Σαντορινιός: Πάνω από 10% το όφελος με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου

Το χρονοδιάγραμμα ψήφισης και εφαρμογής των μέτρων επιδότησης του μεταφορικού κόστους στα νησιά, που σχεδιάζονται με στόχο να εξισορροπήσουν την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιός εξήγησε μιλώντας στο ΑΠΕ: «Έχουμε αποφασίσει να κάνουμε το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο: Όσο κοστίζει η μεταφορά ενός επιβάτη ή ενός προϊόντος σε κάποια χιλιομετρική απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα, τόσο θα πρέπει να κοστίζει και για τη νησιωτική Ελλάδα. Το επιπλέον κόστος θα πληρωθεί, θα επιδοτηθεί από κρατική χρηματοδότηση και μάλιστα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων [...]

Το αργότερο μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται η μελέτη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με την γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μετά θα προχωρήσουμε σε διαβούλευση και στην κατάθεση του νομοσχεδίου, το οποίο θα προβλέπει όλες αυτές τις ρυθμίσεις και ταυτόχρονα και ένα Παρατηρητήριο Τιμών, γιατί θα πρέπει να δούμε ότι πραγματικά γίνεται η εφαρμογή του μέτρου, ότι έχει ανταπόκριση στον τελικό καταναλωτή και ξεκινάμε από 1η Ιουλίου, αρχικά με τα 32 νησιά για το 2018 και από 1η Ιανουαρίου του 2019 για όλη τη νησιωτική Ελλάδα. Είναι μία μεγάλη θεσμική τομή και είναι κάτι που ζητούσαν οι νησιώτες εδώ και πάρα πολλά χρόνια».

Και χθες μιλώντας «στο Κόκκινο» τόνισε ο κος Σαντορινιός ότι με την σταδιακή εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά από την 1η Ιουλίου, ξεκινάει μία στοχευμένη πολιτική συνοχής για να εξαλειφθούν οι παράγοντες που αυξάνουν τις τιμές και το κόστος διαβίωσης. Το υφιστάμενο καθεστώς του ΦΠΑ θα συνεχίσει να ισχύει στα πέντε νησιά που έχουν δεχθεί το κύριο βάρος του προσφυγικού ρεύματος μέχρι τις 30 Ιουνίου και στη συνέχεια, από την 1η Ιουλίου, «θα ξεκινήσει σταδιακά η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που ουσιαστικά θα αφορά την μεταφορά αγαθών και νησιωτών από και προς τα νησιά», είπε ο κ. Σαντορινιός.

Όπως εκτίμησε, «ιδίως για την μεταφορά των αγαθών μπορεί να ξεπεράσει και το 10%» η ωφέλεια που θα προκύψει, ενώ διευκρίνισε ότι «για κάθε προϊόν είναι διαφορετικό το μεταφορικό κόστος».

«Δημιουργείται μία πολιτική συνοχής, των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, για να εξαλείψουμε τους παράγοντες που αυξάνουν την τιμή στα προϊόντα και το κόστος διαβίωσης των νησιωτών. Είναι μία στοχευμένη πολιτική, όχι οριζόντια "επί δικαίων και αδίκων" όπως εφαρμοζόταν μέχρι τώρα», όπως τόνισε.