Νάξος: Ο Ερωτόκριτος όπως ποτέ άλλοτε δεν τον έχετε δει...

«…ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση. Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ΄ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη– Λυράρη–Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας «κι όμΩς κινείται». Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση», σημειώνει ο Δημήτρης Αποστολάκης. 

Η Κυκλαδία, σε συνέχεια των δράσεών της, παρουσιάζει την μουσικοχορευτική παράσταση "Ερωτόκριτος", στο Αθλοθέατρο Φιλωτίου "Μανώλης Ψαρράς" την Τετάρτη 8 Αυγούστου και ώρα 9:00 μ.μ.

Η σύμπραξη των Χαΐνηδων με την ομάδα σύγχρονου χορού “Κι όμΩς κινείται” προσφέρει μια διαφορετική ανάγνωση του γνωστού έργου του Βιντσέντζου Κορνάρου. Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται ένας χρόνος δράσεων του ομαδικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού "Κυκλαδία". Μέσα σε αυτή τη χρονιά πραγματοποιήθηκαν συναυλίες και παραστάσεις για μικρούς και για μεγάλους, σεμινάρια πολυφωνικού τραγουδιού, μουσικού αυτοσχεδιασμού, κατασκευής κούκλας, αστρονομίας, θεάτρου και εκπαιδευτικά προγράμματα μουσικής, εικαστικών, κίνησης, σκακιού, ελεύθερου σχεδίου, γλυπτικής. Κλείνοντας τον πρώτο χρόνο και για αρχή της χρονιάς που έρχεται, σας καλούμε να περάσουμε μαζί μια βραδιά με μουσική, χορό και θέατρο υπό το φυσικό σκηνικό της κορυφής του Ζα.

"Μια τραγουδαφήγηση, που πότισε, με τέτοιο απόλυτο τρόπο, τη μουσική παράδοση, έπλασε σε μεγάλο βαθμό τη γλώσσα που μιλιέται σε αυτόν τον τόπο, συγκίνησε γενιές ανθρώπων, τους δάνεισε εικόνες και σύμβολα για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρέπεια, τον πόνο, το σωστό , το λάθος και τελικά υιοθετήθηκε απόλυτα ως σύμβολο-αντιπρόσωπος  του πολιτισμού τους.

Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του. Η επαναστατική του πίστη, στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων του, η μουσική του φόρμα και η μορφή του γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν. Η αφήγηση ρέει, μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής, αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους, βυθίζοντάς σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική.

Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνηση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε  στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση. [...]

Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ' αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας κι όμΩς κινείται.  Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση." Δ. Αποστολάκης.

Προπώληση: 12 ευρώ στην Κυκλαδία, 14ο χλμ επαρ. οδού Νάξου-Απειράνθου, Δαμαλάς και τηλεφωνικά στο 22850 32678

Είσοδος: 15 ευρώ στο ταμείο του θεάτρου

Έκπτωση 50% για τα παιδιά

Μουσική: Χαΐνηδες

Δημήτρης Αποστολάκης: λύρα
Δημήτρης Ζαχαριουδάκης: τραγούδι –κιθάρα
Σπυριδούλα Μπάκα: τραγούδι
Τάκης Κανέλλος: κρουστά
Κλέων Αντωνίου: ηλεκτρική κιθάρα
Μιχάλης Νικόπουλος: λαούτο, μαντολίνο
Ρέλλος Θοδωρής: σαξόφωνο
Νόνης Γιάννης: μπάσο


Χορός – Ακροβασία: Κι όμΩς κινείται 

Δημάς Βασίλης
Λασκαράτος Αλέξανδρος
Λινάρδου Αντιγόνη
Μακατσώρης Χριστόφορος
Χριστίνα Σουγιουλτζή
Χαμηλοθώρη Λία

Φωτισμοί: Bentancor Camilo
Σκηνικός χώρος: Κι όμΩς κινείται
Ηχοληψία: Σάκης Γκίκας
Σχεδιασμός σκηνικών αντικειμένων: Φωτιάδης Φιλιππος
Κοστούμια: Μάνεση Αγγελική, Μουζάκη Φανή

Πληροφοροίες στην ιστοσελίδα της Κυκλαδία