Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες: "Ανάπτυξη για τα νησιά μόνο μέσα από την επίλυση του ακτοπλοϊκού"

Κυκλάδες: “Ανάπτυξη για τα νησιά μόνο μέσα από την επίλυση του ακτοπλοϊκού”

|

Αρθρο του Συριανού Πολιτευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Δοκιμάκη με τίτλο  “H ανάπτυξη των Κυκλάδων περνάει μέσα από την επίλυση του ακτοπλοϊκού” και με αφορμή την πραγματοποίηση του 2ου Ακτοπλοϊκού Συνεδρίου Νοτίου Αιγαίου στην Σύρο 

Αυτές τις ημέρες το νησί μας φιλοξενεί το Τακτικό Συνέδριο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, με κορυφαίο θέμα στην ατζέντα του τo ζήτημα της νησιωτικότητας. Η έννοια της νησιωτικότητας είναι ένα ευρωπαϊκό κεκτημένο, που περιλαμβάνει ένα πλέγμα πολιτικών από την Ανάπτυξη και τις Μεταφορές, μέχρι την Υγεία/Πρόνοια και την Ασφάλεια. Η κάθε περιοχή όμως έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και κυρίως τα δικά της αναπτυξιακά ζητούμενα.

Του Κώστα Δοκιμάκη (*)

Ένα βασικό και διαχρονικό πρόβλημα της Σύρου, αλλά και ευρύτερα των Κυκλάδων είναι η ποιότητα και η πυκνότητα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα. Η αλήθεια είναι – χωρίς καμία απολύτως διάθεση τοπικισμών και υπερβολών- ότι η Σύρος δεν τυγχάνει ίσης αντιμετώπισης όσο αφορά τη δρομολόγηση πλοίων από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες σε σύγκριση με άλλα νησιά. Δυστυχώς, αν και πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τα δρομολόγια ακόμη και τη θερινή σεζόν είναι κατά πολύ λιγότερα, συγκριτικά με άλλους προορισμούς, βαίνουν συνεχώς μειούμενα και δεν περιλαμβάνουν ταχύπλοα τύπου Highspeed.

Με βάση τα παραπάνω, τα λογικά αιτήματα για διασύνδεση και με τη Ραφήνα, όπως επίσης για επαναφορά της διασύνδεσης με την Κρήτη φαντάζουν όνειρα θερινής νυκτός, εάν και αποτελούν αυτονόητες και απαραίτητες ενέργειες. Η ίδια εικόνα υπάρχει και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, που έχουν συχνές καθυστερήσεις, γίνονται από πλοία με σχετικά μεγάλο μέσο όρο ηλικίας με αποτέλεσμα τις συχνές βλάβες και τη σχετικά μικρή ταχύτητα πλεύσης τους. Επίσης ο χρόνος εκτέλεσης των δρομολογίων δεν εξυπηρετεί τις ανταποκρίσεις άλλων γραμμών, ενώ το πάγιο αίτημα για πλοίο ασφαλείας δεν έχει ικανοποιηθεί.

Όλα αυτά χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος και η ταλαιπωρία από τις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ, που είτε κάποιος συμφωνεί η διαφωνεί τελικά τη «νύφη» την πληρώνουν τα νησιά μας.

Απέναντι σε αυτή «γκρίζα» πραγματικότητα υπάρχουν οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού για το μεταφορικό ισοδύναμο, που μένει να δούμε την εφαρμογή του στην πράξη, η πρόσφατη συγχώνευση των δύο μεγάλων εταιριών με την εξαγορά της Hellenic Seaways από την Blue Star Ferries και οι εξαγγελίες της Περιφερειακής Αρχής για δρομολόγηση υδροπλάνων και τη δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά των Κυκλάδων, ως μία εναλλακτική λύση στη διασύνδεση των νησιών.

