Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση...

Κυκλάδες – Αεροδρόμια: Η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ για την υποστελέχωση στους πύργους ελέγχων

|

Η ερώτηση (δύο) που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ προς τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών σχετικά με τις ελλείψεις στα αεροδρόμια και δη στους Πύργους ελέγχου… Τι αναφέρει για τις Κυκλάδες

θυμάμαι ακόμη τα άρθρα από την Μήλο που έλεγαν ότι ο μοναδικός υπάλληλος που διαθέτει το αεροδρόμιο του νησιού δεν μπορεί ούτε να αρρωστήσει γιατί σε περίπτωση απουσίας του, τότε δεν θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Ενώ όταν χρειάστηκε να φύγει με άδεια για οικογενειακή υπόθεση, ο κρατικός μηχανισμός έτρεχε να βρει αντικαταστάτη από άλλα νησιά. Κι εάν νομίζετε ότι μόνο στη Μήλο συμβαίνουν αυτά, τότε είστε γελασμένοι. Σε ουκ ολίγα νησιά, εχουμε αντίστοιχες αναφορές (σ.σ. η Νάξος δεν είναι έξω από αυτή την αναφορά) και εν έτη 2021, έρχονται τρεις βουλευτές του ΚΚΕ (Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης) να μας θυμίσουν ότι το πρόβλημα υπάρχει… Και είναι έντονο στις Κυκλάδες, όπου ειδικά το καλοκαίρι οι απαιτήσεις είναι τεράστιες…

Ας δούμε τι αναφέρει η σχετική ερώτηση προς το αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών… (και περιμένουμε με αγωνία την απάντησή του) .. Θέμα της ερώτησης: Σχετικά με την έλλειψη προσωπικού στην Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου Αεροδρομίων

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε προσωπικό, σε πολλά μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ειδικά στον κλάδο AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) που είναι επιχειρησιακός κλάδος αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, με αποτέλεσμα πέρα από την υποβάθμιση ποιότητας των υπηρεσιών, να διαμορφώνεται μια επικίνδυνη κατάσταση με κενά ασφάλειας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το ίδιο το πτητικό έργο.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την υποστελέχωση των αεροδρομίων με προσωπικό για AFISO ενδεικτικά αναφέρουμε:

Στους Αερολιμένες Λέρου, Καστελόριζου, Αστυπάλαιας, Κυθήρων, παρόλο που απαιτείται η παρουσία 2 εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων, δεν υπηρετεί κανένας.

Στον Αερολιμένα Κοζάνης δεν υπηρετεί κανένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 4.

Στον Αερολιμένα Σύρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετούν τουλάχιστον άλλοι 2.

Στους Αερολιμένες Νάξου και Μήλου υπηρετεί από 1 υπάλληλος, ενώ είναι απαραίτητο να υπηρετεί άλλος 1 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον άλλοι 2-3 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Στον Αερολιμένα Ικαρίας, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία δυο.

Στον Αερολιμένα Πάρου, υπηρετεί 1 υπάλληλος προσωρινά (αναμένεται η μετάταξή του σε άλλο κλάδο), ενώ απαιτείται η παρουσία 2 για τους χειμερινούς μήνες και τουλάχιστον 3-4 από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι ανάγκες καλύπτονται με διαρκείς μετακινήσεις των υπαλλήλων από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, αφού χωρίς την παρουσία υπαλλήλου AFISO, ειδικά στα μικρά αεροδρόμια, δεν νοείται η λειτουργία τους.

Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται καθημερινά και αδιαλείπτως, ακόμα και σε αργίες, να εργάζονται μέχρι τελικής πτώσης, χωρίς ρεπό και άδειες, να είναι συνεχώς σε 24ωρη επιφυλακή για έκτακτες ενεργοποιήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις και για αεροδιακομιδές ασθενών, σε σημείο που οι ίδιοι δεν μπορούν καν να αρρωστήσουν.

