Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση...

Κυκλάδες – Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση στους πύργους ελέγχων

|

Η ερώτηση (δύο) που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών σχετικά με τις ελλείψεις στα αεροδρόμια και δη στους Πύργους ελέγχου… Τι αναφέρει για τις Κυκλάδες

θυμάμαι ακόμη τα άρθρα από την Μήλο που έλεγαν ότι ο μοναδικός υπάλληλος που διαθέτει το αεροδρόμιο του νησιού δεν μπορεί ούτε να αρρωστήσει γιατί σε περίπτωση απουσίας του, τότε δεν θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Ενώ όταν χρειάστηκε να φύγει με άδεια για οικογενειακή υπόθεση, ο κρατικός μηχανισμός έτρεχε να βρει αντικαταστάτη από άλλα νησιά. Κι εάν νομίζετε ότι μόνο στη Μήλο συμβαίνουν αυτά, τότε είστε γελασμένοι. Σε ουκ ολίγα νησιά, εχουμε αντίστοιχες αναφορές (σ.σ. η Νάξος δεν είναι έξω από αυτή την αναφορά) και εν έτη 2021, έρχονται τρεις βουλευτές του ΚΚΕ (Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης) να μας θυμίσουν ότι το πρόβλημα υπάρχει… Και είναι έντονο στις Κυκλάδες, όπου ειδικά το καλοκαίρι οι απαιτήσεις είναι τεράστιες…

Ας δούμε τι αναφέρει η σχετική ερώτηση προς το αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών… (και περιμένουμε με αγωνία την απάντησή του) .. Θέμα της ερώτησης: Σχετικά με την έλλειψη προσωπικού στην Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίων

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό, σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) που είναι επιχειρησιακός κλάδος αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, με αποτέλεσμα πέρα από την υποβάθμιση ποιότητας των υπηρεσιών, να διαμορφώνεται μια επικίνδυνη κατάσταση με κενά ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το ίδιο το πτητικό έργο.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την υποστελέχωση των αεροδρομίων με προσωπικό για AFISO ενδεικτικά αναφέρουμε:

Στους Αερολιμένες Λέρου, Καστελόριζου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων, παρόλο που απαιτείται η παρουσία 2 εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων, δεν υπηρετεί κανένας.

Στον Αερολιμένα Κοζάνης δεν υπηρετεί κανένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 4.

Στον Αερολιμένα Σύρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 2.

Στους Αερολιμένες Νάξου και Μήλου υπηρετεί από 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετεί άλλος 1 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον άλλοι 2-3 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Στον Αερολιμένα Ικαρίας, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία δυο.

Στον Αερολιμένα Πάρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία 2 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον 3-4 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι ανάγκες καλύπτονται με διαρκείς μετακινήσεις των υπαλλήλων από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, αφού χωρίς την παρουσία υπαλλήλου AFISO, ειδικά στα μικρά αεροδρόμια, δεν νοείται η λειτουργία τους.

Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται καθημερινά και αδιαλείπτως, ακόμα και σε αργίες, να εργάζονται μέχρι τελικής πτώσης, χωρίς ρεπό και άδειες, να είναι συνεχώς σε 24ωρη επιφυλακή για έκτακτες ενεργοποιήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις και για αεροδιακομιδές ασθενών, σε σημείο που οι ίδιοι δεν μπορούν καν να αρρωστήσουν.

Η εντατικοποίηση της δουλειάς τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αφού σε πολλά αεροδρόμια, λόγω έλλειψης προσωπικού σε άλλες ειδικότητες, επιφορτίζονται και με άλλα παράλληλα καθήκοντα. Ο καθημερινός φόρτος εργασίας, η ψυχολογική πίεση και η σωματική καταπόνηση, τούς έχουν φέρει σε οριακό σημείο κατάρρευσης.

Με τη θερινή περίοδο μπροστά, θα σημάνει ακόμη πιο μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων για τα αεροδρόμια της χώρας.

Τα όσα αναφέρονται για τον Κρατικό Αερολιμένα Πάρου, στην επιστολή του Αν. Αερολιμενάρχη, την οποία επισυνάπτουμε, δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.

