Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορίνη: Με Fast Track διαδικασία τρέχει η κατασκευή μαρίνας 350 σκαφών

Σαντορίνη: Με Fast Track διαδικασία τρέχει η κατασκευή μαρίνας 350 σκαφών

|

Χαμόγελα για τους επιχειρηματίες της Σαντορίνης… Προβλέπεται η κατασκευή ελικοδρομίου και η προσγείωση υδροπλάνων – Το ΣτΕ είπε «ναι» στην κατασκευή προβλεπόμενου κόστους 40 εκατ. ευρώ

Ε καιρός δεν ήταν… Αντε και στο νέο λιμάνι και αφήστε τους αρμόδιους σε άλλα νησιά να σκέφτονται … Ξεκινάει με διαδικασία «fast track» η κατασκευή και λειτουργία υπερσύγχρονης μαρίνας στο Μονόλιθο της Σαντορίνης κοντά στο αεροδρόμιο του νησιού (Φηρά), η οποία θα φιλοξενεί τουλάχιστον 350 σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών (θαλαμηγούς- mega-yachts-μικρά σκάφη, κ.λπ.) και υδροπλάνα, ενώ θα έχει ελικοδρόμιο, αθλητικές εγκαταστάσεις, spa, ξενοδοχεία – ξενώνες, εκθεσιακούς – συνεδριακούς χώρους, χώρους πολιτιστικών δραστηριοτήτων, σούπερ μάρκετ και άλλες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση του κοινού και των τουριστών.

Το όλο έργο, το οποίο πήρε το «πράσινο φως» από το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι συνολικού κόστους 40 εκατ. ευρώ, με φορέα του έργου το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και θα υπαχθεί στις διαδικασίες του νόμου 3894/2010 περί στρατηγικών επενδύσεων.

Τι προβλέπει το σχέδιο για τη μαρίνα στο Μονόλιθο

Η μαρίνα που θα κατασκευαστεί στο Μονόλιθο αποβλέπει τον άνετο και ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών διαφόρων κατηγοριών, ακόμη και σκαφών τύπου superyachts και megayachts, το μήκος των οποίων φτάνει τα 180 μέτρα. Θα κατασκευαστεί σε απόσταση 800 μέτρων από το αεροδρόμιο του νησιού και κοντά στην γνωστή παραλία της «μαύρης άμμου». Η θαλάσσια επιφάνεια που θα καταλάβει έχει έκταση 193.598 τ.μ. και η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια 29.087 τ.μ., εκ των οποίων τα 9.330 τ.μ. υφίστανται και τα 19.757 τ.μ. θα προκύψουν από επιχώσεις.

Σήμερα, στην παραλία του Μονόλιθου έχουν κατασκευαστεί, πριν από πολλές δεκαετίες, δύο βραχίονες από λιθορριπές και φυσικούς ογκολίθους. Μεταξύ των δύο αυτών βραχιόνων (220μ. και 200μ.) έχει διαμορφωθεί ο λιμενίσκος Μονόλιθου που ελλιμενίζεται μικρός αριθμός ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών.

Ωστόσο, η Σαντορίνη δεν διαθέτει τουριστικό λιμένα (μαρίνα, καταφύγιο ή αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών), με αποτέλεσμα τα σκάφη αναψυχής που προσεγγίζουν στο νησί, είτε να παραμένουν «αρόδο» στην περιοχή της Καλντέρας ή κοντά στο Αμμούδι ή στο Αρμένι, ενώ ορισμένα – κυρίως μικρότερα σκάφη- δένουν στις υποτυπώδεις υποδομές του αλιευτικού καταφυγίου Βλυχάδας ή των λιμενίσκων Έξω Γιαλού, Βουρβούλου και Αμμούδι.

Όμως, υπάρχει ραγδαία αύξηση της επισκεψιμότητας στην Σαντορίνη, καθώς έχει καθιερωθεί πλέον ως δημοφιλής διεθνούς φήμης προορισμός και αντιπροσωπεύει το 10% της συνολικής τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα. Μάλιστα, έχει ανακηρυχθεί επανειλημμένως, τα τελευταία χρόνια, ως ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός στη Μεσόγειο και μεταξύ των 10 κορυφαίων προορισμών του κόσμου.

Λύνεται ένα μακροχρόνιο πρόβλημα του νησιού

Ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, στην Σαντορίνη προσεγγίζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας πλοία της ακτοπλοΐας, με αποτέλεσμα οι Λιμενικές Αρχές να είναι υποχρεωμένες να αρνηθούν τον ελλιμενισμό των σκαφών αναψυχής, καθώς προτεραιότητα να εξυπηρετούνται έχουν τα πλοία της ακτοπλοΐας. Πάντως, το μεγάλο πρόβλημα ελλιμενισμού παρατηρείται στα μεγάλα σκάφη (mega-yachts), ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς, με τον μέσο όρο παγκοσμίως παράδοσης θαλαμηγών να ανέρχεται σε 187 νέες θαλαμηγούς ετησίως.

Η νέα μαρίνα πλέον του ότι θα επιλύσει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα του νησιού, θα προσελκύσει πρόσθετο ρεύμα τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου, δίνοντας έτσι περαιτέρω ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Σαντορίνης, αλλά και στις νότιες Κυκλάδες.

