Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΠΝΑΙ: Να επανέλθουν οι μειωμένοι συντελεστές

ΠΝΑΙ: Να επανέλθουν οι μειωμένοι συντελεστές

|

Επιμένει η Περιφερειακή Αρχή Νοτίου Αιγαίου στο αίτημά της προς την κυβέρνηση ώστε να επιστραφούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά ως αντάλλαγμα του μεταφορικού ισοδύναμου – Τι δηλώνει ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κος Χατζημάρκος για το ΦΠΑ, το Μεταφορικό Ισοδύναμο και αποκαλύπτει την πρόταση προς την Κυβέρνηση  αλλά και κόστος του συνεδρίου 

Θα επιμείνει η περιφερειακή αρχή νοτίου Αιγαίου στο αίτημά της προς την κυβέρνηση, να επιστραφούν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά που καταργήθηκαν ως αντάλλαγμα του μεταφορικού ισοδύναμου, καθώς όπως εκτιμά, τα οφέλη από την εφαρμογή του δεν θα είναι τα αναμενόμενα και δεν θα υπάρχει ουσιαστικό όφελος. Μάλιστα, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε χτες στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ότι από τη μελέτη του σχεδίου για το μεταφορικό ισοδύναμο, δεν προκύπτει αύξηση της ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις των νησιών, κάτι που μόνο με το πρότερο καθεστώς του ΦΠΑ θα επιτευχθεί.

Παράλληλα έκανε γνωστό ότι εντός των ημερών θα ζητήσει από την κυβέρνηση τα δημοσιονομικά στοιχεία που θα συμβάλουν στο να διαμορφωθεί η πρόταση της περιφέρειας σύμφωνα με την οποία, το καθεστώς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ είναι εκείνο που θα επιτρέψει τη στήριξη των νησιωτών και των επιχειρήσεών τους. Προς επίρρωση της θέσης αυτής, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι το ποσό που η κυβέρνηση προτίθεται να δαπανήσει για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου το 2019, ανέρχεται σε 150 εκ ευρώ και είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των 50 εκ ευρώ που έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό ως έσοδο από την εφαρμογή του ενιαίου ΦΠΑ και στα νησιά, μετά την κατάργηση του μειωμένου φόρου.  

«Μελετώ επί δύο μέρες με τους συνεργάτες μου το σχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο. Παράγραφο -παράγραφο προσπαθούμε να το αναλύσουμε. Έχει έναν προϋπολογισμό για το 2018, που ανέρχεται σε 50 εκ ευρώ, για ένα μικρό αριθμό νησιών από την 1η Ιουλίου έως και την 31η Δεκεμβρίου» είπε συγκεκριμένα ο περιφερειάρχης και απευθυνόμενος προς την κυβέρνηση πρόσθεσε: «Θα ζητούσα να ακυρώσετε την πρωτοβουλία για το μεταφορικό ισοδύναμο και να μας επιστρέψετε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Σήμερα το επαναλαμβάνω γιατί έχοντας μελετήσει τις αρχές που διέπουν το σχέδιο για την εφαρμογή του θα πω το εξής: το 2015 υποστήκαμε αυτή τη σκληρή κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ γιατί τότε η χώρα  μας όπως μας είπαν ήταν σε μία δύσκολη δημοσιονομικά θέση. Σήμερα έρχονται στη δημοσιότητα ειδήσεις για… υπερπλεόνασμα πάνω από το 4% δηλαδή ένα μεγάλο ποσό…Πενήντα εκ. ευρώ για ένα εξάμηνο.

Ήδη ελέχθη από κυβερνητικά χείλη ότι 150 εκ θα είναι για το 2019 μίνιμουμ η χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Το δημοσιονομικό βάρος που προκύπτει από τη μεταφορά του μεταφορικού ισοδύναμου σε ποιο βαθμό αντιπροσωπεύει τις απώλειες που είχαν τα δημόσια έσοδα από την εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Γιατί στον προϋπολογισμό του κράτους που ψηφίστηκε η αναφορά είναι για 50 εκ. ευρώ».

Συνεχίζοντας μάλιστα ο κ. Χατζημάρκος αναρωτήθηκε: «Αν λοιπόν με το ένα χέρι μας παίρνει κάποιος 50 εκ ευρώ γιατί τα έχει ανάγκη και με το άλλο χέρι μας δίνει 150 τότε εμείς χαρίζουμε τα 100 και κρατάμε τα 50. Είμαι βέβαιος ότι δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο νούμερο… αλλά πρέπει να προλάβουμε να σταματήσει το κακό σε αυτό τον τόπο!»

