Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠεριβάλλονΕλλάδα: Πίσω κάνει η Κυβέρνηση στο θέμα ... αξιοποίηση αιγιαλού

Ελλάδα: Πίσω κάνει η Κυβέρνηση στο θέμα … αξιοποίηση αιγιαλού

|

“Παγώνει” το νομοσχέσιο για τις αλλαγές στον αιγιαλό και τους όρους χρήσης του – Σύμφωνα με δημοσίευμα του “Φιλελεύθερου” υπήρχε παρέμβαση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό κο Μητσοτάκη , καθώς διαπιστώθηκε πως ο χαρακτήρας της ρύθμισης δεν εξυπηρετεί τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά που επιθυμεί να προσδώσει η κυβέρνηση σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος 

Στον πάγο μπαίνουν σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φιλελεύθερου» οι προωθούμενες αλλαγές για τον αιγιαλό και την παραλία, έπειτα από παρέμβαση του Μαξίμου και προσωπικά του πρωθυπουργού, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο χαρακτήρας της ρύθμισης δεν εξυπηρετεί τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά που επιθυμεί να προσδώσει η κυβέρνηση σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος.

Του Γιώργου Φιντικάκη

Πρόκειται για πρόταση τροποποίησης της ισχύουσας νομοθεσίας που σύμφωνα με τις πληροφορίες προέβλεπε μεταξύ άλλων ότι καταργείται η ρύθμιση που περιορίζει στο 60% ενός αιγιαλού τον χώρο που παραχωρείται σε ομπρελοκαθίσματα, όπως επίσης ότι ο λεγόμενος «παλαιός αιγιαλός» παύει να θεωρείται ανεπίδεκτος χρήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων και υποχρεωτικά κοινόχρηστος, αλλά χαρακτηρίζεται ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και επομένως μπορεί να παραχωρείται και να οικοδομείται.

Αν περνούσε δηλαδή η ρύθμιση, υπήρχε ο κίνδυνος στο όνομα της ανάπτυξης που όλοι επιθυμούν να παραδοθεί η παραλιακή ζώνη σε λίγους και να αποκλειστεί η πρόσβαση στην πλειονότητα των πολιτών.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το Μαξίμου διαπίστωσε την προχειρότητα της ρύθμισης, από την οποία στην ουσία όφελος θα είχαν μεταξύ άλλων μια σειρά από παραλιακές επιχειρήσεις που σήμερα δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, και την απέσυρε από το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο στο οποίο επρόκειτο αρχικά να συμπεριληφθεί και το οποίο βγαίνει σε διαβούλευση εντός των αμέσως επόμενων ημερών.

«Η διάταξη έχει βγει από το νομοσχέδιο – σκούπα με επιλογή του Μαξίμου, κατόπιν συζήτησης σε υψηλό επίπεδο», όπως λένε χαρακτηριστικά στον «Φιλελεύθερο» κυβερνητικές πηγές, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ρύθμιση επιδεχόταν πολλών παρερμηνειών και κρίθηκε σκόπιμο να αποσυρθεί πριν να φτάσει στη Βουλή και η ζημιά γίνει μεγαλύτερη.

Πρώτα το περιβάλλον 

Στην ουσία η κίνηση δείχνει ότι μπορεί η κυβέρνηση να στηρίζει τα επενδυτικά σχέδια, όχι όμως σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος, με τον συνομιλητή μας να εξηγεί ότι διάταξη για τον αιγιαλό μπορεί να έρθει στην πορεία, ωστόσο αυτό θα συμβεί, αφού πρώτα μελετηθούν καλύτερα οι συνέπειές της και άρα θα αφορά κάποιο άλλο, μελλοντικό νομοσχέδιο.

Οι πληροφορίες για την επίμαχη ρύθμιση που είχαν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρονταν σε σημαντικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας για τον αιγιαλό και την παραλία εις βάρος του κοινόχρηστου χαρακτήρα τους και στο όνομα της διευκόλυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ακτογραμμή.

Στο πακέτο μάλιστα των προτάσεων που αφορούσαν τροποποιήσεις του τελευταίου νόμου (ν. 4607/19) περιλαμβανόταν και ρύθμιση με την οποία θα μπορούσε να παραχωρείται σε ιδιώτες και να οικοδομείται και ο δημόσιος «παλαιός αιγιαλός». Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει ως «παλαιό αιγιαλό» τη ζώνη της ξηράς που προέκυψε από τη μετακίνηση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα ως αιτία φυσικών προσχώσεων και τεχνικών εργασιών. Δηλαδή το τμήμα που μεσολαβεί ανάμεσα στο όριο του παλαιότερα υφιστάμενου αιγιαλού και στη νέα γραμμή του αιγιαλού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλούνταν δημοσίευμα της «Καθημερινής», οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούσαν:

Κατάργηση της ρύθμισης με την οποία ως ελάχιστο πλάτος μιας παραλίας (πλην εξαιρέσεων) ορίζονται τα 30 μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού. Κατάργηση της ρύθμισης που περιορίζει στο 60% ενός αιγιαλού (δίχως να συνυπολογίζεται το τυχόν δυσπρόσιτο τμήμα του) του χώρου που παραχωρείται σε ομπρελοκαθίσματα. Στη θέση της διάταξης προτεινόταν να επανέλθει η ελάχιστη απόσταση των 100 μέτρων ανάμεσα στις διαδοχικές παραχωρήσεις, που μπορούν να καλύψουν την υπόλοιπη παραλία.

