Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣυρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

Συρμαλένιος: Στο πιλοτικό πρόγραμμα να μπουν Κίμωλος, Θηρασιά και Σίκινο

|

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.  – Ποια νησιά ζήτησε να ενταχθούν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα – Τι ειπε για το ΦΠΑ 

Η κατάκτηση του μεταφορικού ισοδύναμου αποτελεί ένα πάγιο και χρόνιο αίτημα πάρα πολλών χρόνων και η συζήτησή του αφορά συνολικά τη νησιωτική Ελλάδα, τόνισε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής κατά τη συζήτηση για το μεταφορικό ισοσύναμο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Προφανώς η αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α ήταν μια πολιτική ήττα για τη χώρα και για την Κυβέρνηση. Δεν σταματάμε να διεκδικούμε και το έχουμε δηλώσει αυτό όλοι οι νησιώτες βουλευτές, αλλά και η Κυβέρνηση, ότι σε μια νέα περίοδο, που θα μπει η χώρα, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να διεκδικηθούν. Από εκεί και πέρα, όμως, μην ξεχνάμε ότι μετά την αύξηση των συντελεστών του Φ.Π.Α υπήρξαν μια σειρά πολιτικές σε όλα τα επίπεδα. Αφορούν υλοποίηση εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, από τη Νίσυρο ξεκινώντας και μετά σε όλες τις επισκέψεις στα νησιά και στα αναπτυξιακά συνέδρια, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Νησιωτικές πολιτικές, σε θέματα, ενέργειας, περιβάλλοντος, οικονομικής ανάπτυξης, μεταφορών και σε όλα τα ζητήματα.

Αυτό που έχει σημασία, είναι, ότι πραγματικά το μεταφορικό ισοδύναμο αρχίζει να υλοποιείται. Έκανε πολύ καλά σήμερα ο Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, όπου έκανε μνεία στον αείμνηστο Δήμαρχο της Τήλου, κ. Αλιφέρη, διότι πράγματι αυτός εμπνεύστηκε και προσπάθησε γι’ αυτό.

Νομίζω ότι αυτή η προσπάθεια που γίνεται πραγματικά θα συναντήσει δυσκολίες και γι’ αυτό είναι πολύ σωστό που γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, έχουμε την πιλοτική εφαρμογή και στη δεύτερη φάση, έχουμε, την καθολική εφαρμογή.

Θα ήθελα να αναφέρω κάτι σχετικό με τους πόρους. Επειδή κάποτε είχαμε καταθέσει και εμείς ως αντιπολίτευση στο Ευρωκοινοβούλιο ερώτηση, για το πώς μπορεί και από πού μπορεί να χρηματοδοτηθεί το μεταφορικό ισοδύναμο. Αν θυμάμαι καλά ήταν πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια που κάναμε αυτή την ερώτηση και ήταν σαφής η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Την Ερώτηση την είχε καταθέσει ο κ. Παπαδημούλης και άλλοι ευρωβουλευτές και η απάντηση ήταν ότι είναι δικό μας θέμα και ότι η Ε.Ε. δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια δράση.

Επομένως, έγινε σαφές από την αρχή ότι αυτή η διαφορά του κόστους μεταξύ του εισιτηρίου που πληρώνει σήμερα ο επιβάτες και του εισιτηρίου που αντιστοιχεί για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική χώρα, δηλαδή, αυτή η διαφορά του κόστους, θα έπρεπε να καλυφθεί από κάποιο κονδύλιο -από κάποιο προϋπολογισμό- και πολύ σωστά σήμερα μπαίνει στα πλαίσια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το πρόβλημα που υπάρχει και στο οποίο θα πρέπει να στοχεύσουμε μελλοντικά, είναι να μην αφορά μόνον τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, αλλά το σύνολο των επιβατών που θέλουν να πάνε και να επιστρέψουν από τα νησιά. Γιατί αυτό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο και τον τουρισμό, εκτός από τους μόνιμους κατοίκους.

Καταλαβαίνετε ότι όταν ο οποιοσδήποτε επισκέπτης νησιών θέλει να βγάλει ένα εισιτήριο και δει ότι το εισιτήριο θα έχει π.χ. 40% κάτω από αυτό το οποίο καλείται σήμερα να πληρώσει, αυτό διευκολύνει τη δική του μετάβαση αλλά και της οικογένειάς του, για να κάνει τις διακοπές του σε ένα οποιοδήποτε νησί. Αυτή τη διαφορά ο επισκέπτης τη γλιτώνει για την μετάβασή του στη στεριανή Ελλάδα.

Όμως, σε πρώτη φάση, είναι σαφές, ότι πρέπει ως ένα σοβαρό μέτρο νησιωτικότητας να ισχύσει για τους μόνιμους κατοίκους, για τα εμπορεύματα και για όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Επίσης, αυτό θα πρέπει να ισχύσει και για τα καύσιμα, τα οποία το τελευταίο διάστημα παίρνουν την ανιούσα και λόγω της διεθνούς κρίσης με το Ιράκ κ.ά. Αυτό, είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα.

