Νάξος - Συρμαλένιος: "Αγνοεί η Κυβέρνηση τη ζωτική σημασία που έχει το Φράγμα Τσικαλαριού"

" Όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις, δυστυχώς, ενισχύουν τους φόβους μας ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο αδιαφορούν και αγνοούν επιδεικτικά το τόσης ζωτικής σημασίας για τη Νάξο, έργο του Φράγματος του Τσικαλαριού. Όσο αφορά τα ερωτήματα 1, 2 και 3, η απάντηση σχετικά με την πορεία των εργασιών ότι «Κατά την παρούσα φάση το έργο εκτελείται κανονικά» , αυτοαναιρείται από το ποσοστό απορρόφησης του έργου, που σύμφωνα με την απάντηση του ΥΠΑΑΤ,  είναι το 35% του Συμβατικού  ποσού, ενώ έχει δοθεί παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου με εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Μάιο του έτους 2023. Δηλαδή, αν σε τέσσερα χρόνια, από το 2017 έως το 2021 έχει απορροφηθεί μόνο το 35% , πως στα υπόλοιπα δύο χρόνια, 2021 – 2023, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί;;;"

Μέρος της ανακοίνωσης από τον βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Νίκο Συρμαλένιο μετά την απάντηση που έλαβε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (Υφυπουργός Γιάννης Οικονόμου) αλλά και Εσωτερικών σχετικά με την πορεία των έργων στο "Φράγμα Τσικαλαριού / Ποταμιάς Νάξου"...  Ερώτηση που είχε καταθέσει στις 21 Απριλίου σχετικά με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο έργο ζωτικής σημασίας για το νησί της Νάξου...

Ας δούμε την σχετική ανακοίνωση 

Το φράγμα του Τσικαλαριού, ένα έργο καίριας και ζωτικής σημασίας για το νησί της Νάξου, απαραίτητο για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του τόπου και για το οποίο οι εργασίες ξεκίνησαν το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα φαίνεται να έχει τελματώσει.

Οι εργασίες προχωρούν με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να θεωρείται απίθανο να είναι έτοιμο στο άμεσο μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο κατατέθηκε Ερώτηση από τον βουλευτή Κυκλάδων Νίκο Συρμαλένιο στις 20-04-2021, μαζί με άλλους 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.

Τα ερωτήματα που τέθηκαν στους αρμόδιους υπουργούς ήταν:

  1. Για ποιους λόγους η κατασκευή του φράγματος προχωράει με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς;
  2. Ποιο είναι το ποσοστό % απορρόφησης του συμβατικού ποσού της εργολαβίας;
  3. Υπάρχει αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου και αν ναι, ποια είναι η εκτιμώμενη ημερομηνία περαίωσης των εργασιών;
  4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία σύνταξης όλων των απαραίτητων μελετών για την κατασκευή των εγκαταστάσεων μεταφοράς και διανομής του νερού του φράγματος στους τελικούς χρήστες;
  5. Έχουν προβλεφθεί εργασίες για την τεχνική αναβάθμιση και ορθή λειτουργία των εγκαταστάσεων του βιολογικού καθαρισμού του Τσικαλαριού;

Από την συνημμένη απάντηση που πήραμε από το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΥΠΑΑΤ), συνάγονται τα παρακάτω:

Το μόνο αληθινό και ευχάριστο στην απάντηση που δόθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης & Τροφίμων ήταν η αναγνώριση ότι το έργο ενώ ήταν ενταγμένο στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 – 2013 και είχε υπογραφεί σύμβαση με τον ανάδοχο στις 11-01-2013, κατάφερε να ξεκινήσει μόνο έπειτα από ενέργειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2017.

Όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις, δυστυχώς, ενισχύουν τους φόβους μας ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο αδιαφορούν και αγνοούν επιδεικτικά το τόσης ζωτικής σημασίας για τη Νάξο, έργο του Φράγματος του Τσικαλαριού.

Όσο αφορά τα ερωτήματα 1, 2 και 3, η απάντηση σχετικά με την πορεία των εργασιών ότι «Κατά την παρούσα φάση το έργο εκτελείται κανονικά» , αυτοαναιρείται από το ποσοστό απορρόφησης του έργου, που σύμφωνα με την απάντηση του ΥΠΑΑΤ,  είναι το 35% του Συμβατικού  ποσού, ενώ έχει δοθεί παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου με εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Μάιο του έτους 2023.

Δηλαδή, αν σε τέσσερα χρόνια, από το 2017 έως το 2021 έχει απορροφηθεί μόνο το 35% , πως στα υπόλοιπα δύο χρόνια, 2021 – 2023, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί;;;

Η δικαιολογία για καθυστέρηση εργασιών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών είναι παραπλανητική, αφού με εξαίρεση την περίοδο ανομβρίας του 2018, οι χειμώνες του 2019 και 2020 είχαν φυσιολογικές βροχοπτώσεις στην γεωγραφική περιοχή των Κυκλάδων, που γενικά δεν έχει έντονα φαινόμενα βροχοπτώσεων. Επίσης η δικαιολογία ότι «λόγω της πανδημίας covid-19 τον Μάρτιο και Απρίλιο του έτους 2020 δεν ήταν δυνατή η μεταφορά μηχανημάτων και προσωπικού του έργου», δεν ευσταθεί καθώς αφού δεν υπήρξε διακοπή εργασιών τα μηχανήματα και το προσωπικό όφειλαν να είναι στο χώρο εργασίας.

Όσο αφορά το 4ο ερώτημα, η απάντηση «Τέλος, σημειώνεται ότι η μελέτη του αρδευτικού δικτύου, κατά την παρούσα φάση, δεν είναι ενταγμένη σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΥΠΑΑΤ και ως εκ τούτου δεν προκύπτει αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων του ΥΠΑΑΤ για τη σύνταξη σχετικής μελέτης», φανερώνει σαφέστατα την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος του ΥΠΑΑΤ για το συγκεκριμένο έργο, αφού χωρίς δίκτυο διανομής το έργο δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα.

Τέλος, όσο αφορά το 5ο ερώτημα σχετικά με το βιολογικό καθαρισμό, καμία απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμα από το Υπουργείο Εσωτερικών.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News