υπάρχει μεράκι και όλα γίνονται. Και όταν αναφερόμαστε στο «μεράκι» αυτό έχει να κάνει κυρίως από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εκμεταλλεύονται το πάθος των μαθητών και παράγουν έργο… Σήμερα, είναι η τελευταία ουσιαστικά εργάσιμη ημέρα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου από τη στιγμή που έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν την προσεχή Δευτέρα 16 Μαϊου με το μάθημα της Εκθεσης. Και σήμερα στο Λύκειο Τραγαίας είναι ημέρα αποκαλύψεων..

Εντάξει, δεν θα έχουμε τίποτα παράξενα θεάματα… Απλά θα πραγματοποιηθεί «Ημερίδα Δράσεων» για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2015 – 16 και η οποία μάλιστα θα συνοδευτεί από Έκθεση εργασιών των μαθητών. Είτε μιλάμε για έργα ζωγραφικής που έχουν εμπνευστεί από την φιλοσοφία (αφορμή η ταινία «η Θάλασσα μέσα μου» του Αμεναμπάρ) ή αυτά από την Λογοτεχνία και δη από τον Καζαντζάκη…

και βέβαια θα διαβαστούν ποιήματα που έχουν γράψει μαθητές επίσης με έμπνευση από τη Λογοτεχνία και πήραν μέρος σε διαγωνισμούς σε Πανελλαδικό επίπεδο στη διάρκεια της χρονιάς… Ξέρετε αυτό που λένε ότι «το σχολείο δεν είναι μόνο γνώση ισχύει»… Είναι δράση, φαντασία, έμπνευση, προβληματισμός, έκφραση και συνεργασία.

Η σχετική εκδήλωση αφορά μαθητές και γονείς οπότε πάρτε μία γεύση απ’ ότι Ημέρα δράσεων…

# Το Πείραμα του Ερατοσθένη… με τους μαθητές του σχολείου να ανεβαίνουν στη κορυφή του Ζα και να πραγματοποιούν το πείραμα του Ερατοσθένη κατά την Εαρινή Ισημερία.

# Την Ώρα Κώδικα. Όπου με τη στήριξη της Google είχε συμμετοχή στη παγκόσμια δράση για προώθηση του προγραμματισμού στα σχολεία.

# Συμμετοχή (ηλεκτρονική)18 μαθητών της Β’ τάξης στην ΚΑ Σύνολο της Βουλής των Εφήβων

# Πραγματοποίηση επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα «Εννοιολογικές συγκλίσεις της Φιλοσοφίας με τη Λογοτεχνία και τα μαθηματικά». Μία ημερίδα που προκάλεσε και λίγες …αντιδράσεις καθότι προτάθηκε το γεγονός ότι οι μαθητές έγιναν για λίγο …δάσκαλοι. Εντάξει; Ζητάμε συγνώμη. Ο εκπαιδευτικός ακόμη κι όταν κάθεται στη θέση του …μαθητή παραμένει αυτός ο κυρίαρχος του παιχνιδιού…

# Και βέβαια συμμετοχή σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς όπως ο 4ος Λογοτεχνικός διαγωνισμός Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης», ο 18ος Ένωσης Λογοτεχνών και ο 5ος Φιλοσοφίας.

Όμως, στη διάρκεια της ημερίδας της 10ης Μαΐου θα παρουσιαστούν τέσσερα project που τρέχουν στο 2ο τετράμηνο της σχολικής χρονιάς.

# «Αιθέρια Έλαια: Πως παρασκευάζονται και που χρησιμοποιούνται» (επιβλέπων καθηγητής κος Ονάσογλου με μαθητές Β’ Λυκείου)

# «Σχολείο: Αναντικατάστατο ή αναπληρώσιμο» Επιβλέπων καθηγητής κος Πατσούρας και μαθητές της Α’ Λυκείου

# «Εφηβεία: και τώρα τι κάνουμε;» Επιβλέπουσα καθηγήτρια κα Γώγου και μαθητές της Α’ Λυκείου και

# «Χοροί του τόπου μας που διασώζονται έως σήμερα» Επιβλέπουσα καθηγήτρια κα Τζακωνιάτη και μαθητές της Β’ Λυκείου.

Παράλληλα θα έχουμε τη παρουσίαση διάφορων ακόμη εργασιών και βέβαια δύο σημαντικές ακόμη δράσεις. Βασικά το 3ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού «to computeraki» όπου υπεύθυνος καθηγητής είναι ο κ. Μελισσουργός και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Περιβάλλον + Αειφορία = Πολιτισμός» με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Δατσογιάννη. 

Επίλογος; Ελπίζουμε ότι του χρόνου θα συνεχιστούν με το ίδιο πάθος οι εργασίες…