Η εντατικοποίηση της δουλειάς τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αφού σε πολλά αεροδρόμια, λόγω έλλειψης προσωπικού σε άλλες ειδικότητες, επιφορτίζονται και με άλλα παράλληλα καθήκοντα. Ο καθημερινός φόρτος εργασίας, η ψυχολογική πίεση και η σωματική καταπόνηση, τούς έχουν φέρει σε οριακό σημείο κατάρρευσης.

Με τη θερινή περίοδο μπροστά, θα σημάνει ακόμη πιο μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων για τα αεροδρόμια της χώρας.

Τα όσα αναφέρονται για τον Κρατικό Αερολιμένα Πάρου, στην επιστολή του Αν. Αερολιμενάρχη, την οποία επισυνάπτουμε, δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.

Οι μετατάξεις υπαλλήλων, εσωτερικές ή από άλλα υπουργεία, που υποτίθεται θα δρομολογούνταν, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα. Ακόμα και αν τις αμέσως επόμενες μέρες γίνονταν, με δεδομένο ότι οι νέοι υπάλληλοι πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν στην σχολή Πολιτικής Αεροπορίας για διάστημα περίπου πέντε μηνών και μετά από επιτυχή εκπαίδευση, ορθοφωνία και ιατρικές βεβαιώσεις (για την άσκηση καθηκόντων AFIS απαιτείται πιστοποιητικό υγείας Γ’ τάξεως από το Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής ή εξουσιοδοτημένο ιδιώτη ιατρό), πρέπει να εκπαιδευτούν και στο αεροδρόμιο υποδοχής για τουλάχιστον ακόμα δυο μήνες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα είναι επιχειρησιακοί από το επόμενο καλοκαίρι.

Επίσης, οι αποδοχές των υπαλλήλων του κλάδου AFISO (Παροχή Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου) με το «EUROCONTROL» μειώθηκαν από 6% σε 3%, παρόλη την αύξηση και εντατικοποίηση της απασχόλησης. Σχεδόν στο σύνολο των υπαλλήλων των περιφερειακών αεροδρομίων δεν χορηγούνται κανονικές άδειες εργασίας.

Η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους.

Αυτό άλλωστε -πλην άλλων- ήρθε να εξυπηρετήσει και ο νόμος 4547/2020 της κυβέρνησης ΝΔ, ως συνέχεια του σχετικού νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με οδηγό πάντα τη στρατηγική της ΕΕ με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», ολοκληρώνοντας τη διάλυση της ΥΠΑ, με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων της και τη μετατροπή της σε ΝΠΔΔ, για να γίνει ευκολότερα η ιδιωτικοποίησή της.

Εξέλιξη δηλαδή με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην ασφάλεια των πτήσεων, που υποτάσσεται στη λογική κόστους – οφέλους, όσο και στην αύξηση του κόστους για τους επιβάτες, αλλά και στα ζητήματα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας. Βαριές θα είναι και οι συνέπειες για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που με το «EUROCONTROL» μάλιστα οι αποδοχές των εργαζομένων συνδέονται με την τήρηση του λεγόμενου «Σχεδίου Επιδόσεων».

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία, υπό κρατικό έλεγχο, να συμπεριλαμβάνονται η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες οι αρμοδιότητες, για τη διασφάλιση της κυριαρχίας, της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων και κατοχύρωσης των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΥΠΑ. Να είναι ενταγμένη και αυτή σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

• Να υπάρξει άμεσα και μόνιμη ενίσχυση των Αερολιμένων με επαρκές εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου Πληροφοριών Πτήσεων στους Πύργους Ελέγχου και με προσωπικό για τις υπόλοιπες αναγκαίες ειδικότητες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων.

• Να αρθούν οι μισθολογικές αποδοχές των εργαζομένων του κλάδου, όπως έχει υποσχεθεί από το έδρανο του κοινοβουλίου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα υποδυόμενοι υπαλλήλους

Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Πάσχα: Σύγχυση στην αγορά αρνιού

Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» – Ανησυχία για την επάρκεια λόγω εξαγωγών

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Νάξος: Τοποθετήθηκαν νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία

Φ. Μαυρομμάτης δηλώνει ότι "Νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες τοποθετήθηκαν σε σχολεία”

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο