Να πάρω τη ζωή στα χέρια μου

Είναι ένα από τα παιδιά που έχει μάθει από μικρά να διαβάζει. Όχι γιατί «έπρεπε» αλλά γιατί της άρεσε και ήθελε να μάθει. Από την πρώτη Δημοτικού όπως λέει γελώντας. Και είχε βάλει από μικρή τους στόχους της.. Και με τη λήξη της φετινής χρονιάς έθρεψε τους καρπούς της προσπάθειάς της. Με 18.380 μόρια είναι ένα βήμα πριν από την είσοδό της στη Νομική και  αυτή η επίδοση ήρθε μέσα από τα τέσσερα μαθήματα που έδωσε ακολουθώντας τις Ανθρωπιστικές Σπουδές… Έκθεση 16,5, Λατινικά 19, 9 (ο υψηλότερος βαθμός στην Νάξο), Αρχαία Ελληνικά: 18.5 (ο 2ος ψηλότερος βαθμός) και Ιστορία: 18.5. Όχι κι άσχημα ε;

Και η Κατερίνα τα κατάφερε. Ίδρωσε, αγχώθηκε, αλλά έχοντας στο πλευρό της βασικά τους γονείς της και στη συνέχεια τους καθηγητές και τους φροντιστές όπως είπαμε και πιο πάνω, όλα κύλησαν καλά. Και τώρα ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα; Τη φοιτητική ζωή όπου θέλει να τη γευτεί χωρίς όμως να χάσει την μαγεία του αμφιθεάτρου και την γοητεία που ασκεί σε έναν φοιτητή το πέρασμα της εισόδου της Νομικής Σχολής όπου οι διαπρεπείς καθηγητές δικαίου έχουν τον τρόπο τους να καθηλώνουν μέσω της διδασκαλίας τους νεαρούς φοιτητές

Δικαίωση προσπαθειών

Οπότε άμεσα δίνουμε τον λόγο στην 17χρονη Ναξιώτισσα που μας ταξιδεύει στην χρονιά που τελείωσε με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο…

«Δεν είχα αποφασίσει μικρή ποια σχολή θα ακολουθήσω και στο Λύκειο που κατάλαβα τι δυνατότητες έχω, έβαλα στόχο τη Νομική γιατί θεωρώ ότι έχει επαγγελματική αποκατάσταση καθώς έχει πολλούς κλάδους που μπορεί κανείς να ακολουθήσει.. Μ άρεσε αρκετά και το μάθημα της πολιτικής παιδείας στην Α και Β λυκείου, οπότε έδεσε…»  Μάλιστα έχει αρκετές πιθανότητες να μείνει στην Αθήνα από τη στιγμή που και ο μεγαλύτερος αδελφός της σπουδάζει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Πειραιά.

Στην ερώτηση εάν δικαιώθηκαν οι θυσίες που έκανε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς απάντησε: «Φυσικά και δικαιώθηκαν και είμαι χαρούμενη γι αυτό. Έπειτα από κούραση και διάβασμα πολλών χρόνων, ανταμείφθηκα. Τη τελευταία χρονιά στερήθηκα λίγο τις νυχτερινές μου εξόδους και άλλες δραστηριότητες» ενώ στην ερώτηση πως ήταν το ημερήσιο πρόγραμμά της μας σημείωσε «Το πρωί σχολείο μετά  σπίτι για διάβασμα, φροντιστήριο αργότερα 3μιση ώρες περίπου, γύριζα σπίτι διάβαζα πάλι αν είχα κουράγιο και το βράδυ ξεκουραζόμουν βλέποντας τηλεόραση και μιλώντας με τους φίλους μου μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου. Κάθε Σάββατο βράδυ όμως πήγαινα μία βόλτα στην παραλία».

