Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣυρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

Συρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

|

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.  – Ποια νησιά ζήτησε να ενταχθούν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα – Τι ειπε για το ΦΠΑ 

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προφανώς η αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α ήταν μια πολιτική ήττα για τη χώρα και για την Κυβέρνηση. Δεν σταματάμε να διεκδικούμε και το έχουμε δηλώσει αυτό όλοι οι νησιώτες βουλευτές, αλλά και η Κυβέρνηση, ότι σε μια νέα περίοδο, που θα μπει η χώρα, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να διεκδικηθούν. Από εκεί και πέρα, όμως, μην ξεχνάμε ότι μετά την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α υπήρξαν μια σειρά πολιτικές σε όλα τα επίπεδα. Αφορούν υλοποίηση εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, από τη Νίσυρο ξεκινώντας και μετά σε όλες τις επισκέψεις στα νησιά και στα αναπτυξιακά συνέδρια, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Νησιωτικές πολιτικές, σε θέματα, ενέργειας, περιβάλλοντος, οικονομικής ανάπτυξης, μεταφορών και σε όλα τα ζητήματα.

Αυτό που έχει σημασία, είναι, ότι πραγματικά το μεταφορικό ισοδύναμο αρχίζει να υλοποιείται. Έκανε πολύ καλά σήμερα ο Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, όπου έκανε μνεία στον αείμνηστο Δήμαρχο της Τήλου, κ. Αλιφέρη, διότι πράγματι αυτός εμπνεύστηκε και προσπάθησε γι’ αυτό.

Νομίζω ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται πραγματικά θα συναντήσει δυσκολίες και γι’ αυτό είναι πολύ σωστό που γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, έχουμε την πιλοτική εφαρμογή και στη δεύτερη φάση, έχουμε, την καθολική εφαρμογή.

Θα ήθελα να αναφέρω κάτι σχετικό με τους πόρους. Επειδή κάποτε είχαμε καταθέσει και εμείς ως αντιπολίτευση στο Ευρωκοινοβούλιο ερώτηση, για το πώς μπορεί και από πού μπορεί να χρηματοδοτηθεί το μεταφορικό ισοδύναμο. Αν θυμάμαι καλά ήταν πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια που κάναμε αυτή την ερώτηση και ήταν σαφής η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την Ερώτηση την είχε καταθέσει ο κ. Παπαδημούλης και άλλοι ευρωβουλευτές και η απάντηση ήταν ότι είναι δικό μας θέμα και ότι η Ε.Ε. δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια δράση.

Επομένως, έγινε σαφές από την αρχή ότι αυτή η διαφορά του κόστους μεταξύ του εισιτηρίου που πληρώνει σήμερα ο επιβάτες και του εισιτηρίου που αντιστοιχεί για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική χώρα, δηλαδή, αυτή η διαφορά του κόστους, θα έπρεπε να καλυφθεί από κάποιο κονδύλιο -από κάποιο προϋπολογισμό- και πολύ σωστά σήμερα μπαίνει στα πλαίσια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το πρόβλημα που υπάρχει και στο οποίο θα πρέπει να στοχεύσουμε μελλοντικά, είναι να μην αφορά μόνον τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, αλλά το σύνολο των επιβατών που θέλουν να πάνε και να επιστρέψουν από τα νησιά. Γιατί αυτό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο και τον τουρισμό, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους.

Καταλαβαίνετε ότι όταν ο οποιοσδήποτε επισκέπτης νησιών θέλει να βγάλει ένα εισιτήριο και δει ότι το εισιτήριο θα έχει π.χ. 40% κάτω από αυτό το οποίο καλείται σήμερα να πληρώσει, αυτό διευκολύνει τη δική του μετάβαση αλλά και της οικογένειάς του, για να κάνει τις διακοπές του σε ένα οποιοδήποτε νησί. Αυτή τη διαφορά ο επισκέπτης τη γλιτώνει για την μετάβασή του στη στεριανή Ελλάδα.

Όμως, σε πρώτη φάση, είναι σαφές, ότι πρέπει ως ένα σοβαρό μέτρο νησιωτικότητας να ισχύσει για τους μόνιμους κατοίκους, για τα εμπορεύματα και για όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Επίσης, αυτό θα πρέπει να ισχύσει και για τα καύσιμα, τα οποία το τελευταίο διάστημα παίρνουν την ανιούσα και λόγω της διεθνούς κρίσης με το Ιράκ κ.ά. Αυτό, είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Θα ήθελα να αναφέρω μόνον δύο παρατηρήσεις: Στην πρώτη φάση, την πιλοτική φάση, περιλαμβάνονται και κάποια λίγα νησιά των Κυκλάδων. Είναι τα τέσσερα νησιά, οι μικρές Κυκλάδες του Δήμου Νάξου, που δεν παίρνουν και τις χρηματοδοτήσεις μέχρι σήμερα αυτοτελώς, διότι υπάγονται σε έναν μεγαλύτερο Δήμο, δηλαδή, Δονούσα, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Ηρακλειά. Είναι και η Ανάφη, όμως θα μπορούσε το Υπουργείο να δει π.χ. και τη Σίκινο, την Κίμωλο και την Θηρασιά, δύο – τρία νησάκια πολύ μικρά που έχουν κάτω από 1.000 μόνιμους κατοίκους το χειμώνα- 150 ή 200 κατοίκους έχει η Θηρασιά- για να μπουν κι αυτά στην πρώτη φάση και στη δεύτερη φάση, να μπουν όλα τα νησιά της χώρας.