Θα ήθελα να αναφέρω μόνον δύο παρατηρήσεις: Στην πρώτη φάση, την πιλοτική φάση, περιλαμβάνονται και κάποια λίγα νησιά των Κυκλάδων. Είναι τα τέσσερα νησιά, οι μικρές Κυκλάδες του Δήμου Νάξου, που δεν παίρνουν και τις χρηματοδοτήσεις μέχρι σήμερα αυτοτελώς, διότι υπάγονται σε έναν μεγαλύτερο Δήμο, δηλαδή, Δονούσα, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Ηρακλειά. Είναι και η Ανάφη, όμως θα μπορούσε το Υπουργείο να δει π.χ. και τη Σίκινο, την Κίμωλο και την Θηρασιά, δύο – τρία νησάκια πολύ μικρά που έχουν κάτω από 1.000 μόνιμους κατοίκους το χειμώνα- 150 ή 200 κατοίκους έχει η Θηρασιά- για να μπουν κι αυτά στην πρώτη φάση και στη δεύτερη φάση, να μπουν όλα τα νησιά της χώρας.

Η δεύτερη παρατήρηση είναι να δούμε πώς θα ελεγχθούν οι τελικές τιμές που θα διαμορφώσουν οι επιχειρήσεις στα νησιά, διότι μέχρι σήμερα με το πρόσχημα των μεταφορικών και του αυξημένου Φ.Π.Α στο 24%, πράγματι, πολλές τιμές έχουν πάρει την ανιούσα προς την κατανάλωση. Επειδή ακριβώς αυτό πρέπει να ελεγχθεί, δηλαδή ναι μεν να ωφεληθεί ο επιχειρηματίας από το μεταφορικό ισοδύναμο, αλλά, ταυτόχρονα να μειώσει και τη τελική τιμή του προϊόντος που θα δίνεται στην αγορά και στους καταναλωτές. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να δούμε, με ποιο μηχανισμό θα μπορεί να ελεγχθεί όλη αυτή υπόθεση, διότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε να έχουμε ένα κοινωνικό συνολικό όφελος από αυτή την ιστορία.

Επειδή ειπώθηκε και από τον Υπουργό για το ακτοπλοϊκό, θεωρώ ότι είμαστε ακόμα πίσω σε σχέση με τη διαμόρφωση του δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών και των συνδυασμένων μεταφορών και αυτό έχει ειπωθεί ως εξαγγελία από το Υπουργείο.

Υπάρχει μια επιτροπή που εργάζεται πάνω σε αυτό το ζήτημα με συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θεωρώ ότι η υπόθεση έχει καθυστερήσει, παρά το γεγονός ότι υπάρχει σαφής βελτίωση ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, όμως πρέπει να το δει η ηγεσία του Υπουργείου και να επισπεύσει μαζί με την ψήφιση του μεταφορικού ισοδύναμου και το θέμα της κατάρτισης ενός νέου δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, τα οποία πηγαίνουν στα νησιά».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Γ. Λεονταρίτης: “Ζήτησε δωρεάν μετακίνηση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων”

Η Πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γ. Λεονταρίτη αναφορικά με τα πλοία που επιδοτούνται από το κράτος, για τις ανάγκες των αθλητών σε όλο το Ν. Αιγαίο - Τι πρότεινε ο Γιάννης Μαργαρίτης

ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΟΧΙ στην συγκάληψη

Η πρόταση που καταθέτει η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κυκλάδων σχετικά με τα Τέμπη και την πρόταση δυσπιστίας

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στη Γένοβα

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες

Νάξος – Καρνάγιο: Γεννητούρια στη παραλία

Νέοι κάτοικοι στο καρνάγιο της Νάξου

Δεύτεροι “φτωχότεροι” καταναλωτές της Ευρώπης οι Έλληνες

Εκτός όμως από τον υψηλότερο μέσο πληθωρισμό, πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδεικνύει ότι η Ελλάδα πληρώνει ακριβότερα και τον πληθωρισμό της απληστίας, σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ.

Μύκονος – AKTES: Ενημέρωση (30/03) για την Κλιματική Αλλαγή

Ομιλία για την κλιματική αλλαγή από την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίων Ακτογραμμών - ΑΚΤΕS .. Που και πότε

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Αφρική: Ο Ναξιώτης ορειβάτης που κατέκτησε το Κιλιμάντζαρο

Ο Αντώνης Μαργαρίτης πέτυχε έναν άθλο. Κατάφερε να ανέβει στην ψηλότερη κορυφή βουνού στην Αφρική - Πως περιγράφει την εμπειρία του

Επαρχείο Νάξου – Τμήμα Δημόσιας Υγείας: Περί ορθής διαχείρισης των υγρών αποβλήτων

Ενημέρωση για τη σωστή διαχείριση των υγρών αποβλήτων ενόψει τουριστικής σεζόν