Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΠολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

Πολυνομοσχέδιο Ναυτιλίας: Λύσεις για πέργκολες και άγονες γραμμές

|

Συζητήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Τι είπαν οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες για λιμάνια, άγονες γραμμές, πέργκολες, τις εγκαταστάσεις εν γένει στα λιμάνια και την ανέλκυση των ναυαγίων

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε, το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τίτλο «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».

Ο ΥΝΑΝΠ Παναγιώτης Κουρουμπλής ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας ότι αυτό το σχέδιο νόμου το ξεκίνησε ο προκάτοχός του, Θοδωρής Δρίτσας. Τόνισε επίσης, ότι πριν φτάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή, προηγήθηκε δημιουργικός και γόνιμος διάλογος με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ο κ. Κουρουμπλής εξέφρασε την άποψη ότι ορισμένα κόμματα βιάστηκαν, στο βωμό της αντιπολιτευτικής τους διάθεσης, να πάρουν θέσεις, οι οποίες θα τα αφήσουν εκτεθειμένα όταν οι ίδιοι φορείς θα έρθουν στη Βουλή, για καταθέσουν πάλι τις απόψεις τους.

«Η ναυτιλία είναι μια σημαντική, καθοριστική και κρίσιμη παράμετρος, που συνδέεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η Κυβέρνηση αυτή, επέλεξε να στηρίξει την ελληνική ναυτιλία, όπου αντιμετώπισε προβλήματα είτε αυτά ήταν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε σε διεθνείς οργανισμούς. Βεβαίως σπεύδω να πω ότι περιμένουμε και την ανταπόκριση του ελληνικού εφοπλισμού στη στήριξη της πατρίδας» τόνισε ο Υπουργός.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι τα πρώτα άρθρα, από το 1 έως το 15 του πρώτου κεφαλαίου, αναβαθμίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των Επιθεωρητών, που θα ελέγχουν τα λιμάνια και τους Οργανισμούς. Το δεύτερο κεφάλαιο από το άρθρο 6 έως το 25, αντιμετωπίζει ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τον ΙΜΟ. Είπε επίσης, ότι από το άρθρο 26 έως το άρθρο 51 διευθετούνται ζητήματα μετατάξεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων με κριτήρια αντικειμενικά, κοινωνικά, υπηρεσιακά και καθιερώνεται ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο πραγματικά επιφέρει νέα δεδομένα. Στα άρθρα 51 έως 57 συγκροτείται ένα στρατηγικό, επιχειρησιακό σχέδιο προμηθειών και στελέχωσης, με κυλιόμενο τριετές πρόγραμμα. Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε τα σκάφη που θα προμηθευτεί το Λιμενικό Σώμα να κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία.

Συνεχίζοντας είπε ότι, από το άρθρο 58 έως το άρθρο 75 λύνονται πολλές εκκρεμότητες που αφορούν ζητήματα του προσωπικού. Για το άρθρο 79, είπε ότι είναι ένα άρθρο που επιφέρει μια βαθύτατη λογική, η οποία αναβαθμίζει στον ύψιστο βαθμό, το Λιμενικό Σώμα.

Στο άρθρο 77 είπε ότι ρυθμίζεται ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που αφορά τα πολύ μικρά νησιά. Εξήγησε ότι επί πολλά χρόνια, τα λεφτά που έδινε το ελληνικό κράτος και ο ελληνικός λαός στις άγονες γραμμές, εξυπηρετούσαν τους εφοπλιστές και όχι τα νησιά. Όπως είπε «σήμερα, με την πολιτική που άσκησε ο Θοδωρής Δρίτσας και συνεχίσαμε, με το άρθρο 77, αυτά τα λεφτά υπηρετούν την κοινωνία του Αιγαίου και του Ιονίου. Έτσι για πρώτη φορά, έπειτα από αιτήματα δεκαπενταετίας, συνδέεται η Αλεξανδρούπολη με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, η Πάτρα με την Ιθάκη, οι Οινούσσες με τα γειτονικά τους λιμάνια. Επίσης, για πρώτη φορά διεκδικεί η Ελλάδα από την Ευρώπη, με οργανωμένο τρόπο και κινητοποιώντας όλα τα νησιώτικα συμπλέγματα της Ε.Ε., θεσμικό πλαίσιο τέτοιο, ώστε η Ευρώπη να μη μένει στα χαρτιά, αλλά να υιοθετήσει πραγματική νησιωτική πολιτική».

