Πραγματικότητα εναντίον Υπουργού

Η Κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και έχει καλύψει όλες σχεδόν τις ανάγκες σε θέματα εκπαιδευτικών. Μάλιστα υπόσχεται λύσεις και δη την πρόσληψη επιπλέον 5.294 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και 1.023 εκπαιδευτικών ειδικής διδασκαλίας. Ο δε υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κος Νίκος Φίλης από το βήμα της Βουλής και απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Αικατερίνης Ιγγλέση, δήλωσε ότι φέτος, έχουν ήδη παρουσιαστεί 16.000 αναπληρωτές και πρόκειται να προσληφθούν ακόμη 5.294, και ακόμη 1.023 στην ενισχυτική διδασκαλία ανεβάζοντας τον αριθμό των αναπληρωτών στους 22.374, αριθμός ο οποίος είναι μεγαλύτερος, κατά 21,4% σε σχέση με τον αριθμό των 18.469 αναπληρωτών, που είχαν προσληφθεί πέρυσι. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα; Ένας καθηγητής από τη Σχοινούσα στέλνει μέσω ανοιχτής επιστολής το δικό του μήνυμα για την κάλυψη των κενών που υπάρχουν στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο λόγος για τον φιλόλογο Δημήτρη Καρακάσογλου ο οποίος παραθέτει τη πραγματικότητα που βιώνει καθημερινά στην Σχοινούσα…

 «Δεν έχω σκοπό να αναλωθώ σε περιττούς προλόγους και μακροσκελείς διατυπώσεις σχετικά με την πολιτική που ακολούθησε μέχρι σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το υπουργείο παιδείας αναφορικά με το ζήτημα της πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή επαφή με την επικαιρότητα και την πραγματικότητα – μέσα και από τις προσωπικές του εμπειρίες- γνωρίζει ότι οι αγωνιώδεις προσπάθειες του υπουργού παιδείας να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι η λειτουργία των σχολικών μονάδων έχει ομαλοποιηθεί, ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΕΙΣ!!!

Ενδεικτικά θα χρησιμοποιήσω ως παράδειγμα το Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις Σχοινούσας, στο οποίο και υπηρετώ. Σήμερα, λοιπόν, 5 Νοεμβρίου, η εν λόγω σχολική μονάδα που αριθμεί 5 τμήματα, διαθέτει 4 καθηγητές!!! Δε διαθέτει μαθηματικό, οικονομολόγο, καθηγητές πληροφορικής και αγγλικών, θεολόγο και γυμναστή! Επίσης 8 ώρες φιλολογικών μαθημάτων (μαθήματα ιστορίας συγκεκριμένα) μένουν ακάλυπτες καθώς οι δύο φιλόλογοι του σχολείου έχουν εξαντλήσει το ωράριό τους με τις αναθέσεις των υπολοίπων διδακτικών αντικειμένων. Η πλειοψηφία των τμημάτων παρακολουθεί ημερησίως 3-4 ώρες μαθημάτων, ενώ τραγικότερη είναι η κατάσταση για το μαθητή της Γ’ Λυκείου, ο οποίος φοιτώντας στην κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής, παρακολουθεί ημερησίως 2 ώρες μαθημάτων!!!

Η συνεχής υποβάθμιση της σχολικής μονάδας έχει ως αποτέλεσμα και τη συνεχή διαρροή μαθητικού δυναμικού προς αστικά κέντρα, οδηγώντας το σχολείο σε αποψίλωση και την τοπική κοινωνία σε μαρασμό, αφού τα νέα παιδιά και οι οικογένειές τους αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το –πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως- παρατημένο από την πολιτεία νησί τους. Αλήθεια, οι διαφόρων ιδεολογικών κατευθύνσεων νομολάγνοι και νομοτηρητές, λησμονούν ότι μέσα στις νομοθετημένες υποχρεώσεις του κράτους περιλαμβάνεται και η παροχή ισότιμης μόρφωσης σε όλους τους Έλληνες πολίτες; Μήπως τελικά η «αριστερή» κυβέρνηση του κυρίου Φίλη αποφάσισε να εφαρμόσει με έναν εύσχημο τρόπο τις επιταγές της Τρόικας για ερήμωση των μικρών νησιών του Αιγαίου; Γιατί ένα τέτοιου μεγέθους νησί χωρίς εκπαιδευτικούς και γιατρούς είναι καταδικασμένο σε ερήμωση!

Ας σταματήσει λοιπόν ο υπουργός παιδείας να ασχολείται με την αναθεώρηση της ιστορίας και με τη διασπορά ψευδών δηλώσεων περί ομαλής λειτουργίας των σχολείων και ας προσλάβει άμεσα, έστω και καθυστερημένα, όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό. Εκτός κι αν πιστεύει ότι τα «αριστερά» κενά στο σχολείο είναι λιγότερο επώδυνα από τα μέχρι πρότινος «δεξιά». Και για κλείσιμο ας αναφερθεί κι αυτό: το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο Σχοινούσας ξεκίνησαν τη λειτουργία τους την 1η Οκτώβρη, λόγω έλλειψης προσωπικού!»