Ελλάδα: Τα παπούτσια ΜΠΑΣΟΚ και η αντίδραση της "Χαριλάου Τρικούπη"

ΠΑΣΟΚ

Γιατί όχι; Τα νέα παιδιά προφανώς και έχουν άλλο τρόπο σκέψης. Οπότε, μία τέτοια κίνηση και ενδεχομένως άλλες στο άμεσο μέλλον, μοιάζουν φυσιολογικές... Και αναμενόμενος. Οπως κι εάν έχει όμως, την έντονη αντίδραση του Κινήματος Αλλαγής / ΠΑΣΟΚ προκάλεσε η διαφήμιση αθλητικών παπουτσιών με το γνωστό σήμα του ΠΑΣΟΚ, τον "πράσινο ήλιο" δηλαδή, ένα από τα πλέον διάσημα σήματα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.. 

Πρόκειται για αθλητικά παπούτσια που σχεδίασε ένας 17χρονος από τη Ρόδο και τα οποία έχουν γίνει viral στα social media, καθώς είναι στα χρώματα του ΠΑΣΟΚ, με τον πράσινο ήλιο και το σύνθημα "λεφτά υπάρχουν" στη γλώσσα του παπουτσιού, και τα οποία αναγράφουν τη λέξη "ΜΠΑΣΟΚ". Μάλιστα, από τους πρώτους που τα έχουν αγοράσει (κοστολογούνται στα 300 ευρώ) είναι και ο γνωστός trapper Snik που λατρεύει τη συλλογή παπουτσιών και έκανε ανάρτηση στη προσωπική του σελίδα με χαμόγελο και ικανοποίηση σχετικά με το νέο του απόκτημα. Η αγορά έχει γίνει την 19η Αυγούστου ... 

Όπως σημειώνει ο Γραμματέας Επικοινωνίας Παναγιώτης Βλάχος σε ανάρτησή του, "ο δημιουργός και παραγωγός των αθλητικών παπουτσιών έχει ειδοποιηθεί αναλόγως", ενώ τονίζει πως "τα κόμματα δεν είναι εμπορικά brands για να διαθέτουν με αμοιβή την εκμετάλλευση του σήματός τους σε εταιρίες".

Ο κ. Βλάχος αναφέρει ότι "από τον χειμώνα και μετά, όσοι υπέπεσαν στην αντίληψή μας και διαφήμιζαν μπέργκερ, πάρτυ, λαμπάδες, μπλουζάκια κλπ με όνομα, λογότυπο, παράφραση ΠΑΣΟΚ, ειδοποιήθηκαν από το γραφείο μου και απέσυραν το προϊόν". "Αυτό δεν θα γίνει ανεκτό", υπογραμμίζει.

Ολόκληρη η ανάρτησή του:

"Είδα ότι διαφημίζονται κάποια αθλητικά παπούτσια με λογότυπο και παράφραση του ονόματος του ΠΑΣΟΚ, τα οποία δεν αναρτώ εδώ για να μην τα προωθήσω και άλλο.

Από τον χειμώνα και μετά, όσοι υπέπεσαν στην αντίληψή μας και διαφήμιζαν μπέργκερ, πάρτυ, λαμπάδες, μπλουζάκια κλπ με όνομα, λογότυπο, παράφραση ΠΑΣΟΚ, ειδοποιήθηκαν από το γραφείο μου σε συνεργασία με τον Dimitris Mantzos και απέσυραν το προϊόν, αφού ενημερώθηκαν ευγενικά ότι η εμπορική εκμετάλλευση ονόματος και σήματος του κόμματος με αυτόν τον τρόπο παραβιάζει το νόμο για την πνευματική ιδιοκτησία (άρθρο 66Ε του ν.2121/1993).

Ο δημιουργός και παραγωγός των αθλητικών παπουτσιών έχει ειδοποιηθεί αναλόγως.
Τα κόμματα δεν είναι εμπορικά brands για να διαθέτουν με αμοιβή την εκμετάλλευση του σήματός τους σε εταιρίες, όπως πίστεψε μία από αυτές. Το κόμμα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να παράγει προϊόντα με το σήμα του, όπως γίνεται και στο εξωτερικό, σε περίπτωση που ανοίξει κάποιο e-shop για λόγους οικονομικής του ενίσχυσης κλπ.

Με δυο λόγια, είναι άλλος ο διαδικτυακός χαβαλές, τα memes και προσωπικές δημιουργίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και άλλο να προσπαθεί να βγάλει κάποιος χρήματα "πουλώντας" το ΠΑΣΟΚ μέσα από εμπορικά προϊόντα. Αυτό δεν γίνεται ανεκτό. Εκ της διευθύνσεως".

 

Ποια είναι η θέση του 17χρόνου; 

Τι λέει ο δημιουργός των παπουτσιών με το σήμα του ΠΑΣΟΚ; Ο 17χρονος Γιάννης Λουλούδης είναι ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και σχεδίασε το viral αθλητικό παπούτσι "ΜΠΑΣΟΚ". Όπως αναφέρει στη σελίδα του στα social media "η ιδέα αυτή ξεκίνησε μέσω μιας συζήτησης με τον φίλο μου Νίκο Πελαρδή, στις 9 Απριλίου 2021 στο δωμάτιο μου. Με το που το σκεφτήκαμε και είπαμε να το επιχειρήσουμε, ξεκινήσαμε να το σχεδιάζουμε σε χαρτί για να βγούμε το τελικό σχέδιο. Σήμερα λοιπόν, 3/9 ημέρα επετείου 47 χρόνων ίδρυσης του ΠΑΣΟΚ αποφασίσαμε να σας αποκαλύψουμε την ταυτότητα των δημιουργών πίσω από τα ΜΠΑΣΟΚ Lows…

Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, καταφέραμε στα 17 μας να σχεδιάσουμε το δικό μας παπούτσι, και να βγάλουμε στην αγορά 100 συλλεκτικά ζευγάρια, φτιαγμένα στο χέρι τα οποία έγιναν γνωστά σε όλα τα media, συζητήθηκαν, αγαπήθηκαν και φορέθηκαν ακόμα κι από επώνυμους. Σε λίγες μέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ημερομηνία διάθεσης των υπολοίπων συλλεκτικών κομματιών (50 ζευγάρια). Σας ευχαριστώ γι’ άλλη μια φορά, για την εμπιστοσύνη και την στήριξη που μου δείχνετε και με παροτρύνετε να συνεχίζω αυτό που κάνω!”

 

Μιλώντας πάντως στη σελίδα gazzeta.gr  τόνισε ότι "όταν τελειώσαμε τον σχεδιασμό, απευθυνθήκαμε στο εργοστάσιο που συνεργαζόμαστε για να προχωρήσουμε στην κατασκευή του παπουτσιού". "Ξέραμε εξαρχής πως το παπούτσι θα γινόταν πολύ γνωστό, αλλά δεν περιμέναμε πως πριν κυκλοφορήσει θα είχε τέτοια ζήτηση και τόσα άρθρα να μιλάνε για αυτό. Βγήκε ακόμα και σε κανάλια!", λέει ο ίδιος.  

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News