Η κατάργηση της διάταξης ότι ο «παλαιός αιγιαλός» παύει να θεωρείται ανεπίδεκτος κτήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων και υποχρεωτικά κοινόχρηστος. Αντίθετα χαρακτηριζόταν ως ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου, άρα θα μπορούσε να παραχωρείται και να οικοδομείται.

Σχετικά με το μίσθωμα για την απλή χρήση ενός αιγιαλού είχε προταθεί να υπολογίζεται η αντικειμενική και μισθωτική αξία όχι του πλησιέστερου ακινήτου (που μπορεί και να βρίσκεται εντός σχεδίου), αλλά του πλησιέστερου εκτός σχεδίου ακινήτου. Με το νέο δηλαδή καθεστώς, το μίσθωμα για το Δημόσιο μπορεί, ανάλογα με την περίσταση, να ήταν χαμηλότερο απ’ ό,τι με το παλαιό.

Όπου οι περιπτώσεις αφορούσαν στρατηγικές επενδύσεις δινόταν η δυνατότητα για απευθείας παραχωρήσεις του αιγιαλού και της παραλίας εφόσον βρίσκονται σε επαφή με το ακίνητο, αλλά και σε παρακείμενο χώρο.

Επίσης δινόταν η δυνατότητα απευθείας παραχωρήσεων της χρήσης του αιγιαλού σε επιχειρηματικά πάρκα, με μέτωπο στη θάλασσα.

Με άλλη ρύθμιση προβλεπόταν το δικαίωμα αποκλειστικής παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας και για περιπτώσεις «ασφάλειας βιομηχανικών ή ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων». Σήμερα το δικαίωμα αυτό απαγορεύεται, εκτός και αν επιβάλλεται για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας τάξης, ασφάλειας, υγείας, προστασίας αρχαιοτήτων και περιβάλλοντος. Επίσης, με άλλη διάταξη καταργούνταν η ρύθμιση με την οποία δίνεται δυνατότητα ανάκλησης της παραχώρησης ενός αιγιαλού προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χαρακτήρα του.

*Το άρθρο δημοσιεύεται στον Φιλελεύθερο που κυκλοφορεί σήμερα

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Υπουργείο Ναυτιλίας απαντά σε Κασσελάκη: “Αναβαθμίζεται συνεχώς η ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών”

Η απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας στον Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος μίλησε για πρόβλημα στην σύνδεση των νησιών

Blue Star Ferries: Ανεκτέλεστο το σημερινό δρομολόγιο του “Blue Star Naxos”

Πως διαμορφώνονται τα σημερινά δρομολόγια της Blue Star Ferries λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Χατζηδάκης: Nομοθετική παρέμβαση για μείωση 50% στις χρεώσεις των τραπεζών στα POS

H μείωση αφορά σε ποσά έως 10 ευρώ - Η νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί εντός της εβδομάδας, δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης

Fast Ferries: Τροποποιήσεις δρομολογίων “Θεολόγου Π” και “Αικατερίνη Π” ελέω καιρού

Διαμόρφωση των δρομολογίων του "Θεολόγος Π" και του "Αικατερίνη Π" το διήμερο 23 και 24 Απριλίου , λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών

Blue Star Chios: Αναχώρηση από Ρόδο στις 2 το μεσημέρι για Κυκλάδες – Πειραιά

Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών το Blue Star Chios θα αναχωρήσει από Ρόδο για την επιστροφή στον Πειραιά στις 2 το μεσημέρι

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Επίσκεψη στην Αμοργό, ανέβηκε στην Χοζοβιώτισσα (video)

Ο Στέφανος Κασσελάκης βρέθηκε στην Αμοργό - Η παρουσία του απέναντι σε φορείς και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και η επίσκεψη στην Παναγία Χοζοβιώτισσα (video)

Νάξος – Πολιτιστικός & Περιβαλλοντικός Σύλλογος Γυναικών: Μαθήματα κατασκευής σταυρών (βάγια)

Ο Πολιτιστικός και Περιβαλλοντικός Σύλλογος Γυναικών Νάξου μας καλεί σε μαθήματα κατασκευής σταυρών από βάγια

Aligenis Milos Meeting: Ερχεται η πρωταθλήτρια Lovisa Karlsson

H Σουηδέζα Lovisa Karlsson στο Aligenis Milos Meeting

Φασολάδα: Με τι …φασούλια φτιάχνεται το εθνικό μας φαγητό

Σκέψου να ’ταν πλημμυρισμένα τα μαγαζιά με ντόπια φασούλια και ντόπια ροβύθια και φακές. Σκέψου να τα μαγειρεύαμε με γνώση, σεβασμό και επίγνωση του μεγαλείου τους

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....