Νόμιμο το Προεδρικό Διάταγμα έκρινε το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ

Έτσι, στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του «γενικού σχεδιασμού μαρίνας Μονόλιθου Σαντορίνης» και με την υπ΄ αριθμ. 166/2020 γνωμοδότηση (προεδρεύουσα η σύμβουλος Επικρατείας Μαργαρίτα Γκορτζολίδου και εισηγητής ο πάρεδρος Χρήστος Παπανικολάου), έκρινε νόμιμο το διάταγμα, κάνοντας ορισμένες νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις.

Σύμφωνα με το διάταγμα στην περιοχή της εν λόγω μαρίνας, εκτός του ελικοδρομίου και της προσέγγισης υδροπλάνων (μετά την σχετική αδειοδότηση υδατοδρομίου), προβλέπεται να κατασκευαστούν εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, αθλητικές εγκαταστάσεις, κέντρα ευεξίας (spa), ξενοδοχεία – ξενώνες, εκθεσιακοί – συνεδριακοί χώροι, χώροι πολιτιστικών δραστηριοτήτων (στεγασμένοι και υπαίθριοι), χώροι συνάθροισης κοινού (θέατρα, αίθουσες κινηματογράφου κ.λπ.), παρεκκλήσι, παιδικές χαρές, παιδότοποι, χώροι ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, χώροι πρασίνου, υπαίθριοι χώροι περιπάτου – αναψυχής, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ακόμη, επιτρέπονται οι χρήσεις ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων όπως είναι σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων και παραλαβής καταλοίπων σκαφών, αποθήκη αντιρρυπαντικού εξοπλισμού. Επίσης, προβλέπεται κτίριο διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων γραφείων διοίκησης, λιμεναρχείου, τελωνείου, ιατρείου κ.λπ., πύργος ελέγχου, φυλάκια εισόδου, καταστήματα παροχής υπηρεσιών (Τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων και σκαφών, κυλικείου κ.λπ.), κατάστημα ναυτιλιακών ειδών, super market (μέγιστης επιφάνειας 150m2), χώροι υγιεινής (WC, ντους, πλυντηρίων – στεγνωτήριων κ.λπ.), χώροι εξυπηρέτησης προσωπικού μαρίνας, αποθηκευτικοί χώροι, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων και παραλαβής καταλοίπων από τα σκάφη, χώροι στάθμευσης (γήπεδα και υπόγειοι χώροι), χώροι φύλαξης, αποθήκευσης και συντήρησης σκαφών, πεζόδρομοι, κ.λπ.

Με το διάταγμα καθορίζεται ότι μέγιστο επιτρεπόμενο όριο των κτιρίων να είναι τα 8,50 μ. (με εξαίρεση τον πύργο έλεγχου που θα είναι 12μ.) και ο συντελεστής δόμησης καθορίζεται στο 0,18.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας, μεταξύ των παρατηρήσεων τους, επισημαίνουν ότι επειδή η μαρίνα είναι κοντά στο αεροδρόμιο πρέπει «να ληφθούν μέτρα για την αποφυγή προσέλκυσης πτηνών (γλάρων κ.λπ.) εξαιτίας συγκέντρωσης απορριμμάτων ή έλκυσης οσμών και γενικότερα οτιδήποτε είναι πιθανόν να επηρεάσει αρνητικά την λειτουργία του παρακείμενου Κρατικού Αερολιμένα Σαντορίνης».

Με πληροφορίες από την ιστοσελιδα protothema.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο είναι έτοιμο για κατασκευή

Προεγκρίθηκε επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

Πάρος: Συνελήφθησαν τρεις Αιγύπτιοι εργάτες για την χθεσινή φωτιά

Συνελήφθησαν τρεις Αιγύπτιοι για τη χθεσινή φωτιά στην Πάρο - Έκαναν εργασίες καθαρισμού χωρίς να έχουν λάβει τα κατάλληλα μέτρα πυρασφάλειας

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο

Υπουργείο Ναυτιλίας απαντά σε Κασσελάκη: “Αναβαθμίζεται συνεχώς η ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών”

Η απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας στον Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος μίλησε για πρόβλημα στην σύνδεση των νησιών

Blue Star Ferries: Ανεκτέλεστο το σημερινό δρομολόγιο του “Blue Star Naxos”

Πως διαμορφώνονται τα σημερινά δρομολόγια της Blue Star Ferries λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Χατζηδάκης: Nομοθετική παρέμβαση για μείωση 50% στις χρεώσεις των τραπεζών στα POS

H μείωση αφορά σε ποσά έως 10 ευρώ - Η νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί εντός της εβδομάδας, δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης

Fast Ferries: Τροποποιήσεις δρομολογίων “Θεολόγου Π” και “Αικατερίνη Π” ελέω καιρού

Διαμόρφωση των δρομολογίων του "Θεολόγος Π" και του "Αικατερίνη Π" το διήμερο 23 και 24 Απριλίου , λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών

Blue Star Chios: Αναχώρηση από Ρόδο στις 2 το μεσημέρι για Κυκλάδες – Πειραιά

Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών το Blue Star Chios θα αναχωρήσει από Ρόδο για την επιστροφή στον Πειραιά στις 2 το μεσημέρι

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Επίσκεψη στην Αμοργό, ανέβηκε στην Χοζοβιώτισσα (video)

Ο Στέφανος Κασσελάκης βρέθηκε στην Αμοργό - Η παρουσία του απέναντι σε φορείς και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και η επίσκεψη στην Παναγία Χοζοβιώτισσα (video)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....