Φωτιά ανάβει η “κατασκευή” του Κορδελάτου ως playmobil από τη στιγμή που υπάρχουν αντιρρήσεις από την τοπική κοινωνία εάν η φιγούρα ανταποκρίνεται στο έθιμο των Κορδελάτων, Κορδελάδων ή Φουστανελάδων… – Το σίγουρο είναι ότι θα βρείτε την φορεσιά στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»
Αχ φωτιές που μας άναψε ο Βούλα και ο Φρατζέσκος… Αναφερόμαστε στον κουδουνάτο, ο οποίος έγινε playmogreek από τον Πέτρο Καμινιώτη και μπήκε στην συλλογή του ανάμεσα στις υπόλοιπες φιγούρες που έχει κατασκευάσει τα τελυεταία χρόνια, σε μία προσπάθεια ανάδειξης των παραδόσεων που έχουμε στην Ελλάδα… Και όπως ξέρουμε δεν είναι και λίγες..
Ομως η αντιπαράθεση που άναψε σχετικά με τους Κουδουνάτους και την προέλευση του εθίμου, έδωσε τροφή στον Γιώργο Καμβύση, ο οποίος μέσα από τη σελίδα της Μάσκας (imaska.gr) προχώρησε ακόμη περισσότερο. Κι “έφτιαξε” (σ.σ. μοντάζ είναι παιδιά) έναν κορδελάτο.. Και τον έδωσε στην δημοσιότητα.. Με το κάτωθι κείμενο ” Μετά τον κουδουνάτο, μια ακόμα αποκριάτικη φιγούρα της Νάξου, έγινε παιχνίδι του playmobil! Πρόκειται για τον κορδελάτο που συναντάται στην πεδινή Νάξο και είναι ο αντίστοιχος «μόσχαρος» του κουδουνάτου της ορεινής!…
Ο κορδελάτος που με τη δημοσιοποίηση του κατάφερε να προκαλέσει αναστάτωση ανάμεσα στους πεδινούς Ναξώτες, αφού δεν είναι λίγα τα χωριά που διεκδικούν -και μάλιστα εντόνως- την πατρότητα και την γνησιότητά του!…
Επιμύθιον: Εφαώθασι οι ορεινοί για τον κουδουνάτο, φαωθήκανε και οι πεδινοί με το κορδελάτο και ίντα καταλάβαμε; Τα πλέιμομπίλια μας εφάανε!!!!”
Δεν ξέρω εσείς τι λέτε, αλλά δεν αποκλείεται να έχουμε νέο γύρο συζήτησης… Γιατί στην περίπτωση του Κορδελάτου, οι διαφοροποιήσεις αλλά και τα ονόματα είναι διαφορετικά. Και όλη η Πεδινή Νάξος (και λίγο από Κυνίδαρο) έχει διαφορετική άποψη… Κάτι που μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο της κας Μαρίας Ξεφτέρη σχετικά με τους Κορδελάτους..
Να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόσφατο στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» ο επισκέπτης μπορούσε να δει στη διάρκεια των Αποκριών την φορεσιά του Κορδελάτου Νάξου,, που ανήκε στην ιδιωτική Συλλογή Παραδοσιακών Ενδυμάτων «Ιμάτιο». .. Εξού και η φωτογραφία διά χειρός Πάρι Ταβιτιάν (για το περιοδικό lifo.gr)