Ο Υπουργός ναυτιλίας σημείωσε ότι τα άρθρα που ακολουθούν μέχρι και το άρθρο 85, λύνουν προβλήματα του πολιτικού προσωπικού. Από το άρθρο 86 έως το άρθρο 106 λύνονται μεγάλα και χρόνια προβλήματα που δεν επέτρεπαν στα λιμάνια να αναπτυχθούν, επειδή δεν ήταν νόμιμες οι λιμενικές εγκαταστάσεις. Όπως σημείωσε ο Υπουργός «κανένα απ’ αυτά τα λιμάνια δεν μπορούσε να μπει σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, γιατί ήταν όλα αυθαίρετα. Τώρα, μπορούν».

Αναφερόμενος στα άρθρα 107 έως 110, ο κ. Κουρουμπλής είπε χαρακτηριστικά «είναι εύκολο να σκυλεύει κανείς σε ένα ατύχημα και να λέει ό,τι μπορεί να φανταστεί. Αυτή η Κυβέρνηση δεν μπορεί να ευθύνεται για το ατύχημα. Η Κυβέρνηση αυτή, όμως, ευθύνεται για το πώς αντέδρασε για τον περιορισμό και την εξουδετέρωση της ρύπανσης».

Και εξήγησε ότι οι διεθνείς οργανισμοί και μάλιστα αυτοί που καλούνται να πληρώσουν, όπως το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου, παραδέχτηκαν ότι η Κυβέρνηση αυτή έκανε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να περιορίσει τις συνέπειες της ρύπανσης. Αυτό το Διεθνές Ταμείο έχει ήδη εγκρίνει τα πρώτα 51 εκατομμύρια, για να πληρωθούν όσοι έπαθαν ζημιές είτε είναι δημόσιοι φορείς, δήμοι κ.λπ., είτε είναι ιδιώτες και δηλώνει ότι η Ελλάδα έπραξε τα δέοντα.

«Το ίδιο δηλώνει και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο IMO, το ίδιο δήλωσαν και οι εμπειρογνώμονες από το λιμάνι του Ρότερνταμ που ήρθαν στην Ελλάδα μετά από πρόταση του κ. Καμίνη. Το ίδιο και ο διεθνής φορέας που εδρεύει στη Μάλτα, το ίδιο και οι εμπειρογνώμονες από την Νορβηγία», είπε ο κ. Κουρουμπλής.

Αναφερόμενος στις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που αποφασίστηκαν με αφορμή το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ο Υπουργός δήλωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων, υπήρχε ένα καθεστώς ελεγκτή και ελεγχόμενου. Αυτό το καθεστώς δεν εξυπηρετούσε την πραγματικότητα. Όπως είπε, «το αποσυνδέουμε και αυξάνουμε την ικανότητα της αρμόδιας υπηρεσίας να ελέγχει, πλέον, τους νηογνώμονες. Επιπλέον καλέσαμε τους τρεις ελληνικούς νηογνώμονες, στους οποίους καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν εργαζόμενοι, να προσαρμοστούν μέσα σε ένα εύλογο διάστημα και όχι από την επόμενη μέρα, στις νέες σύγχρονες ποιοτικές προδιαγραφές που έχουν οι διεθνείς νηογνώμονες και που θα ισχύουν πλέον και για τη χώρα μας. Και καλούμε και τους εφοπλιστές να συνεργαστούν, γιατί επιτέλους αυτή η χώρα που διαθέτει 4.500 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας, πρέπει να έχει έναν δικό της διεθνή νηογνώμονα με προδιαγραφές ISO και με AJAX. Αυτό κάνουμε και αυτό τολμούμε. Στο άρθρο 110 υπάρχουν διατάξεις ελεγκτικές για όλα αυτά τα ζητήματα».

Για το άρθρο 117 είπε ότι όλοι γνωρίζουν τι συμβαίνει με το λαθρεμπόριο και ότι γινόταν πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν έλεγχαν το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. «Αυτό πλέον απαγορεύεται. Προχωρούμε σε μια βαθύτατη παρέμβαση, η οποία, ξαναλέω, απαγορεύει την πετρέλευση σε σημεία που το Λιμενικό και τα τελωνεία δεν ελέγχουν το σήμα και το στίγμα των εμπλεκόμενων πλοίων. Αυτό σημαίνει σύγκρουση με τη λογική του λαθρεμπορίου».