Ανεξάρτητη

Πως βλέπει αλήθεια όμως την … επόμενη ημέρα ως φοιτήτρια; «Θέλω να αποκτήσω καινούργιους φίλους, να πάρω τη ζωή στα χέρια μου για ένα νέο ξεκίνημα. Βέβαια, θέλω να ξεκινήσω δυναμικά με τη σχολή γι αυτό θα προσπαθήσω να συνδυάσω το διάβασμα με τη φοιτητική ζωή». Και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις όσον αφορά το «παίρνω τη ζωή στα χέρια μου» η διευκρίνιση της Κατερίνας απαραίτητη «μέχρι τώρα έμενα με τους γονείς μου και ένιωθα ασφαλής, ενώ τώρα θα πρέπει να παίρνω δικές μου πρωτοβουλίες και να είμαι πιο ανεξάρτητη».

Και μοιραία περνάμε στο ρόλο της οικογένειας στη προσπάθεια που έκανε η Κατερίνα ώστε να φτάσει έως τη Νομική Σχολή «Οι γονείς μου με στήριζαν όλο το χρόνο, ήταν δίπλα μου και ήταν σίγουροι για την επιτυχία μου.  Επικρατούσε η ηρεμία μέσα στο σπίτι που για μένα ήταν πολύ σημαντική για το διάβασμά μου. Μάλιστα, στη μαμά μου έλεγα απέξω τα μαθήματα της ιστορίας και τα αρχαία».

Και από την οικογένεια περνάμε στο σχολείο και στο φροντιστήριο με την Κατερίνα να δηλώνει «φροντιστήριο έκανα από το γυμνάσιο. Ο ρόλος του είναι συμπληρωματικός του σχολείου και με βοήθησε, γιατί δεν άφηνα κενά στα μαθήματα, έγραφα συχνά διαγωνίσματα, οι καθηγητές έδιναν χρήσιμες συμβουλές και παρακολουθούσαν στενά την πορεία μου. Περνούσα πολλές ώρες καθημερινά εκεί, αλλά ήταν ευχάριστα και χαιρόμουν κάθε φορά που πήγαινα. Με τα παιδιά από το φροντιστήριο είχα δεθεί και βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον στη διάρκεια της χρονιάς. Με το φροντιστήριο νιώθεις πιο σίγουρος αλλά και οι καθηγητές του σχολείου είναι πολύ καλοί».

Ακολουθήστε τις συμβουλές

Και στον επίλογο περνάμε στο θέμα των πανελλαδικών, το άγχος που μπορεί να ένιωθε αλλά και στην συμβουλή προς τους …διαδόχους της στην Γ’ Λυκείου «Το σύστημα όπως είναι σήμερα, είναι ανταγωνιστικό και χρειάζεται πολύ διάβασμα, υποδομή από παλιότερα χρόνια αλλά και λογική και κριτική σκέψη την ώρα των εξετάσεων. Οι πανελλαδικές είναι μία ψυχοφθόρα διαδικασία και είχα άγχος όλη τη χρονιά. Ειδικά εκείνες οι 4 μέρες των εξετάσεων ήταν δύσκολες. Είχα άγχος όμως μέχρι να έρθουν τα θέματα. Μόλις ξεκινούσα να γράφω έφευγε κατευθείαν. Τα 4 μαθήματα που είχαμε φέτος βοηθούσαν στην καλύτερη προετοιμασία και κατανόηση της ύλης. Πιστεύω χρειάζεται μία ανανέωση το σύστημα ώστε τα παιδιά να μην πιέζονται τόσο και να μην κρίνεται η επαγγελματική τους πορεία μόνο από τις 4 μέρες των εξετάσεων». Και «Θα συμβούλευα τα παιδιά της Γ’ Λυκείου  να ευχαριστηθούν όσο περισσότερο μπορούν τη χρονιά που έρχεται γιατί πάρα την πίεση που υπάρχει είναι μια ωραία χρονιά, να μην αφήσουν κενά και να ακολουθούν τις συμβουλές των καθηγητών τους».