Όπως επίσης τόνισε ο περιφερειάρχης, σύμφωνα με το σκεπτικό, το μεταφορικό ισοδύναμο έχει στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νησιωτικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα όμως με τον ίδιο, «οι νησιωτικές επιχειρήσεις με αυτό το… βοήθημα δε βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Ο τρόπος εφαρμογής του είναι… εξαιρετικά βαρύς, πολύ δύσκολος και γραφειοκρατικός και ένα μεγάλο ποσοστό δυνητικών δικαιούχων δεν θα φτάσουν ποτέ να το πάρουν. Όλες οι προϋποθέσεις που περιγράφονται μέσα στο νομοσχέδιο το κάνουν δύσκολο να εφαρμοστεί.  Πρέπει να υπάρχει ένας δίκαιος τρόπος οριζόντιος που να βοηθά αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις, και αυτός είναι η εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ».

Πάντως ο περιφερειάρχης διαβεβαίωσε χτες δημόσια ότι θα συνεχίσει να στηρίζει αυτή την πρόταση και ζήτησε να πουν επιτέλους την αλήθεια στους νησιώτες γύρω από τους πραγματικούς λόγους της κατάργησής τους. «Αν δημοσιονομικά είναι το ίδιο ή είμαστε πολύ κοντά τότε δε βλέπω για ποιο λόγο δεν θα μπορούσε να γίνει δεκτή η δική μας πρόταση να αντικατασταθεί το μεταφορικό ισοδύναμο με την επιστροφή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.  

Εγώ αυτή την πρόταση θα τη στηρίξω προσωπικά σε κυβερνητικό επίπεδο, ζητώντας όλες τις πληροφορίες για όλα τα αληθή μεγέθη που έχουν να κάνουν με τον ΦΠΑ και με την καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου από το 2019 σε όλα τα νησιά.

Τελικά χάσαμε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για λόγους που είχαν να κάνουν με τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας ή για άλλους λόγους για τους οποίους ιστορικά και ηθικά πρέπει να κοιτάξει τους νησιώτες στα μάτια και να τους πει την αλήθεια: ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΟ 2015 ΤΟΥΣ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΠΑ» κατέληξε ο κ. Χατζημάρκος.

Για το αναπτυξιακό
Στο πλαίσιο της αναφοράς του για την πραγματοποίηση του αναπτυξιακού συνεδρίου της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου, με τη συμμετοχή του υπουργικού συμβουλίου, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι θα είναι συνεχής η παρακολούθηση  από πλευράς περιφέρειας, της υλοποίησης των όσων τέθηκαν.
«Τώρα είμαστε σε μία διαδικασία αποτύπωσης όλων αυτών που τέθηκαν στα 8 θεματικά τραπέζια, σε ένα κείμενο εργασίας το οποίο θα έχει μέσα όλα όσα ειπώθηκαν το διήμερο ενώ στο μέγαρο Μαξίμου έχει εγκατασταθει ένας μηχανισμός στον οποίο προΐσταται ο υπουργός επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ο μηχανισμός αυτός παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης αυτών που ειπώθηκαν. Ακόμα εγώ δεν θα κάνω απολογισμό. Θα έχουμε όμως μία συνεχή παρουσία στο Μέγαρο Μαξίμου ώστε στο μηχανισμό αυτό που έχει εγκατασταθεί εκεί για την παρακολούθηση, να δώσουμε τη μάχη για να προχωρήσουν όλα αυτά που συμφωνήθηκαν εδώ» είπε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι ο πρώτος επόμενος μεγάλος στόχος της περιφέρειας είναι να προχωρήσει το έργο της κατασκευής των δικτύων μεταφοράς νερού από το Φράγμα Γαδουρά για την υδροδότηση του υπόλοιπου νησιού, θέμα για το οποίο την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει συνάντηση στην Αθήνα.

«Το πρώτο με το οποίο ξεκινάμε από την επόμενη κιόλας εβδομάδα είναι το έργο της δεύτερης φάσης των δικτύων από το Φράγμα Γαδουρά, καθώς είναι έτοιμη η μελέτη εφαρμογής. Αυτή είναι η συνεννόηση με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. Ταυτόχρονα συζητήθηκε και το θέμα για το νομοσχέδιο που αφορά τα υδατοδρόμια και το οποίο περιμένουμε να γίνει ΦΕΚ. Το υπουργείο είναι διατεθειμένο να μας στηρίξει να αυξήσουμε τον αριθμό των υδατοδρομίων από τα 26 που είχαμε σχεδιάσει εμείς» κατέληξε ο περιφερειάρχης.

