Νάξος: και ο Δήμος στο πλευρό των ενοικιαστών τετράτροχων οχημάτων Νάξου

Από τα μέσα Οκτωβρίου (όλως τυχαίως με τη λήξη της τουριστικής περιόδου) έχουμε την διαρροή των νέων μέτρων που αναμένεται να περάσουν μέσω του ΚΟΚ, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε νομοσχέδιο που θα έρθει στη βουλή Ανάμεσα στα άλλα χαριτωμένα (πχ ότι οι ιδιοκτήτες ταξί δεν πρέπει να οδηγούν μεθυσμένοι ή να φροντίζουν τη σωστή θερμοκρασία του κλιματισμού) έχουμε και την ολική απαγόρευση από όλους τους δρόμους της χώρας των τετράτροχων μοτοσυκλετών, όπως είναι γνωστές «γουρούνες». Παράλληλα προβλέπει βαριά πρόστιμα σε όσους ενοικιάζουν οχήματα σε όσους δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης.
Και βέβαια η ιστορία με τις …γουρούνες και την απαγόρευση είναι ένα θέμα που επηρεάζει όχι μόνο τους επισκέπτες που έχουν συνδέσει τα νησιά της Ελλάδας με το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης αλλά και του χιλιάδες επιχειρηματίες σε όλη την Ελλάδα που έκαναν μία επένδυση ζωής αγοράζοντας ακριβά μηχανήματα για να καλύψουν ανάγκη της αγοράς. Ποτέ κανείς δεν τους είπε ότι είναι «παράνομα» ή ότι άλλη δικαιολογία σκέφτηκαν και τώρα απλά έρχονται να τα καταργήσουν. Και το απλό ερώτημα που θέτουν; «Τι να τις κάνουμε; Πιτόγυρα;»…. 
Δυστυχώς για μία ακόμη φορά η Πολιτεία δείχνει άγνοια αντιμετώπισης ενός θέματος. Αντί να επιβάλει κανόνες και σωστή αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος από τη στιγμή που οι …γουρούνες και γενικότερα τα οχήματα που κυκλοφορούν στα νησιά δεν υπόκειται σε ελέγχους κατά τη κυκλοφορία τους και το ποιοι τα οδηγούν, επιχειρούν να κόψουν το …κεφάλι (καθολική απαγόρευση)… Και αδιαφορούν για τις συνέπειες της κίνησης. Αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι θα δώσουν πλεονέκτημα σε άλλες επιχειρήσεις από τη στιγμή που ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα μέσα μετακίνησης κυρίως το καλοκαίρι (αυτοκίνητο – τετράτροχο – δίκυκλο) είναι μεγάλος. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε περιοχές όπως η Κρήτη ή η Ρόδος κα λιγότερο οι Κυκλάδες, οι επενδύσεις σε αυτού του είδους τα μέσα μετακίνησης (γουρούνες) ξεπερνούν το εκατομμύριο σε ετήσια βάση και συν τοις άλλοις με βάση τα στοιχεία της Αστυνομίας από το 2015 έως το πρώτο μισό του 2017 έχουν τους λιγότερους θανάτους και ατυχήματα απ όλα τα άλλα μέσα… Οπότε;

Που είναι το πρόβλημα; 
Η αλήθεια είναι ότι πρόβλημα υπάρχει. Και έχει να κάνει με τον έλεγχο που γίνεται όταν ο ενοικιαστής πάρει στα χέρια του το τετράτροχο. Τις περισσότερες φορές κινείται ανεξέλεγκτα (μπαίνει σε περιοχές Natura) επιχειρεί να δώσει αγώνες επίδειξης στο δρόμο ή και να επιτρέψει σε μικρότερους σε ηλικία να κάνουν τα πρώτα τους μαθήματα. Όμως, αυτό δεν είναι πρόβλημα ενός επενδυτή. Είναι άλλοι οι φορείς που πρέπει να κάνουν έλεγχο… Α και μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα σε αντίθεση με το εξωτερικό δεν υπάρχει ειδική κατηγορία διπλώματος για τα συγκεκριμένα οχήματα. Εδώ θα μου πείτε ακόμη …τρίτροχα τα θεωρεί το ελληνικό κράτος. Οπότε; 

Και η Νάξος σε πρωταγωνιστικό ρόλο
Και οι ιδιοκτήτες παίρνουν τα… βουνά. Η πιο σωστά τα καράβια κα αναμένεται αύριο Δευτέρα 13 Νοεμβρίου να κατακλύσουν την Αθήνα. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα κάνουν μοτοπορεία, σε ένδειξη διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών από όλη την Ελλάδα στο νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ που προωθεί ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, το οποίο προβλέπει απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και στον Μανώλη Αργυράκη, ο πρόεδρος του συλλόγου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και μηχανών Γιώργος Μπαμιεδάκης είπε ότι αν περάσει το εν λόγω νομοσχέδιο θα σημάνει το τέλος χιλιάδων επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα και την Κρήτη, σε μία περίοδο που όπως είπε, δοκιμάζεται σκληρά το επιχειρείν. Ο κ. Μπαμιεδάκης υπογράμμισε ότι στην Αθήνα, για τη διαμαρτυρία στο Υπουργείο Μεταφορών, θα βρεθούν 3.000 τετράτροχα από όλη την Ελλάδα και 100 από το Ηράκλειο.
Και βέβαια έχουμε και μία σημαντική κίνηση και από το Δήμο Νάξου. Μετά από συνάντηση που είχε τη Παρασκευή 10 Νοεμβρίου με τους εκπροσώπους του Συλλόγου Ενοικιαστών ιδιοκτητών οχημάτων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (σ.σ. έρχεται σύντομα και Ομοσπονδία σε Πανελλαδικό επίπεδο), ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κος Μαργαρίτης έστειλε επιστολή  (σ.σ. παραθέτουμε παρακάτω) προς τον Υπουργό Μεταφορών με την οποία συντάσσεται στο πλευρό των Ενοικιαστών – Ιδιοκτητών και ζητάει από το Υπουργείο την κατανόηση των αιτημάτων, την επανεξέταση του θέματος και κυρίως τον αυστηρότερο θεσμικό έλεγχο κάτι που άλλωστε πρώτοι ζητούν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες και ενοικιαστές…