Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΚυκλάδες - ΑΔΜΗΕ: Κρατάει (ως εφεδρεία) τους σταθμούς σε Πάρο και Σαντορίνη

Κυκλάδες – ΑΔΜΗΕ: Κρατάει (ως εφεδρεία) τους σταθμούς σε Πάρο και Σαντορίνη

|

Να διατηρηθούν μόνο δύο Αυτόνομοι Σταθμοί Παραγωγής ρεύματος σε καθεστώς εφεδρείας έκτακτης ανάγκης στις Κυκλάδες (σε Πάρο και Σαντορίνη) προτείνει ο ΑΔΜΗΕ, μετά την περάτωση και των τεσσάρων φάσεων της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα.

Τη διατήρηση στις Κυκλάδες μόνο δύο Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής ρεύματος σε καθεστώς εφεδρείας έκτακτης ανάγκης προτείνει ο ΑΔΜΗΕ μετά την ολοκλήρωση και των τεσσάρων φάσεων της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα. Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα energypress.gr πρόκειται για τους ΑΣΠ Πάρου και Θήρας (Σαντορίνης), ενώ για τις αντίστοιχες μονάδες της Σύρου, της Μυκόνου και της Άνδρου ο Διαχειριστής υποδεικνύει τη σταδιακή αποξήλωσή τους ανάλογα με την έκβαση των κρίσιμων σταδίων των ηλεκτρικών διασυνδέσεων.

Ο ΑΔΜΗΕ καταλήγει στα προαναφερόμενα συμπεράσματα κατόπιν σχετικής μελέτης που εκπόνησε και συμπεριέλαβε στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΜΗΕ για την περίοδο 2021 -2030. Η σχετική τεκμηρίωση γίνεται για πρώτη φορά και προσδιορίζει με ακρίβεια τα σενάρια διαταραχών του ηλεκτρικού συστήματος των νησιών και τις ανάγκες σε εφεδρεία που θα απαιτηθούν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο έως και το 2050.

Οι σταθμοί της Πάρου και της Θήρας

Ο ΑΔΜΗΕ λοιπόν προτείνει μετά την κατασκευή όλων των φάσεων του έργου της διασύνδεσης των Κυκλάδων τη «διατήρηση τουλάχιστον δύο υφιστάμενων ΑΣΠ σε καθεστώς εφεδρείας εκτάκτων αναγκών, οι οποίοι θα τίθενται σε λειτουργία μόνο σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών».

Αυτοί οι ΑΣΠ, σύμφωνα με τη μελέτη,  θα πρέπει να είναι χωροθετημένοι αφενός σε κεντροβαρικά ως προς το φορτίο σημεία του Διασυνδεδεμένου συγκροτήματος των Κυκλάδων και αφετέρου να καλύπτουν ανεξάρτητα τα συγκροτήματα Βορείων και Νοτιοδυτικών Κυκλάδων, ώστε με τη θέση τους εντός λειτουργίας να είναι δυνατό να εξυπηρετήσουν όλες τις καταστάσεις έκτακτης λειτουργίας (Ν-1), αλλά και να καλύπτουν ένα σημαντικό ποσοστό της ζήτησης για τον χρονικό ορίζοντα ανάλυσης για κάποιες ιδιαίτερα δυσμενείς καταστάσεις έκτακτης λειτουργίας που ενδέχεται να ανακύψουν σε συνθήκες Ν-2. «Ως τέτοια», εξηγεί ο ΑΔΜΗΕ, «μπορεί να αναφερθεί ενδεικτικά η περίπτωση της ταυτόχρονης απώλειας της διασύνδεσης Θήρας–Νάξος και Σέριφος–Λαύριο που θα οδηγούσε στη νησιδοποίηση του συγκροτήματος των νοτιοδυτικών Κυκλάδων».

Στο πλαίσιο αυτό επιλέχτηκαν οι ΑΣΠ Πάρου και Θήρας, οι οποίοι είναι χωροθετημένοι κεντροβαρικά ως προς τα φορτία των διασυνδεομένων Νήσων των Κυκλάδων.

Οι άλλες μονάδες

Για τους υπόλοιπους τοπικούς Σταθμούς παραγωγής, προτείνει ο Διαχειριστής στη μελέτη του,  είναι δυνατό να θεωρηθεί η σταδιακή αποξήλωση του παραγωγικού δυναμικού τους έπειτα από την ολοκλήρωση των έργων της διασύνδεσης και μια δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας τους.

 Ειδικότερα, – για τον ΑΣΠ Σύρου( βλ. κεντρική φωτογραφία) λόγω της κομβικής θέσης του νησιού σε σχέση με τη Διασύνδεση των Κυκλάδων προτείνεται «η διατήρηση του συνόλου της υφιστάμενης ισχύος του ΑΣΠ σε καθεστώς εφεδρείας εκτάκτων αναγκών μέχρι την ολοκλήρωση και της Δ’ Φάσης, για την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών, όπως το ενδεχόμενο εκτεταμένης βλάβης στον Υ/Σ Σύρου». Υπενθυμίζεται ότι η Δ’ φάση ολοκληρώνεται το 2024.

Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση της Δ’ Φάσης, με την οποία εξασφαλίζεται ένας «ισχυρός δρόμος τροφοδότησης των νησιών από το ΕΣΜΗΕ που δεν εμπλέκει τον Υ/Σ Σύρου, είναι δυνατό να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την σταδιακή απόσυρσή του.