Για το κόστος του συνεδρίου…
Ο κ. Χατζημάρκος ερωτηθείς για τα όσα «κυκλοφόρησαν» αναφορικά με το κόστος του συνεδρίου στη Ρόδο και τις λεπτομέρειες της διοργάνωσής του, τόνισε ότι δεν δαπανήθηκε κάποιο υπερβολικό ποσό που να απέχει από όσα χρήματα δαπανήθηκαν για όλα τα προηγούμενα εκφράζοντας τον προβληματισμό του για το μεγάλο θόρυβο που δημιουργήθηκε χωρίς λόγο. «Ότι η περιφέρεια ενδέχεται να καταβάλει ποσό 400.000 ευρώ, για τη διαμονή των υπουργών, είναι φριχτά ψέματα. Η περιφέρεια δεν έχει καταβάλει τίποτα και δεν θα καταβάλει.

Το εντυπωσιακό είναι ότι έχουν γίνει 13 περιφερειακά συνέδρια, προηγήθηκαν άλλα 12 είδατε καμία συζήτηση πουθενά για διαμονές και τα υπόλοιπα; Μόνο σε εμάς έγινε συζήτηση. Το περιφερειακό συνέδριο του νοτίου Αιγαίου στοίχισε πάνω κάτω όσο στοίχισαν και τα υπόλοιπα δώδεκα. Το χρηματοδοτήσαμε από τον ίδιο κωδικό, από την ίδια πηγή όλοι. Κανένα υπερβολικό ποσό δεν δαπανήθηκε πουθενά…

Πώς το εισπράττω αυτό εγώ; Θετικά το εισπράττω… Γιατί νομίζω ότι στην πολιτική είναι καλό να ασχολούνται μαζί σου, όταν παράγεις πολιτική… γι΄αυτό ασχολούνται μαζί μας… ενοχλούμε και θετικά και αρνητικά. Προκαλούμε το νου της κοινωνίας και θετικά και αρνητικά. Φτάνει πια με αυτό τον κίτρινο πόλεμο» είπε ο περιφερειάρχης.

Με πληροφορίες από την Rodiaki.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργόραμα: Από τη στήριξη στη δέσμευση και από το όραμα στην ελπίδα

Το ΑΜΟΡΓΟΡΑΜΑ αποτελεί μια πρωτοποριακή και μοναδική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα -από τα κάτω- πρωτοβουλία, που ξεκίνησαν οι αλιείς της Αμοργού δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον των θαλασσών μας

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

ΣΥΡΙΖΑ – Σύρος: Το πρόγραμμα του Κασσελάκη στην “Αρχόντισσα των Κυκλάδων”

Ποιο είναι το πρόγραμμα του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Σύρο - Πότε έρχεται στη Νάξο και στις Μικρές Κυκλάδες

Σαντορίνη – Ηφαίστεια: Ερευνητές παρουσιάζουν μελέτες και συμπεράσματα

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων- μέλη της ωκεανογραφικής αποστολής 398 του Διεθνούς Προγράμματος Εξερεύνησης των Ωκεανών (IODP) θα συναντηθεί στη Σαντορίνη το διάστημα 20-25 Απριλίου - Αύριο (21/05) η κύρια εκδήλωση στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο

Blue Star Ferrries: Εκτακτα δρομολόγια πλοίων ενόψει Πάσχα προς Αμοργό

Έκτακτα δρομολόγια για Αμοργό από την Blue Star Ferries τις ημέρες του Πάσχα - Τι αναφέρει ο κος Καραϊσκος

Minoan Lines: Ετοιμάζεται για παραγγελία δύο νέων επιβατικών πλοίων

Θα έχουν μεταφορική ικανότητα 2.500 επιβατών και θα έχουν πολλά περισσότερα κρεβάτια - Επίσης θα διαθέτουν μεγαλύτερα γκαράζ 3.000 γραμμικών μέτρων έναντι 1.800 που έχουν τα σημερινά πλοία του ομίλου

National Geographic: Τρία νησιά των Κυκλάδων που ποντάρουν στην γαστρονομία

Το "National Geographic" αναδεικνύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα των Κυκλάδων με έμφαση στη γαστρονομία

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς - Δείτε τι εταιρίες

Πως τα 50 ευρώ έγιναν 37 μέσα σε δύο χρόνια και άλλοι ελληνικοί …μύθοι

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει τα δρώμενα της εβδομάδας που μας πέρασαν μέσα από τις ιστορίες για ...δράκους. Τα Τέμπη, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Ιράν αλλά και η Ακρίβεια με την Ελλάδα να επιμένει ότι ανήκει στη Δύση ...

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...