Οι μετατάξεις υπαλλήλων, εσωτερικές ή από άλλα υπουργεία, που υποτίθεται θα δρομολογούνταν, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα. Ακόμα και αν τις αμέσως επόμενες μέρες γίνονταν, με δεδομένο ότι οι νέοι υπάλληλοι πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στην σχολή Πολιτικής Αεροπορίας για διάστημα περίπου πέντε μηνών και μετά από επιτυχή εκπαίδευση, ορθοφωνία και ιατρικές βεβαιώσεις (για την άσκηση καθηκόντων AFIS απαιτείται πιστοποιητικό υγείας Γ’ τάξεως από το Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής ή εξουσιοδοτημένο ιδιώτη ιατρό), πρέπει να εκπαιδευτούν και στο αεροδρόμιο υποδοχής για τουλάχιστον ακόμα δυο μήνες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα είναι επιχειρησιακοί από το επόμενο καλοκαίρι.

Επίσης, οι αποδοχές των υπαλλήλων του κλάδου AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) με το «EUROCONTROL» μειώθηκαν από 6% σε 3%, παρόλη την αύξηση και εντατικοποίηση της απασχόλησης. Σχεδόν στο σύνολο των υπαλλήλων των περιφερειακών αεροδρομίων δεν χορηγούνται κανονικές άδειες εργασίας.

Η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

Αυτό άλλωστε -πλην άλλων- ήρθε να εξυπηρετήσει και ο νόμος 4547/2020 της κυβέρνησης ΝΔ, ως συνέχεια του σχετικού νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με οδηγό πάντα τη στρατηγική της ΕΕ με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», ολοκληρώνοντας τη διάλυση της ΥΠΑ, με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων της και τη μετατροπή της σε ΝΠΔΔ, για να γίνει ευκολότερα η ιδιωτικοποίησή της.

Εξέλιξη δηλαδή με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην ασφάλεια των πτήσεων, που υποτάσσεται στη λογική κόστους – οφέλους, όσο και στην αύξηση του κόστους για τους επιβάτες, αλλά και στα ζητήματα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας. Βαριές θα είναι και οι συνέπειες για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που με το «EUROCONTROL» μάλιστα οι αποδοχές των εργαζομένων συνδέονται με την τήρηση του λεγόμενου «Σχεδίου Επιδόσεων».

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες, για τη διασφάλιση της κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων και κατοχύρωσης των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Να είναι ενταγμένη και αυτή σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

• Να υπάρξει άμεσα και μόνιμη ενίσχυση των Αερολιμένων με επαρκές εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου και με προσωπικό για τις υπόλοιπες αναγκαίες ειδικότητες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων.

• Να αρθούν οι μισθολογικές αποδοχές των εργαζομένων του κλάδου, όπως έχει υποσχεθεί από το έδρανο του κοινοβουλίου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γ. Λεονταρίτης: “Ζήτησε δωρεάν μετακίνηση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων”

Η Πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γ. Λεονταρίτη αναφορικά με τα πλοία που επιδοτούνται από το κράτος, για τις ανάγκες των αθλητών σε όλο το Ν. Αιγαίο - Τι πρότεινε ο Γιάννης Μαργαρίτης

ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΟΧΙ στην συγκάληψη

Η πρόταση που καταθέτει η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κυκλάδων σχετικά με τα Τέμπη και την πρόταση δυσπιστίας

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στη Γένοβα

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες

Δεύτεροι “φτωχότεροι” καταναλωτές της Ευρώπης οι Έλληνες

Εκτός όμως από τον υψηλότερο μέσο πληθωρισμό, πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδεικνύει ότι η Ελλάδα πληρώνει ακριβότερα και τον πληθωρισμό της απληστίας, σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ.

Μύκονος – AKTES: Ενημέρωση (30/03) για την Κλιματική Αλλαγή

Ομιλία για την κλιματική αλλαγή από την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίων Ακτογραμμών - ΑΚΤΕS .. Που και πότε

Express Skopelitis: Ετοιμος να επιστρέψει στη δράση

Το Express Skopelitis είναι έτοιμο. Παραμένει στον Πειραιά και ενδεχομένως αύριο να μπει στην καθημερινή του ρουτίνα

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Αφρική: Ο Ναξιώτης ορειβάτης που κατέκτησε το Κιλιμάντζαρο

Ο Αντώνης Μαργαρίτης πέτυχε έναν άθλο. Κατάφερε να ανέβει στην ψηλότερη κορυφή βουνού στην Αφρική - Πως περιγράφει την εμπειρία του

Επαρχείο Νάξου – Τμήμα Δημόσιας Υγείας: Περί ορθής διαχείρισης των υγρών αποβλήτων

Ενημέρωση για τη σωστή διαχείριση των υγρών αποβλήτων ενόψει τουριστικής σεζόν