Λιμάνι Πειραιά - αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος": μία ώρα δρόμος

Πραγματικότητα γίνεται από τον επόμενο μήνα η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το αεροδρόμιο της Αθήνας. Υστερα από πολλά χρόνια αναμονής, με την παράδοση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα - Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μετατρέπεται σε αφετηρία του προαστιακού σιδηροδρόμου. Σε πρώτη φάση ο Πειραιάς θα αποτελέσει αφετηρία του αστικού τμήματος του προαστιακού, συνδέοντας πλέον απευθείας τον Πειραιά με το Κιάτο, τη Χαλκίδα και το αεροδρόμιο. Σήμερα, οι παραπάνω συνδέσεις γίνονται με τη μετεπιβίβαση στο σταθμό της Αθήνας απ’ όπου οι επιβάτες συνεχίζουν τη διαδρομή τους με ηλεκτροκινούμενα τρένα. Τα δοκιμαστικά ηλεκτροκινούμενα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία, με αποτέλεσμα από την 1η Φεβρουαρίου να παραδοθεί προς εμπορική εκμετάλλευση η γραμμή με ευεργετικές συνέπειες τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τον τουρισμό. Αυτομάτως μετατρέπεται ο προαστιακός σε βασικό μέσο σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας μαζί με το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ. Η ενίσχυση βέβαια της επιβατικής κίνησης του μέσου αναμένεται να έχει αντίκτυπο και στα έσοδα της εταιρείας.

Ο επιβάτης θα μπορεί πλέον να φτάνει στο κέντρο της Αθήνας και στη συνέχεια στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» απευθείας από τον Πειραιά μέσα σε μία ώρα περίπου. Οι δύο συγκοινωνιακές είσοδοι της χώρας συνδέονται πλέον, δημιουργώντας προοπτικές ανάπτυξης τόσο στον γενικότερο τουρισμό όσο και στην κρουαζιέρα. Μέσα σε περίπου 60 λεπτά μετά την άφιξή τους στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» οι ταξιδιώτες θα μπορούν να βρίσκονται στους προβλήτες της κρουαζιέρας. Μπορεί ο σταθμός του τρένου να μη βρίσκεται πολύ κοντά στον προβλήτα κρουαζιέρας, ωστόσο υπάρχουν σκέψεις για δρομολόγηση τοπικών λεωφορείων, που θα μεταφέρουν τους επιβάτες μεταξύ σιδηροδρομικού σταθμού και προβλήτα κρουαζιέρας.

Συχνότερα δρομολόγια

Σημαντικό αναμένεται να είναι το όφελος για τους επιβάτες του αστικού τμήματος του προαστιακού, στο οποίο αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά οι συχνότητες. Ο προγραμματισμός κατά τις ώρες αιχμής θέλει τα δρομολόγια στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα να είναι της τάξεως των 15-20 λεπτών, από περίπου 1 ώρα που είναι σήμερα. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας στη μετακίνηση των επιβατών. Οι χρόνοι μετακίνησης θα περιοριστούν σημαντικά, καθώς θα μπορεί για παράδειγμα κάποιος να ξεκινήσει από τον Πειραιά, να μετεπιβιβαστεί στο μετρό στον σταθμό Λαρίσης και στη συνέχεια να κατευθυνθεί προς την Ακρόπολη περίπου μέσα σε μισή ώρα.

Παράλληλα, η διεύρυνση της χρήσης του προαστιακού αναμένεται να έχει και περιβαλλοντικό όφελος, καθώς τα ηλεκτροκίνητα τρένα δεν εκπέμπουν ρύπους, ενώ αναμένεται να αντλήσουν μέρος των επιβατών των λεωφορείων.

Την ίδια στιγμή, ο προαστιακός θα συνδέει απευθείας τους επιβάτες με την Πελοπόννησο και τη Δυτική Αττική. Είναι χαρακτηριστικό ότι το δρομολόγιο του Κιάτου θα οδηγεί στο λιμάνι του Πειραιά κάνοντας εύκολη την πρόσβαση στους επιβάτες, που θα μπορούν εύκολα να μετεπιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό μέσο χωρίς μετεπιβιβάσεις. Επιβάτης ο οποίος θα ξεκινά από το Κιάτο, θα είναι στον Πειραιά περίπου στον ίδιο χρόνο με κάποιον που ξεκινά από Κηφισιά για Πειραιά με τη γραμμή 1 του μετρό, ενώ πιο γρήγορα θα φτάνει κανείς π.χ. από τη Νέα Πέραμο ή τα Μέγαρα.

Αναφορικά με το εισιτήριο, στο αστικό τμήμα θα κοστίζει όσο και στα υπόλοιπα μέσα (1,40 ευρώ), θα έχει την ίδια διάρκεια (90 λεπτά), ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκδώσει συμβατά εισιτήρια και κάρτες με το υπάρχον ηλεκτρονικό σύστημα επικύρωσης εισιτηρίου του ΟΑΣΑ.

Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να μετατρέψει στο μέλλον τον σταθμό του Πειραιά αφετηρία και του υπεραστικού τμήματος της εταιρείας.