Νάξος, το φρικώδες πρόσωπο της αντίδρασης

Είναι στιγμές που αναρωτιέσαι τι θέλουμε να αποδείξουμε… Όταν επιλέγουμε να ξεσπάσουμε πάνω σε άψυχα αντικείμενα ή σε έμψυχα τετράποδα ή και θαλάσσια ερπετά.. Οι δικαιολογίες που ακούγονται αρκετές. Και τις ακούμε με προσοχή. Αλλά όταν διαβάζουμε την καταγγελία από τους ιθύνοντες του Φεστιβάλ Νάξου, ότι κάποιοι παραβιάζοντας ξένες ιδιοκτησίες κατέστρεψαν έργα Τέχνης, τότε έχουμε την αίσθηση ότι όντως υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα στον τρόπο που ενδεχομένως κάποιοι σκέφτονται και ενεργούν. Γιατί το κάνουν; Τι θα κερδίσουν; Θεωρούν ότι μία τέτοια ενέργεια είναι αντίσταση; Και εναντίον ποιανού; Δεν κατανοούν ότι κάνουν κακό πρώτα απ όλα στο νησί τους που κάνει μία μεγάλη προσπάθεια να αναβαθμιστεί προσκαλώντας γνωστούς καλλιτέχνες και εικαστικούς για να παρουσιάσουν τα έργα τους. Και ότι μία τέτοια κίνηση άμεσα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για όλους; Θα μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο. Και μπορεί κάποιος να πει «εντάξει μωρέ, ποιος θα ασχοληθεί με τον Πύργο Μπαζαίου και τη ζημιά που έγινε», αλλά αυτό που δεν αντιλαμβάνονται είναι ότι πλέον έχουμε γίνει ένα μικρό …χωριό και όλοι γνωρίζονται με όλους..

Ας δούμε την αναφορά της καταγγελίας που έγινε με τίτλο « Το Φρικώδες πρόσωπο της αντίδρασης στη Νάξο» και έχει την υπογραφή του Μάριου Μπαζαίου…

«Την Παρασκευή 23 Ιουνίου η εικαστικός Ειρήνη Γκόνου και οι βοηθοί της, Ασπασία Αθανασίου και Θέλκα Μαλάμου, μας οδήγησαν στη διαδρομή της Γαλάζιας ακολουθίας, στο μονοπάτι που ξεκινάει από τον Πύργο Μπαζαίου και φτάνει ως την πλαγιά της Καλορίτσας, στα ερείπια του παλαιού μοναστηριού.

Επρόκειτο για μία καλλιτεχνική πράξη που λειτουργεί ως συμβολικό προσκύνημα με ένα είδος σήμανσης της διαδρομής στον φυσικό και πνευματικό της χώρο, κατά την διάρκεια του περπατήματος.

Ένα μεγάλο γαλάζιο πανί που κρεμόταν σε μια από τις εσοχές του βυζαντινού ερειπίου δήλωνε και το τέλος της «διαδρομής». Φτιαγμένο από βαμβακερό ύφασμα βαμμένο γαλάζιο και άλλα φυσικά υλικά συμβόλιζε τον ετήσιο κύκλο της ζωής, της γονιμότητας της γης, της περιβαλλοντικής ισορροπίας και της γεωργίας, ζωτικού τομέα της δραστηριότητας του νησιού.

Εξ ίσου συμβολικά προστατευτικό το μπλε χρώμα στον πολιτισμικό χώρο της Μεσογείου, είναι ταυτόχρονα το χρώμα της πνευματικής αναζήτησης.

Η εγκατάσταση έγινε με ενημέρωση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και με την έγκριση των ιδιοκτητών των γαιών στις οποίες αναπτύσσεται.

Η πράξη αυτή μαζί με ένα πανό μεγάλων διαστάσεων του καλλιτέχνη Klaus Pfeiffer στερεωμένο σε ιδιόκτητο ερείπιο, συμπλήρωναν στο φυσικό περιβάλλον την εικαστική έκθεση “Phantasma” που λειτουργεί στον Πύργο Μπαζαίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου 2017, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νάξου.

Μία εβδομάδα μόλις μετά την έναρξη της «Γαλάζιας ακολουθίας», την Πέμπτη 29 Ιουνίου άγνωστοι αφαίρεσαν τα δυο εικαστικά έργα, παραβιάζοντας ιδιοκτησίες, προκαλώντας ηθική και πραγματική ζημία τόσο στους καλλιτέχνες όσο και στους διοργανωτές.

Η θρασύδειλη, αδικαιολόγητη και βέβηλη αυτή ενέργεια ανώνυμων ατόμων σε αντιπαράθεση επώνυμης, τεκμηριωμένης και οργανωμένης πολιτιστικής δράσης, έρχεται να προστεθεί σε σειρά ανάλογων θρασύδειλων, ανώνυμων πράξεων, όπως η βάρβαρη θανάτωση θαλάσσιων χελωνών, οι οποίες συντελούν στη δυσφήμιση του τόπου μας και στην απειλή του φυσικού μας χώρου.  Αποκαλύπτουν επίσης «διαταραγμένες συμπεριφορές» τις οποίες οφείλουμε όλοι μας, πολίτες και Αρχές να εντοπίσουμε, να απομονώσουμε και να καταδικάσουμε.

Στη κατεύθυνση αυτή παρακαλούμε όσους γνωρίζουν σχετικά να ενημερώσουν τις Αρχές και τους διοργανωτές του Φεστιβάλ Νάξου».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News