Η δεύτερη παρατήρηση είναι να δούμε πώς θα ελεγχθούν οι τελικές τιμές που θα διαμορφώσουν οι επιχειρήσεις στα νησιά, διότι μέχρι σήμερα με το πρόσχημα των μεταφορικών και του αυξημένου Φ.Π.Α στο 24%, πράγματι, πολλές τιμές έχουν πάρει την ανιούσα προς την κατανάλωση. Επειδή ακριβώς αυτό πρέπει να ελεγχθεί, δηλαδή ναι μεν να ωφεληθεί ο επιχειρηματίας από το μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά, ταυτόχρονα να μειώσει και τη τελική τιμή του προϊόντος που θα δίνεται στην αγορά και στους καταναλωτές. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να δούμε, με ποιο μηχανισμό θα μπορεί να ελεγχθεί όλη αυτή υπόθεση, διότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε να έχουμε ένα κοινωνικό συνολικό όφελος από αυτή την ιστορία.

Επειδή ειπώθηκε και από τον Υπουργό για το ακτοπλοϊκό, θεωρώ ότι είμαστε ακόμα πίσω σε σχέση με τη διαμόρφωση του δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών και των συνδυασμένων μεταφορών και αυτό έχει ειπωθεί ως εξαγγελία από το Υπουργείο.

Υπάρχει μια επιτροπή που εργάζεται πάνω σε αυτό το ζήτημα με συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι η υπόθεση έχει καθυστερήσει, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σαφής βελτίωση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, όμως πρέπει να το δει η ηγεσία του Υπουργείου και να επισπεύσει μαζί με την ψήφιση του μεταφορικού ισοδύναμου και το θέμα της κατάρτισης ενός νέου δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, τα οποία πηγαίνουν στα νησιά».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εκτακτο – Νάξος: Δεν “είδε” το αεροπλάνο της Olympic Air το αεροδρόμιο και γύρισε Αθήνα

Λόγω των καιρικών συνθηκών δεν μπόρεσε να προσγειωθεί το αεροσκάφος της Olympic Air το αεροδρόμιο της Νάξου - Επέστρεψε στην Αθήνα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

ΠΝΟ: Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά (Μεγάλη Τετάρτη)

Δεμένα τα πλοία την Τετάρτη 1η Μαΐου – Απεργία της ΠΝΟ (διαβάστε την ανακοίνωση)

ΥΠΑΑΤ: Σε ισχύ από σήμερα η Κάρτα του Αγρότη

Θα διατεθεί στους παραγωγούς, δικαιούχους αγροτικών επιδοτήσεων, μόνο με την αίτηση του ενδιαφερομένου προς τη συνεργαζόμενη τράπεζα που τηρεί τον λογαριασμό του

Πάσχα: Εκπτώσεις για την μετακίνηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα

Ελληνική Βουλή: Ο πρώην βουλευτής των “Σπαρτιατών”, Φλώρος, γρονθοκόπησε τον Γραμμένο της “Ελληνικής Λύσης”

Πρωτοφανές επεισόδιο με πρωταγωνιστή τον πρώην βουλευτή των Σπαρτιατών Κωνσταντίνο Φλώρο σημειώθηκε στη Βουλή, όταν γρονθοκόπησε τον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Γραμμένο.

Πώς έλιωσε ο (εκκλησιαστικός) πάγος με την κυβέρνηση

Βρέθηκε η χρυσή τομή... Ποιες ήταν οι κατάλληλες κινήσεις

Σίφνος: Το “Αρτεμις” νικήθηκε από τη Σοροκάδα, το “Ανεμος” κατάφερε και έδεσε (video)

Τρίτη 23 Απριλίου και στο λιμάνι της Σϊφνου με 11 μποφόρ οι ναυτικοί μας τα είδαν.,. όλα. Το "Αρτεμις" δεν τα κατάφερε, το "Ανεμος" μπήκε στο λιμάνι με τη 3η προσπάθεια (video)

Deadpool & Wolverine ενώνουν τις δυνάμεις τους, προσφέρουν γέλιο και θέαμα (video)

Ράιαν Ρέινολντς και Χιου Τζάκμαν ενώνουν τις δυνάμεις τους στο τρέιλερ της ταινίας - Το φιλμ της Marvel θα κυκλοφορήσει στις 26 Ιουλίου

Αττική: Κίνδυνος να χαθούν οι μέλισσες σε λιγότερο από 20 μέρες (!!!)

Η αντιπυρική περίοδος εξοντώνει τις μέλισσες: «Σε 20 ημέρες δεν θα υπάρχουν μελίσσια στην Αττική»

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....

SeaJets: Με το SuperRunner Jet θα φτάσει έως το Κουφονήσι

Δρομολογείται σε άκρως τουριστική γραμμή το Superunner Jet από το Πάσχα και για όλη την περίοδο - Σε ποια νησιά θα το δούμε φέτος