Με δεδομένο όμως ότι το πρόβλημα όπως ανέφερα και στην αρχή έχει σημαντική αναπτυξιακή διάσταση εκτιμώ ότι πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα ,καθώς και αντικείμενο διεκδίκησης από το σύνολο των κοινωνικών και οικονομικών φορέων του Νομού μας (Βουλευτές, Περιφέρεια, Δήμοι, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήριο Κυκλάδων, εμπορικοί και τουριστικοί σύλλογοι, μεταφορικές εταιρίες κ.α.).

Στο πλαίσιο αυτό θα τολμήσω να περιγράψω ένα πλαίσιο πολιτικής, που θα λαμβάνει υπόψη το δημόσιο συμφέρον, την αναπτυξιακή διάσταση, καθώς και την επιχειρηματική λειτουργία των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Το συγκεκριμένο πλαίσιο πολιτικής περιλαμβάνει:

Διαμόρφωση νέου ακτοπλοϊκού χάρτη.

  • Καθορισμό νέων βοηθητικών-επιδοτούμενων γραμμών-δρομολογίων υποστηρικτικών πάνω στις βασικές πάγιες γραμμές που έχουν οι μεγάλες εταιρίες, με γνώμονα την εύκολη μετάβαση σε γειτονικό νησί χωρίς πολύωρες αναμονές.

  • Αύξηση των επιχορηγήσεων στις άγονες κυρίως γραμμές, ώστε να παύσει το καθεστώς της απομόνωσης αρκετών νησιών.

  • Μείωση του ναύλου των εισιτηρίων ο οποίος είναι ιδιαίτερα αυξημένος και μάλιστα για κάποιους προορισμούς δεν είναι ανάλογος των μιλίων.

  • Δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας για τη διασφάλιση της μεταφοράς ευπαθών προϊόντων και επειγόντων περιστατικών σε κάθε περίπτωση.

Μαγικές και εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν. Επειδή όμως η ακτοπλοϊκή σύνδεση για όλους τους νησιώτες αφορά την ποιότητα της ζωής μας δεν πρέπει να αφήσουμε άλλο χρόνο να περάσει με διαπιστώσεις και ευχολόγια. Ήρθε η ώρα της δράσης και των αποφάσεων.

(*) Ο Κώστας Δοκιμάκης είναι Δικηγόρος στη Σύρο και Πολιτευτής Κυκλάδων με τη Νέα Δημοκρατία 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

ΠΝΑι: Με διευρυμένη πλειοψηφία, Συμπαραστάτης του Πολίτη, ο δικηγόρος Στέφανος Καψάλης

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης - Η διαδικασία επιλογής διεξήχθη με μυστική ψηφοφορία στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Ιταλία – Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών: “Βρήκαμε τον τάφο του Πλάτωνα”

«Ετάφη δε και Πλάτων...» - Ερευνα υποδεικνύει την Ακαδημία Πλάτωνος ως τελευταία κατοικία του φιλοσόφου

Νηστεία: Εύκολοι και νόστιμοι συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε την περίοδο της νηστείας

Γ. Βρούτσης: Παραδίδει αύριο την ολυμπιακή φλόγα στους Γάλλους

O αναπλ. Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης στην Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Amorgos Trail Challenge: Συνδιοργανωτής ο Δήμος Αμοργού

Ο Δήμος Αμοργού συνδιοργανωτής του 7ου Amorgos Trail Challenge

Σχολεία: Κλείνουν αύριο για τις εορτές του Πάσχα, πότε ανοίγουν;

Κλείνουν τα σχολεία λόγω Πάσχα - Πότε ανοίγουν; - Χρονοδιάγραμμα έως τις εξετάσεις

Aegean Air: Οι Ελληνες φέτος το Πάσχα πάνε Ικαρία και Σητεία (!!!)

AEGEAN: Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες το Πάσχα – Στους top προορισμούς εσωτερικού Κέρκυρα, Ικαρία, Σητεία και στο εξωτερικό Μαρόκο

Χ. Θεοχάρης: Σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις

Τι αναφέρει ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης για φορολογικές δηλώσεις, POS και τέλη κυκλοφορίας

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της