Ο κ. Κουρουμπλής έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι θα ακούσει με προσοχή τις προτάσεις που θα κατατεθούν, «γιατί δεν έχουμε κανέναν λόγο να μην διορθώσουμε και τυχόν λάθη. Δεν κατέχουμε ούτε τη μοναδική αλήθεια ούτε ορθοτομούμε το λόγο της αληθείας. Ακούμε με προσοχή, μαθαίνουμε και προσπαθούμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Σαντορινιός για … Πέργκολες

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο, γιατί ρυθμίζει εκκρεμότητες που δυσκόλευαν το έργο του ΥΝΑΝΠ, ενώ παράλληλα φέρνει τομές, με δημοκρατικό και αξιοκρατικό τρόπο, που αφορούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Κατά την τοποθέτησή του, στάθηκε ιδιαίτερα στις ρυθμίσεις που αφορούν ζητήματα που λύνουν σημαντικά θέματα των νησιών. Ο κ. Σαντορινιός, χαρακτήρισε ανάσα την πρόταση για τη νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων, οι οποίες για χρόνια ήταν παράνομες και δεν είχε προβλεφθεί, μέχρι τώρα, καμία δυνατότητα βελτίωσής τους με γνώμονα το συμφέρον των ντόπιων. Με το παρόν νομοσχέδιο, εξήγησε, λύνεται με έναν πολύ δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο το καθεστώς ομηρίας που βίωναν οι νησιωτικοί Δήμοι και οι οργανισμοί διαχείρισης λιμένων, αλλά πολύ περισσότερο οι νησιώτες που έβλεπαν τους τόπους τους να μειονεκτούν στις ευκαιρίες ανάπτυξης.

Επιπροσθέτως, ο Υφυπουργός στάθηκε στο άρθρο εκείνο που τακτοποιεί τις «περίφημες» πέργκολες, ένα πρόβλημα που βάζει φρένο στην επιχειρηματικότητα και επηρεάζει την τουριστική κίνηση, όπως είπε. Η ρύθμιση αυτή για την Κάλυμνο, την Κεφαλονιά, την Χάλκη αλλά και το Λουτράκι, παραδείγματος χάρη, λύνει χρονίζοντα προβλήματα και δίνει την δυνατότητα για αναπτυξιακές προοπτικές.

Ακόμη, ιδιαίτερη μνεία έγινε από τον κ. Σαντορινιό στη δυνατότητα που πλέον δίνεται στους Δήμους, να εμπλακούν οι ίδιοι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών τους, μέσω προγραμματικών συμβάσεων που μπορούν να συνάψουν απευθείας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και μόνο εφόσον έχουν αποβεί άκαρπα και τα τρία στάδια του, υπό εφαρμογή, δρομολογιακού νόμου. Συγκεκριμένα για το παρόν άρθρο, ο Υφυπουργός απάντησε επικριτικά στα σχόλια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία υποστήριξε ότι ο μόνος σκοπός του είναι να κρατικοποιηθεί η ακτοπλοΐα. «Δεν έχετε ιδέα τι συμβαίνει με τις συνδέσεις των νησιών. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται με το ότι τόσα χρόνια δεν διαχειριστήκατε το κεφάλαιο των άγονων γραμμών υπέρ των νησιωτών και ο σχεδιασμός σας ήταν αναποτελεσματικός».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε την ένδεια των λεγομένων των εκπροσώπων της ΝΔ, σε σχέση με την επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού. «Καταθέτουμε την έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ, όπου δείχνει ότι στην μεγάλη τους πλειοψηφία οι παραλίες της Αττικής έχουν καθαριστεί. Καλό θα ήταν να ενημερωθείτε την επόμενη φορά που θα κατηγορήσετε τις προσπάθειες του Συντονιστικού Οργάνου, το οποίο για πρώτη φορά λειτούργησε με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των ΟΤΑ. Σας ενοχλεί προφανώς ότι η κατάσταση αντιμετωπίστηκε έγκαιρα και με επιτυχία. Ακόμη και στο ζήτημα της ναυαγιαίρεσης, βάζουμε τα θεμέλια. Ανελκύεται το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» και θα ανελκυστούν και άλλα. Απαντήστε μας, κάποια στιγμή, εσείς πόσες περιβαλλοντικές βόμβες, που κείτονται στο βυθό του Πειραιά ή και αλλού, βγάλατε;».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών