Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠεριβάλλονΕξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

Εξι εκατομμύρια δολάρια στο βυθό του Καμπανού της Ανδρου

|

Παραμονή Χριστουγέννων ξημερώματα και το φορτηγό πλοίο Cadrera «καρφώνεται» στα βράχια του ακρωτηρίου Καμπανός στην Άνδρο… Σώοι οι ναυτικοί του πλοίου που είχε σημαία Αντίγκουα ενώ από σήμερα αρχίζει η μάχη για την μετακίνηση του φορτίου 3.500 τόνων σιδηρονικελίου αξίας 6 εκατομμυρίων δολαρίων 

Στον ραδιοθάλαμο του Υπουργείου Ναυτιλίας συναγερμός. Ξημερώματα παραμονής Χριστουγέννων και το φορτηγό πλοίο – σημαίας Αντίγκουα – Cadrera εκπέμπει SOS…Βρίσκεται έξω από το ακρωτήριο Καμπανός, στη βορειοδυτική πλευρά της Ανδρου με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους να το σπρώχνουν στα βράχια, στην πλέον βραχώδη και απόκρημνη ακτή του νησιού… Το πλοίο εξόκειλε και εγκαταλείφθηκε άμεσα από το πλήρωμα του, ενώ το θέαμα που βλέπουν οι πιλότοι των δύο ελικοπτέρων που έρχονται άμεσα για βοήθεια είναι μοναδικό: τα κύματα σαρώνουν από την γέφυρα και το accommodation της πρύμνης καθότι από την θάλασσα εξέχουν μόνο το κομοθέσιο της πρύμης και η πλώρη…. Η πρόσβαση από τη στεριά είναι δύσκολη από στιγμή που χρειάζεται περισσότερο από  30-40 λεπτά περπάτημα από μονοπάτι και στο σημείο όπου προσάραξε το φορτηγό, υπάρχει επικίνδυνος γκρεμός περίπου 60-70 μέτρων…  Λίγο πριν νυχτώσει το ναυάγιο περικύκλωσαν τρία μεγάλα ρυμουλκά διαφόρων εταιριών (Σπανόπουλου, Μαρινάκη) που αναμένουν ν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες, προκειμένου να αναλάβουν την αποκόλληση του. Στην περιοχή φθάνει και το ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος «Αιγίς» για να συνδράμει στην επιχείρηση προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Και αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο. Στα αμπάρια του Cadrera βρίσκονται 3.500 τόνοι σιδηρονικελίου που είχε φορτώσει από την ΛΑΡΚΟ, ενώ στις δεξαμενές του 20 τόνοι πετρελαίου.

Το μεγάλο στοίχημα…
Μέχρι να κοπάσουν οι βοριάδες-δηλαδή περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδας-και να κατορθώσουν να ανέβουν στο πλοίο εμπειρογνώμονες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα ρήγματα και που έχει υποστεί το βαπόρι και τις έχει πέσει στην θάλασσα. Άρα η κατάσταση είναι σοβαρή… Το Cadrera ανήκει σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Χθες, ανήμερα των Χριστουγέννων, εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών πλοίου και φορτίου έφτασε στην Άνδρο για τις πρώτες συνεννοήσεις με τις Λιμενικές αρχές. Ταυτόχρονα, άρχισε και η προανάκριση για να εξακριβωθούν τα αίτια του ναυαγίου.

Και το στοίχημα έχει να κάνει με το …φορτίο του και την επικινδυνότητα του. Ο λόγος; Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή ανοξείδωτων χαλύβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Και το φορτίο που έχει την …αγκαλιά του το πλοίο αξίζει έξι εκατομμύρια δολάρια (!!!)Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα. Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο  της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί.

Η πρώτη αυτοψία έχει δείξει ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera. Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή. Πόσο εύκολο είναι να πετύχουν και οι δύο επιχειρήσεις; Να μην χυθεί το πετρέλαιο στη θάλασσα και να μην πιάσει …θάλασσα το σιδερονικέλιο; Στοίχημα μεγάλο και περιμένουμε με αγωνία το αποτέλεσμα 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Γ. Λεονταρίτης: “Ζήτησε δωρεάν μετακίνηση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων”

Η Πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γ. Λεονταρίτη αναφορικά με τα πλοία που επιδοτούνται από το κράτος, για τις ανάγκες των αθλητών σε όλο το Ν. Αιγαίο - Τι πρότεινε ο Γιάννης Μαργαρίτης

ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΟΧΙ στην συγκάληψη

Η πρόταση που καταθέτει η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κυκλάδων σχετικά με τα Τέμπη και την πρόταση δυσπιστίας

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στη Γένοβα

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες

Νάξος – Καρνάγιο: Γεννητούρια στη παραλία

Νέοι κάτοικοι στο καρνάγιο της Νάξου

Δεύτεροι “φτωχότεροι” καταναλωτές της Ευρώπης οι Έλληνες

Εκτός όμως από τον υψηλότερο μέσο πληθωρισμό, πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδεικνύει ότι η Ελλάδα πληρώνει ακριβότερα και τον πληθωρισμό της απληστίας, σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ.

Μύκονος – AKTES: Ενημέρωση (30/03) για την Κλιματική Αλλαγή

Ομιλία για την κλιματική αλλαγή από την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίων Ακτογραμμών - ΑΚΤΕS .. Που και πότε

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Επαρχείο Νάξου – Τμήμα Δημόσιας Υγείας: Περί ορθής διαχείρισης των υγρών αποβλήτων

Ενημέρωση για τη σωστή διαχείριση των υγρών αποβλήτων ενόψει τουριστικής σεζόν

Λέξεις και έννοιες: Από τον Ομηρο έως σήμερα και η χρήση τους

Με την αρωγή του Γιώργου Ανωμερίτη κάνουμε μία βουτιά στην ελληνική γλώσσα. Τι διαπιστώνουμε;