Περί Καρεκλοκένταυρων και ...βλακείας

Η υπόθεση του ΕΠΑΛ Αμοργού και της ενδεχόμενης μετακίνησης των εννέα μαθητών του στη Νάξο ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων καλά κρατεί… Η αγωνία παραμένει και κάθε μέρα που περνάει αυξάνεται για τους μαθητές και τους γονείς των παιδιών που περιμένων πως και πως μία οριστική απάντηση για το εάν θα υπάρξει επανεξέταση του αιτήματος από το Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το Υπουργείο για λειτουργία εξεταστικού κέντρου στο νησί. Έφτασε έως τη Βουλή το θέμα, υπήρξε και η παρέμβαση της ΕΑΣ Νάξου – ΑΕΣ ΑΕ για κάλυψη των αναγκών που θα έχουν τα παιδιά αλλά στη πόρτα ενός κουφού τι κάνεις; Απλά τη βροντάς και τίποτα…

Σήμερα, ανέλαβε δράση και η Περιφέρεια. Με μία καυστική – είναι η αλήθεια – ανακοίνωση τα «χώνει» άσχημα στο υπουργείο, μιλάει για «καρεκλοκένταυρους», και χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς όπως «ανόητοι» σε μία προσπάθεια να αναδείξει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα. Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι οι πιθανότητες για αλλαγή δεδομένων είναι 50 -50. Όχι κι άσχημο πάντως…

Διαβάστε την δήλωση του  εντεταλμένου Περιφερειακού  Συμβούλου Δια Βίου Μάθησης Άγγελου Ανανία για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το Εξεταστικό Κέντρο του ΕΠΑΛ Αμοργού για τις πανελλαδικές εξετάσεις

 «Οι καρεκλοκένταυροι του Υπουργείου Παιδείας που είχαν την φαεινή ιδέα να αφήσουν το νησί της Αμοργού χωρίς εξεταστικό κέντρο για τις πανελλαδικές  εξετάσεις, είναι φανερό ότι δεν έχουν αντιληφθεί σε ποια χώρα ζουν, δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει νησιωτικός χώρος,  ενώ επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι η βλακεία είναι τελικά ανίκητη.

Και αν τα αποτελέσματα της βλακείας, της άγνοιας και της ανικανότητάς τους ήταν θέμα που αφορά μόνο τους ίδιους, ουδόλως θα μας απασχολούσε το επίπεδο της νοημοσύνης και της αντίληψής τους.

‘Όταν όμως πρόκειται για μαθητές που θα ξεσπιτωθούν για να εγκατασταθούν στο νησί της Νάξου για ένα περίπου μήνα, για να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ψυχολογικό αλλά και οικονομικό κόστος για τα ίδια τα παιδιά και για τις οικογένειές τους, τότε, είναι φανερό ότι οι άνθρωποι αυτοί εκτός από ανίδεοι και ανίκανοι, είναι και επικίνδυνοι.

Επικίνδυνοι όταν αντιμετωπίζουν τα παιδιά και το θεμελιώδες δικαίωμά τους στις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ως θέμα καθαρά αριθμητικό και τα αξιολογούν με φτηνά, οικονομίστικα κριτήρια  Γι αυτούς, οι 9 μαθητές του ΕΠΑΛ Αμοργού είναι προφανώς παιδιά ενός κατώτερου θεού, που με ελαφριά καρδιά τους καταδικάζουν σε μια επίπονη διαδικασία, σε ένα από τα πιο σημαντικά ορόσημα για την ζωή και την πρόοδό τους.

Η πολιτική ευθύνη γι αυτήν την εξωφρενική απόφαση, βαρύνει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Παιδείας, για το οποίο η έννοια της νησιωτικότητας  είναι, όπως αποδεικνύεται παντελώς άγνωστη, ενώ αδυνατεί να αντιληφθεί την ιδιαιτερότητα όχι μόνο της νησιωτικής Ελλάδας αλλά και της περιόδου που επιβάλει πολιτικές αποφάσεις διευκόλυνσης και ανακούφισης των κοινωνιών των μικρών νησιών και όχι – για ακόμη μια φορά – την τιμωρία τους.

Απαιτούμε και περιμένουμε την άμεση θεραπεία αυτής της πρωτοφανώς ανόητης απόφασης. Απαιτούμε τα νησιά του Αιγαίου να γίνουν επιτέλους χώρος ίσων ευκαιριών για τους κατοίκους τους».