Νάξος - Γενικό Λύκειο: Τα είπαν, φώναξαν, ήρθαν σε αντιπαράθεση και έχουμε ... μάθημα

Το είχαμε αναφέρει και χθες.. .Η σημερινή ημέρα, Τρίτη 11 Δεκεμβρίου θα ήταν μία καλή ευκαιρία να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι καθηγητές – μαθητές και γονείς ώστε να βρεθεί η ισορροπία στις σχέσεις τους όσον αφορά την ορθή λειτουργία του Γενικού Λυκείου Νάξου…

Βρέθηκε; Η αίσθηση που αποκόμισαν όσοι βρέθηκαν σήμερα το πρωί στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Αγίου Νικοδήμου είναι ότι «μαζεύτηκαν για να ξεθυμάνουν»… Να εκτονωθούν αλλά χωρίς να είναι ξεκάθαρη η επόμενη ημέρα.

Το σχολείο βέβαια από σήμερα είναι ανοιχτό. Μετά από έντεκα ημέρες κατάληψης, οι μαθητές μπήκαν και πάλι στις αίθουσες (σ.σ. η καταμέτρηση των ζημιών γίνεται από την αρμόδια σχολική επιτροπή) και η ζωή θα συνεχιστεί αλλά με … αστερίσκους.

Οπότε θα μπούμε στο προκείμενο. Επί τέσσερις περίπου ώρες οι μαθητές ήταν απέναντι στους καθηγητές ενώ παρεμβάσεις είχαμε και από τους γονείς. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι για μία ακόμη φορά οι γονείς ήταν λιγοστοί (όχι περισσότεροι από δύο ντουζίνες) και μάλιστα σχεδόν οι μισοί αποχώρησαν αρκετά γρήγορα επικαλούμενοι επαγγελματικές υποχρεώσεις.

Κι έτσι έμειναν οι μαθητές, ο Λυκειάρχης, οι καθηγητές και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που προσπαθούσε να κάνει τον …διαιτητή.

Γκολ δεν μπήκε πάντως. Υπήρξαν αρκετές επιθέσεις, αλλά μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους θα μιλούσαμε για …φλύαρη υπεροχή κυρίως των μαθητών που επέμειναν στα αιτήματά τους που είχαν να κάνουν λόγο με την συμπεριφορά ορισμένων καθηγητών χωρίς όμως και πάλι να μιλήσουν για το ποιοι είναι οι …κακοί της υπόθεσης. «Φωτογράφισαν» όμως κάτι που ανάγκασε έναν εκ των καθηγητών να ζητήσει το λόγο και να τονίσει ότι «καλό θα είναι αυτά τα πράγματα να λέγονται με το όνομά τους και όχι να αφήνονται υπόνοιες»… Από την πλευρά του, ο Λυκειάρχης κος Χατζηπέτρος επέμεινε κι αυτός σε χειροπιαστές αποδείξεις όσον αφορά το θέμα των καθηγητών που κάνουν διακρίσεις ενώ για το θέμα του …σπρωξίματος, η μία πλευρά τόνισε την ενέργειά του Λυκειάρχη να σπρώξει την πόρτα και κατ’ επέκταση μαθητή κι από την άλλη τον κο Χατζηπέτρο, ο οποίος τόνισε ότι όλα έγιναν εξαιτίας της παράνομης κατάληψης από μερίδα μαθητών και βέβαια δεν υπάρχει πρόθεση για μία τέτοια κίνηση…

Αίσθηση προκάλεσε τόσο η παρέμβαση του πατήρ Συμεών (εφημέριος Αγίου Αρσενίου) που ως γονιός ζήτησε να πρυτανεύσει η λογική και οι όποιες διαφορές να λύνονται με διάλογο και Αγάπη ενώ καθηγήτρια στην δική της παρέμβαση μίλησε τη γλώσσα της αλήθειας. Ανάμεσα στα άλλα σημείωσε ότι καλό θα ήταν τα παιδιά να έχουν το θάρρος και να πουν τον πραγματικό λόγο της κατάληψης. Κάποια κάνουν κατάληψη γιατί ξέρουν ότι δεν θα περάσουν μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων οπότε δεν αγχώνονται και κάποια άλλα που έχουν ως στόχο ψηλούς βαθμούς απολαμβάνουν την κατάληψη γιατί έχουν την ευκαιρία να διαβάσουν χωρίς το άγχος των απουσιών… Η σκληρή αλήθεια που κανείς δεν έχει το θάρρος να την πει…

Ποιο είναι το συμπέρασμα από την τετράωρη συζήτηση, έστω κι εάν κάποιες φορές ανέβηκαν οι τόνοι; Ότι οι μαθητές είχαν ανάγκη να τα πουν. Να ακουστεί η άποψή τους έστω και μέσα από γενικότητες για τον τρόπο που κινούνται οι εκπαιδευτικοί τους… Οι καθηγητές τα .. άκουσαν. Ελπίζουμε να πήραν το μήνυμα αλλά σίγουρα είναι λάθος να στοχοποιείται το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την όποια λανθάνουσα συμπεριφορά (εάν υπάρχει) του ενός ή των λίγων. Και βέβαια ο κος Χατζηπέτρος από τη πλευρά του ακούει. Και ζήτησε από τους γονείς (σ.σ. οι ανήλικοι δεν μπορούν να προχωρήσουν σε καταγγελία επώνυμη) εάν έχουν αποδείξεις να έρθουν έως το γραφείο του γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα…

Όσο για τους γονείς; Ναι, το Γενικό Λύκειο Νάξου είναι ένα από τα καλύτερα σχολεία σε επίπεδο επιδόσεων στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ναι, η Νάξος κάθε καλοκαίρι κερδίζει τα εύσημα. Ναι, οι ίδιοι πληρώνουν αδρά για να έχουν τα παιδιά τους την καλύτερη παιδεία. Όμως, καλό θα είναι να βρίσκονται πιο κοντά στα παιδιά τους, να ακούν τις απόψεις τους και όχι να εμφανίζονται μόνο δύο ντουζίνες όταν επί ημέρες η Νάξος είναι στο πόδι λόγω κατάληψης του σχολείου…