Σκανδιναβοί: γνωρίζουν αλλά δεν έρχονται

Οι Σκανδιναβοί είναι παράξενος λαός. Και αυτό φαίνεται μέσα από τα αποτελέσματα της μελέτης που πραγματοποίησε η εταιρεία Related με τίτλο «Who wants to travel to Greece from the Nordic?» κι εκεί φάνηκε ότι μας γνωρίζουν ως χώρα και προορισμό αλλά αποφεύγουν να μας επισκέπτονται… Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας, ναι μεν η Ελλάδα έχει σκαρφαλώσει στην 7η θέση ως προς την αναγνωρισιμότητα, στο ερώτημα εντούτοις πόσο ελκυστική είναι ως επιλογή διακοπών βυθίζεται στην 35η.

Η έρευνα της Related ανέλυσε τη θέση και την εικόνα της Ελλάδας στις τέσσερις κύριες αγορές της Σκανδιναβίας: Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Φινλανδία. Ο βαθμός ικανοποίησης όσων έχουν επισκεφθεί τη χώρα είναι πολύ υψηλός. Το 45,8% του πληθυσμού των τεσσάρων χωρών (9,06 εκατ.) έχει επισκεφθεί την Ελλάδα τουλάχιστον μία φορά και το 43,6% έχει θετική εμπειρία. Ποσοστό 13,5% του συνόλου του πληθυσμού των τεσσάρων αγορών έχει θετική εικόνα, χωρίς να την έχει επισκεφθεί (και δεν εκφράζει πρόθεση επίσκεψης).

Η έρευνα εκτιμά ότι ο αριθμός των Σκανδιναβών που συνθέτουν τη δεξαμενή των δυνητικών επισκεπτών για την Ελλάδα (όσοι θέλουν να επισκεφθούν ξανά και όσοι θέλουν να επισκεφθούν για πρώτη φορά) ξεπερνά συνολικά τα 8,1 εκατ. άτομα. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, μόλις 2 εκατ. Σκανδιναβοί τουρίστες συμπεριλαμβάνουν την Ελλάδα στο τοπ 3 των επιλογών τους.

Ένα ακόμη αρνητικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι όσοι επιλέγουν τελικά την Ελλάδα φαίνεται να έχουν μικρότερο εισόδημα σε σύγκριση με τους άλλους Σκανδιναβούς επισκέπτες. Παρόλα αυτά, το ποσό που ξοδεύουν δεν είναι αμελητέο, δεδομένου πως η αγοραστική τους δύναμη είναι υψηλή. Σε επίπεδο μέσων όρων, οι επισκέπτες στην Ελλάδα δαπανούν κατά κεφαλήν 1.230 ευρώ (μέσος όρος Σκανδιναβίας: 1.381 ευρώ), προτιμούν να ταξιδεύουν στη χώρα μας το Σεπτέμβριο (για ταξίδια τουλάχιστον μίας εβδομάδας) και τον Ιούλιο, για ταξίδια έως έξι μέρες, ενώ σε ποσοστό άνω του 60% προτιμούν οργανωμένα πακέτα ταξιδιών.

Έτσι, όπως προκρίνει η μελέτη, οι ελληνικοί προορισμοί έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην ηλικιακή ομάδα 18-34 ετών, θα όμως πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα city breaks, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις και events και στο προϊόν «καλή ζωή» στα μεγάλα αστικά κέντρα. Επιπλέον, εκτός από τον τουρισμό πολυτελείας, ο οποίος ειδικά στη Νορβηγία έχει σημαντικές προοπτικές, το ενδιαφέρον θα πρέπει να στραφεί και στις πελατειακές ομάδες που ταξιδεύουν και εκτός θερινής περιόδου και αναζητούν νέες εμπειρίες και θεματικά προϊόντα.

Τέλος, όπως εξηγεί στην ιστοσελίδα Capital.gr ο Henrik Koch, managing director της Related, ενώ η χώρα είναι γνωστή για το μοντέλο «ήλιος - θάλασσα», για αυτό άλλωστε -όπως δείχνουν τα ευρήματα της μελέτης- είναι δημοφιλής μεταξύ των τουριστών που προτιμούν οργανωμένα πακέτα διακοπών (charter) και σε Σκανδιναβούς της ηλικιακής ομάδας 50- 64 ετών με οικογένειες, δεν έχει ακόμη καταφέρει να ξεχωρίσει στο κομμάτι των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με το τον Henrik Koch, δεν έχουν καταρτιστεί και προβληθεί επαρκώς πακέτα για τον πολλά υποσχόμενο τουρισμό πολυτελείας, για ταξίδια πόλεων(city- break) ή για ολιγοήμερες διακοπές (short break).