Όταν οι μαθητές γίνονται …καθηγητές (φωτο)

Η εκπαίδευση έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με αυτή που γνωρίζαμε πριν ακόμη και από δέκα χρόνια… Οι μαθητές πλέον έχουν περισσότερη …ελευθερία και μπορούν ακόμη και να αλλάξουν ρόλους, να ανέβουν στην έδρα και να παραδώσουν αυτοί μαθήματα παρουσιάζοντας με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο τη δουλειά που γίνεται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα σήμερα… Οπότε δεν προκαλεί εντύπωση η θέα μαθητών στην έδρα, στην αίθουσα να επικρατεί ησυχία και στα θρανία (ή στο ακροατήριο) να κάθονται οι καθηγητές. Το …σκηνικό αυτό το είδαμε την περασμένη Τετάρτη (16/03) στο αμφιθέατρο του ΓΕΛ Τραγαίας όπου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς με θέμα: «Εννοιολογικές συγκλίσεις ανάμεσα σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα: Φιλοσοφία, Μαθηματικά και Πληροφορική» και την οποία διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων κ. Παρασκευή Δεληκάρη με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Λυκείου Τραγαίας: Μαρίας Βαλάκη, (φιλόλογος), Μαρίας Καλτσά (φιλόλογος), Γιάννη Μελισσουργού,(μαθηματικού) και Πέτρου Κουτρούλη (εκπαιδευτικός πληροφορικής).

Και όπως αναφέραμε αυτό που προκάλεσε το κοινό αίσθημα ευχάριστα – ήταν καλεσμένοι ότι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Νάξου – ήταν το γεγονός ότι οι μαθητές ανέλαβαν δράση και παρουσίασαν το αποτέλεσμα των εργασιών τους (εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά) κερδίζοντας το αυθόρμητο χειροκρότημα του ακροατηρίου…

Το βασικό αντικείμενο που διέτρεχε την παρουσίαση ήταν η φιλοσοφία με τα παιδιά να αντιλαμβάνονται ότι η φιλοσοφία δεν είναι μία απλή θεωρητική γνώση αλλά κάτι που συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητά μας… Στην εικονική τάξη που δημιουργήθηκε και ήταν ουσιαστικά μάθημα φιλοσοφίας, οι μαθητές – καθηγητές προχώρησαν στην παρουσίαση των εργασιών με την βοήθεια της τεχνολογίας (power point – βίντεο) αλλά και γραπτά κείμενα. Είδαμε το ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου με τίτλο «Κομπιουτεράκι» ενώ η Τέχνη έδωσε βροντερό παρών μέσα από την ταινία «Αλέξης Ζορμπάς» του Νίκου Καζαντζάκη… Τα παιδιά χόρεψαν πάνω στον γνωστό σκοπό (Zorba the greek), έγραψαν παραδοσιακά δίστιχα με θέμα τη φιλοσοφία στον Ζορμπά και παρουσίασαν έργο ζωγραφικής, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο  λογοτεχνικό κείμενο. Επίσης, διαπίστωσαν από πρώτο χέρι επίσης ότι η Λογική ως έννοια ήταν ο κοινός άξονας προσέγγισης κυρίως των αντικειμένων: φιλοσοφία, μαθηματικά και πληροφορική. Η εκδήλωση έκλεισε με εργαστήρια για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που οργανώθηκαν από τη Σύμβουλο Φιλολόγων κ. Παρασκευή Δεληκάρη με τίτλο «Προς μια διαθεματική Λογική;»

Τα θέματα που αναπτύχθηκαν στη διάρκεια της επιμορφωτικής ημερίδας ήταν τα εξής: 

• «Η Παρηγορία της Φιλοσοφίας» (Μαρία Βαλάκη, φιλόλογος εκπαιδευτικός του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου)

• «Αναζητώντας φιλοσοφικές αλήθειες με το «Ζορμπά» του Νίκου Καζαντζάκη» (Μαρία Καλτσά, φιλόλογος εκπαιδευτικός του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου)

• «Ανθρώπινες Μηχανές… Τεχνητοί Άνθρωποι» (Πέτρος Κουτρούλης, εκπαιδευτικός Πληροφορικής του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου)

• «Από τη Λογική του Αριστοτέλη στη Λογική των Μαθηματικών και της Πληροφορικής» (Γιάννης Μελισσουργός, μαθηματικός εκπαιδευτικός του ΓΕΛ Τραγαίας Νάξου)