Για τον ΑΣΠ Άνδρου προτείνεται η διατήρηση του σε καθεστώς εφεδρείας εκτάκτου αναγκών μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα ενίσχυσης του συστήματος μεταφοράς επί της Άνδρου που θα εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στην τροφοδοσία του νησιού. Κάτι που προγραμματίζεται για το 2020.  

Για τον ΑΣΠ Μυκόνου προτείνεται η διατήρηση του συνόλου της υφιστάμενης ισχύος του σε καθεστώς εφεδρείας εκτάκτου αναγκών μέχρι την ολοκλήρωση και της Β’ φάσης (πρώτο εξάμηνο του 2020) που περιλαμβάνει το κλείσιμο του διασυνδετικού βρόχου (Σύρος – Πάρος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος). Στη συνέχεια με βάση και την αποκτηθείσα εμπειρία είναι δυνατό να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την σταδιακή απόσυρσή του.

Οι ανάγκες εφεδρείας

Σε ότι αφορά το ύψος εφεδρείας εκτάκτων αναγκών που προτείνεται από τον ΑΔΜΗΕ να διατηρηθεί για την κάλυψη και των δύο συγκροτημάτων των Βόρειων και Νοτιοδυτικών Κυκλάδων, με βάση την εξέλιξη της ζήτησης για τον χρονικό ορίζοντα 2025-2050, αυτή εκτιμάται βάσει ανάλυσης διαταραχών να είναι της τάξεως των 100 MW.

Από το μέγεθος αυτό, η αναγκαιότητα διατήρησης 40 MW σχετίζεται κυρίως με το συγκρότημα των Νοτιοδυτικών Κυκλάδων, δεδομένου ότι χωρίς τη διασύνδεση τους, δηλαδή για την κάλυψη του συγκροτήματος μόνο των Βόρειων Κυκλάδων απαιτείται εφεδρεία ύψους 60 MW. Σε σχέση με τη χωροθέτηση της εν λόγω εφεδρείας, προτείνεται να διατηρηθεί τοπική παραγωγή ύψους 60 MW στον ΑΣΠ Πάρου, ο οποίος έχει το πλεονέκτημα ότι είναι χωροθετημένος κεντροβαρικά ως προς τα φορτία των διασυνδεόμενων νησιών και μπορεί να εξυπηρετήσει τις περισσότερες καταστάσεις έκτακτης λειτουργίας (Ν-1). Περαιτέρω, προτείνεται η  διατήρησης τοπικής παραγωγής ύψους 40 MW σε καθεστώς εφεδρείας στον ΑΣΠ Θήρας αφενός για την κάλυψη της απώλειας της καλωδιακής σύνδεσης Πάρου – Νάξου χωρίς παραβίαση ορίων ασφαλούς λειτουργίας και αφετέρου ώστε να καλύπτει τουλάχιστον κατά 30% το φορτίο του συμπλέγματος των Νοτιοδυτικών Κυκλάδων σε περίπτωση νησιδοποίησης του (σε συμβάν Ν-2 ταυτόχρονης απώλειας διασυνδέσεων Λαύριο-Σέριφος και Νάξος-Θήρα), οπότε και εκτιμάται ότι καλύπτονται τα πολύ κρίσιμα φορτία του συμπλέγματος. Τέλος προτείνεται να υπάρχει πρόβλεψη στους εφεδρικούς ΑΣΠ ώστε να έχουν υποδομή για την σύνδεση φορητών Η/Ζ αν απαιτηθεί.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΟΕΔΗΝ: Οι ελλείψεις στα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας της νησιωτικής Ελλάδας

Ανησυχία για τις ελλείψεις που καταγράφει η έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ - Τι αναφέρει για τις Κυκλάδες

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Ολυμπιακή Φλόγα – Πάρος: Εκδήλωση τελετής υψηλού πολιτισμικού επιπέδου (photos)

Ευχαριστήρια επιστολή του Δημάρχου Πάρου κ. Κώστα Μπιζά, της Αντιδημάρχου Πολιτισμού κας Άννας Κάγκανη Κορτιάνου και της Εντεταλμένης Δημοτικής Συμβούλου Αθλητισμού και Νέας Γενιάς κας Φλώρας Λουκή. (photos)

Φόρτωμας: Συνάντηση εργασίας με την βουλευτή της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, Μαριέττα Καραμανλή

Συνάντηση Φίλιππου Φόρτωμα με την βουλευτή της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, Μαριέττα Καραμανλή

Blue Star Ferries – Πρωτομαγιά: Διαμόρφωση δρομολογίων, ανεκτέλεστο το πρωινό του “Blue Star Delos”

Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα την Μ. Τετάρτη 1η Μαϊου λόγω της απεργίας της ΠΝΟ

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Σαντορίνη – ΔΕΥΑΘ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Περίσσα

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Περίσσας, λόγω νέας σύνδεσης Αποχέτευσης

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ακυρώθηκε η απογευματινή πτήση της Olympic Air, προσγειώθηκε αυτό της Sky Express

Προσγειώθηκε με δυσκολία η απογευματινή πτήση της Sky Express - Ακυρώθηκε και η απογευματινή της Olympic Air

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

SeaJets: Με το SuperRunner Jet θα φτάσει έως το Κουφονήσι

Δρομολογείται σε άκρως τουριστική γραμμή το Superunner Jet από το Πάσχα και για όλη την περίοδο - Σε ποια νησιά θα το δούμε φέτος

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό