Νάξος – Γενικό Λύκειο: Η Δευτέρα (10/12) κρίνει την… επόμενη ημέρα

Δεν ξέρω εάν αποτελεί παράδοση, σίγουρα όμως κάνοντας μία βόλτα στο χρόνο θα δούμε ότι κάθε χρόνο οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Νάξου προχωρούν σε κατάληψη του σχολείου. Αρχικά ήταν Μάρτιος. Καλός καιρός, κοντά στις εξετάσεις των Πανελλαδικών… Ουσιαστικά κανείς δεν μιλούσε. Και με βασικά θέματα που είχαν να κάνουν από τις …κιμωλίες που δεν έγραφαν, έως τις πόρτες που ήταν χαλασμένες. Αλλά λόγω παράδοσης για μερικές ημέρες το σχολείο έκλεινε…

Κάποια στιγμή, η κατάληψη έγινε και Φεβρουάριο. Με βασικά αιτήματα που είχαν σχέση με την γενικότερη Πολιτική στην Παιδεία και μετά τα …γνωστά τα δικά μας (κιμωλίες, πόρτες, τις κρύες τυρόπιτες, τους καθηγητές που βάζουν μικρούς βαθμούς κ.α.) 

Φέτος, η κατάληψη ξεκίνησε νωρίς. Από τα τέλη Νοεμβρίου. Στις 29 Νοεμβρίου για την ακρίβεια. Με αφορμή την πανελλαδική αντίδραση για την συνθήκη των Πρεσπών. Κοινώς το Μακεδονικό. Ιερός σκοπός και κανείς δεν είπε τίποτα. Άλλωστε είναι ένα θέμα που αγγίζει όλους. Και παρά το γεγονός ότι είχαμε και τη γκρίνια για το εάν υπάρχει παρέμβαση από ακραία εθνικιστικά στοιχεία, οι μαθητές σε όλη την Ελλάδα έδειξαν ότι ξέρουν να κρατούν αποστάσεις.  Στη Νάξο όμως η κατάληψη μετά από διακοπή 48 ωρών (ουσιαστικά το περασμένο Σαββατοκύριακο) συνεχίστηκε… Και μπήκαν στο τραπέζι τα γνωστά αιτήματα πρακτικής φύσεως. Όπως; «Γιατί να κάνουμε μαθήματα κατεύθυνσης τις τελευταίες ώρες όπου είμαστε κουρασμένοι και όχι τις πρώτες που είμαστε ξεκούραστοι…»… Δεν είναι αυτό θέμα για κατάληψη; Σοβαρότατο…

Α έχει κι άλλο επίσης το ίδιο σοβαρό «γιατί να μας κάνει χημικός το μάθημα της βιολογίας και όχι ένας βιολόγος;»… Έχει κι άλλα ανάλογα σοβαρά θέματα αλλά ας τα αφήσουμε γιατί κρυώνουν και οι …τυρόπιτες.  Όπως είναι κατανοητό αυτά τα δύο θέματα που είναι πρώτα στη λίστα, κάλλιστα θα μπορούσαν να λυθούν με διάλογο. Με συζήτηση όσον αφορά την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ενώ για το θέμα του χημικού ή του βιολόγου; Η απάντηση είναι «αυτόν έχουμε»… Σε άλλα σχολεία δεν έχουν καν αυτόν και όμως κατάληψη δεν κάνουν…

Η ουσία είναι ότι τα παιδιά – μερίδα λέγεται ότι είναι αυτή που έχει κυρίαρχο ρόλο – παίζουν. Και καλά κάνουν από τη στιγμή που μπορούν. Άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών κάνει φροντιστήρια κανονικά και ουσιαστικά ο μόνος που αγχώνεται είναι ο Λυκειάρχης από τη στιγμή που έχει και την ευθύνη του σχολείου. Βέβαια, υπάρχει και ένα ακόμη βασικό θέμα που έχει να κάνει με τις σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών και τα όρια που υπάρχουν.. Αυτό όμως και πάλι λύνεται μέσα από διάλογο. Όταν αυτός καταργείται με το «έτσι θέλω» είτε από τη μία, είτε από την άλλη πλευρά, τότε οι εξελίξεις δεν είναι και οι καλύτερες.

Τι μέλλει γενέσθαι; Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου το σχολείο θα άνοιγε και πάλι τις πόρτες του. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα γίνει τελικά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι την Δευτέρα το πρωί και οι δύο πλευρές με πρόταση του Λυκειάρχη κου Χατζηπέτρου θα «καθίσουν» στο ίδιο τραπέζι και θα με την αρωγή της Σχολικής Επιτροπής και του Συλλόγου Γονέων θα προσπαθήσουν να βρεθεί λύση… Τώρα, εάν θα είναι ανοιχτό το σχολείο τη Τρίτη ή την ερχόμενη Παρασκευή, αυτό είναι κάτι που θα λυθεί αύριο Δευτέρα…  Όπως κι εάν έχει και οι δύο πλευρές οφείλουν να ρίξουν νερό στο κρασί τους, να συζητήσουν και να κατανοήσουν τι είναι το καλύτερο για όλους…. Κανείς άλλωστε δεν θέλει παρέμβαση …τρίτων. Γιατί όπου μπήκαν τρίτοι, το γυαλί ποτέ δεν ξανακώλυσε .

Το χθεσινό κάλεσμα – πρόσκληση από τη Διεύθυνση του ΓΕΛ Νάξου αναφέρει:

«Η Διεύθυνση του Γενικού Λυκείου Νάξου προσκαλεί όλους τους  γονείς, τους μαθητές και τις μαθήτριες, που επιθυμούν το άνοιγμα του δημόσιου σχολείου το οποίο τελεί υπό κατάληψη από 29.11.2018 (με την εξαίρεση δύο ημερών), καθώς και τους εμπλεκόμενους θεσμικούς παράγοντες (Σύλλογο Γονέων, Σχολική Επιτροπή, Δήμο Νάξου) να παραβρεθούν την Δευτέρα 10.12.2018 και ώρα 08:00΄π.μ., έξω από την κεντρική είσοδο, προκειμένου να πειστούν εκείνοι που το κρατούν παρανόμως κλειστό να το ανοίξουν, δεδομένου ότι έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις για την επίλυση όλων των αιτημάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά μας.

Σε διαφορετική περίπτωση, θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες  για την απόδοση ευθυνών σε εκείνους που αυθαίρετα εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, αφαιρώντας τη δυνατότητα των υπόλοιπων παιδιών να  συμμετάσχουν στις προγραμματισμένες σχολικές δραστηριότητες και στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία».