Νάξος - Aurelia: Τα ηλεκτρικά ποδήλατα και ο κυκλαδίτικος αέρας που δίνει όραμα

Αν σε ρωτήσουν σχετικά με το «τι μπορεί να παράξει ένα ελληνικό νησί» σίγουρα δεν σου έρχονται στο μυαλό… τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Κι όμως, αυτό γίνεται στην Νάξο. Ο Μάνος Βασιλλάς έχει δημιουργήσει την AURELIA. Ένα brand που σχεδιάζει και παράγει ηλεκτρικά ποδήλατα. Ενώ δραστηριοποιείται και στο ευρύτερο πεδίο.

Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, απαντά στο εάν τελικά τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ακριβά, ενώ περιγράφει και το πως είναι να ξεκινάς ένα business project από ένα νησί.

Με τι ασχολούσασταν πριν επαγγελματικά, και πως προέκυψε η ιδέα για την «ποδηλατική εταιρία» σας;

Ήμουν marketing & sales director σε ιδιωτική εταιρία.  Η ιδέα για την εταιρία με τα ηλεκτρικά ποδήλατα προέκυψε προκειμένου να κάνω «απόσβεση» στις τούμπες που είχα φάει μικρός με το bmx. Πέρα από την πλάκα, η ιδέα προέκυψε από ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Είχα δει μια μαμά να βάζει με απίστευτη ευκολία το καλάθι του μωρού σε ειδικό – προστατευμένο – χώρο πάνω στο ποδήλατο, τα ψώνια της στη σχάρα και ξεκίνησε άνετα για το δρόμο της. Το ποδήλατο ήταν ηλεκτρικό, μεσαίας τριβής. Ήταν τόσο άνετη παρόλο που ήταν χειμώνας, τόσο ευδιάθετη παρόλο που ήταν εργάσιμη ημέρα. Αμέσως μετά φαντάστηκα τον εαυτό μου κολλημένο με το αυτοκίνητο στην Λ. Κηφισίας!

Σίγουρα βοήθησε και η ανάγκη για δημιουργικότητα στην εργασία μου. Είναι πολύ ωραίο να φτιάχνεις ένα ποδήλατο από την αρχή, επιλέγοντας ένα-ένα τα «κομμάτια» που το συνθέτουν και να φαντασιώνεσαι τη χρηστικότητά του.

Τέλος, αν έχεις κάνει διακοπές Αύγουστο σε ελληνικό νησί, σίγουρα κάποια στιγμή στη ζωή σου θα κάτσεις να σκεφτείς τι μπορεί να γίνει για να διορθωθεί αυτή η κατάσταση. Η ευκολία μετακίνησης με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σε συνδυασμό με την απουσία εξάτμισης και ό,τι αυτή συνεπάγεται ηχητικά και περιβαλλοντικά, είναι μαγικός συνδυασμός, ιδίως στις διακοπές.

Τι παρέχει αυτή την στιγμή η εταιρία σας;

Καταρχάς σχεδιάζουμε και παράγουμε ηλεκτρικά ποδήλατα. Το brand είναι δικό μας και δεν αντιπροσωπεύουμε κάποια άλλη εταιρία. Τώρα είμαστε στη διαδικασία παραγωγής του 2ου μοντέλου μας, AURELIA J20 UPLIFT , το οποίο είναι η βελτιωμένη έκδοση του προηγούμενου AURELIA J20 FATBIKE. Έχει ισχυρότερο κινητήρα Bafang και μπαταρία Samsung, επώνυμα περιφερειακά και πολλαπλή χρηστικότητα.

Κάνουμε πωλήσεις λιανικής & χονδρικής πανελλαδικά και ενοικιάσεις & εκδρομές στη Νάξο. Φυσικά διατηρούμε πάντοτε ενημερωμένο στοκ ανταλλακτικών για τους πελάτες μας και είμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης δικτύου εξουσιοδοτημένων συνεργείων για το service των ποδηλάτων μας, παρόλο που οι ανάγκες είναι ίδιες με αυτές του service ενός συμβατικού ποδηλάτου. Ετοιμάζουμε και μια σειρά από maintenance videos που θα αναρτηθούν στο κανάλι μας στο YouTube και στην ιστοσελίδα μας (υπομονή.. είναι υπό κατασκευή – ξανά!)

Γενικά προσπαθούμε να φτιάχνουμε ηλεκτρικά ποδήλατα που να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις καθημερινές ανάγκες του χρήστη, να είναι ασφαλή, ποιοτικά και οικονομικά. Όλα αυτά μεταξύ τους είναι αντικρουόμενα και αυτό είναι που κάνει τη δουλειά μας πιο δύσκολη αλλά και πιο ενδιαφέρουσα. Το πλεονέκτημά μας είναι ότι έχουμε ένα πολύ αποδοτικό μηχανισμό ανατροφοδότησης (feedback) που είναι οι ενοικιάσεις στο κατάστημα της Νάξου. Οι περισσότεροι ξένοι ταξιδιώτες έχουν ποδηλατική κουλτούρα και είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το ηλεκτρικό ποδήλατο. Τα ποδήλατα μας κάνουν πολλά χιλιόμετρα και σε αντίξοες συνθήκες (βλ. θερμοκρασία, θάλασσα κλπ). Αυτή η χρήση μας δείχνει τα αδύναμα σημεία τους τα οποία οφείλουμε να βελτιώνουμε συνεχώς. Επίσης η σύγκριση που αναπόφευκτα γίνεται με τα ηλεκτρικά ποδήλατα που έχουν οι ταξιδιώτες στον τόπο κατοικίας τους, μας βοηθάει να γινόμαστε καλύτεροι εξίσου.

Όσον αφορά στις εκδρομές είχαμε πολλά σχέδια για φέτος αλλά με τη δεδομένη κατάσταση τα τρέχουμε λίγο πιο συνεσταλμένα. Σίγουρα θα έχουμε κάποια  non-guided tours.

Στα άμεσα πλάνα μας είναι και τα guided tours και συνεργασίες με επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισμού. Υπάρχουν πολλά νέα παιδιά στο νησί που ασχολούνται με τον εναλλακτικό τουρισμό και που προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες σε τομείς όπως ο αθλητικός, γαστρονομικός, περιπατητικός τουρισμός.

Τέλος τρέχουμε από πέρυσι μια ενέργεια με charging spots σε όλο το νησί. Σκοπός είναι να αποβάλει ο χρήστης το “range anxiety”. Δίνουμε κίνητρα σε καταστηματάρχες – κυρίως εστίασης – να αφήνουν τους ποδηλάτες να φορτίζουν δωρεάν το ποδήλατο και να επωφελούνται του λογαριασμού από ταξιδιώτες που ενδεχομένως να μην κάθονταν στο κατάστημά τους. Εξάλλου μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας δεν κοστίζει πάνω από 0.09€. Στους άμεσους στόχους μας είναι να αναπτυχθεί σε συνεργασία με το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων  ένα δίκτυο σημείων φόρτισης στις πιο δημοφιλείς  παραλίες του νησιού. Τα οφέλη είναι φυσικά πολλαπλά.

Με απλά λόγια, ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου;

Θεωρώ ότι το πιο βασικό από όλα είναι ότι απευθύνεται σε όλα τα ηλικιακά group. Δεν χρειάζεται να έχεις καλή φυσική κατάσταση για να διανύσεις μια μεγάλη απόσταση. Ο κινητήρας κάνει όλη τη σκληρή δουλειά.

Είναι πρακτικό σε πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας, όπως πάρκινγκ, κυκλοφοριακό, προσβασιμότητα αλλά και σε ειδικές περιπτώσεις όπως διακοπές, δύσβατες περιοχές και πολλές άλλες.

 Είναι οικονομικό στη χρήση του καθώς δεν χρειάζεται δίπλωμα, ασφάλεια, ΚΤΕΟ, τέλη κυκλοφορίας και κυρίως καύσιμο. Το service του αφορά μόνο στα «ποδηλατικά» του μέρη και είναι πολύ απλό και πάμφθηνο.

 Έχει σίγουρα μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.  

Συμβάλλει στην καθημερινή, ελαφριά άσκηση. Πρόσφατα διάβαζα μια έρευνα που κατέληγε στο ότι οι χρήστες ηλεκτρικού ποδηλάτου ασκούνται περισσότερο από τους ιδιοκτήτες  συμβατικού ποδηλάτου, γιατί κάνουν συχνότερη χρήση.

Τέλος, η οδήγηση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι πάνω από όλα απολαυστική! Έχεις τα  οφέλη που προκύπτουν από την οδήγηση ενός δίτροχου χωρίς τη σχετική ηχορύπανση. Παρατηρείς τα πάντα γύρω σου και αυτό πραγματικά σε έναν νέο χρήστη κάνει τρομερή εντύπωση.

Σε κοινωνικό επίπεδο τα οφέλη είναι περισσότερο από προφανή, κάτι το οποίο έχει ήδη αποδειχθεί σε άπειρες πόλεις του εξωτερικού. Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για τα οφέλη της χρήσης του ηλεκτρικού ποδηλάτου στα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι μόνο όταν το χρησιμοποιήσει κάποιος, μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος της ανταπόδοσης. Δημιουργείται κατά κάποιο τρόπο μια εσωτερική διαδικασία η οποία πέραν όλων των άλλων, αυξάνει το αίσθημα της κοινωνικής – περιβαλλοντικής  σου ευθύνης. Τουλάχιστον εγώ έτσι το βιώνω.

befunky-collagegg.jpg

Βλέποντας γενικότερα τις τιμές που πωλούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην αγορά, κάποιος πιθανόν θα αναρωτηθεί: Μήπως είναι ακριβές οι τιμές για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή;

Είναι απολύτως φυσιολογικό να το αναρωτηθεί. Η τιμή ενός ποιοτικού ηλεκτρικού ποδηλάτου μπορεί να είναι σχεδόν 2 κατώτατοι μισθοί. Από την άλλη μπορεί να είναι και ίδια ή και χαμηλότερη με αυτήν ενός πολύ καλού συμβατικού ποδηλάτου.

Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα καινοτόμο τεχνολογικά προϊόν, επαναστατικό ως προς τη χρήση του. Με απλά λόγια, αναλογιστείτε ότι μετά από δεκαετίες χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης (πετρέλαιο, βενζίνη) εμφανίζονται κινητήρες που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα. Από που το παίρνουν; Από συσσωρευτές. Εδώ είναι το κλειδί. Οι μπαταρίες όλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι και το πιο ακριβό ανταλλακτικό πάνω τους. Η έρευνα & ανάπτυξη που συντελείται στον κλάδο είναι τρομακτική και έχει να κάνει κυρίως με την αυτονομία αυτών των οχημάτων η οποία εξαρτάται κυρίως από το μέγεθος της μπαταρίας τους. Προσθέστε και το κόστος του κινητήρα …

Στον αντίποδα, ο Έλληνας καταναλωτής είναι δύσκολος στη διαχείρισή του. Είναι από τους πρώτους που θα κρίνει αρνητικά την τιμή ενός νέου προϊόντος και σίγουρα ο πρώτος που θα παραπονεθεί για την ποιότητα, σε περίπτωση λάθους. Και δικαίως, καθώς η οικονομική του κατάσταση δεν επιτρέπει λάθη. Πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας ότι όταν το failure rate ενός προϊόντος είναι χαμηλό, δεν γίνεται το προϊόν να πωλείται στην καλύτερη τιμή της αγοράς. Με λίγα λόγια, ο κανόνας «ότι πληρώνεις, παίρνεις» στο συγκεκριμένο κλάδο είναι νόμος!

Εμείς προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε ποιοτικά, branded χαρακτηριστικά στα οχήματά μας για να έχουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα αλλά και να μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα, αν χρειαστεί. Και νομίζω το καταφέρνουμε με σχετικά καλές τιμές. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Κάθε παραγωγή συνοδεύεται και από αντίστοιχο στοκ ανταλλακτικών, την τεχνογνωσία της συντήρησής του και πολλά άλλα . Πολλοί μας έχουν πάρει τηλέφωνο για να επισκευάσουμε ηλεκτρικά ποδήλατα αγνώστου ταυτότητας που αγόρασαν  από website εξωτερικού.

Με λίγα λόγια, το να κάνεις μια τέτοια επιχείρηση στην Ελλάδα, να στήσεις δηλαδή το δικό σου brand έχει ευθύνη. Η ευθύνη αυτή έχει πολλά «κρυφά» κόστη και κυρίως λειτουργικά έξοδα. Εξάλλου, όταν το βασικό σου target group είναι ο  Έλληνας καταναλωτής, πρέπει να είσαι ανόητος αν νομίζεις ότι μπορείς να πλουτίσεις εις βάρος του

Ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια στη Νάξο. Πως είναι να ξεκινά κάποιος μια επιχείρηση από ένα τέτοιο νησί; Ποια θετικά και αρνητικά έχετε δει εσείς

Είναι δύσκολο, αλλά ήταν επιλογή μου και οφείλω να την στηρίξω. Από μικρό παιδί ήθελα να εγκατασταθώ μόνιμα στη Νάξο μιας και η καταγωγή της μητέρας μου είναι από εδώ

Το δύσκολο έγκειται στο γεγονός ότι αυξάνονται κατά πολύ τα κόστη αν θες να μπεις στην αγορά της  πρωτεύουσας και των άλλων μεγάλων πόλεων. Βασίζεσαι περισσότερο στη φήμη σου και την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών σου. Αυξημένα λειτουργικά, μεταφορικά, έξοδα διαφήμισης συμπληρώνουν το παζλ. Μετά την έξαρση του Covid-19, η αγορά των ποδηλάτων εκτοξεύθηκε και στην Ελλάδα. Εμείς ως νέα επιχείρηση, λείπαμε από αυτό και σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται και η απουσία μας από την Αθήνα. Θα το διορθώσουμε όμως αυτό τον ερχόμενο χειμώνα..

Προτιμώ να μείνω στα θετικά. Η στήριξη των νησιωτών είναι μεγάλη και οι περισσότεροι δείχνουν να αγκαλιάζουν το εγχείρημα ανεξάρτητα από το αν είναι πελάτες, συνεργάτες ή τίποτα από τα δύο. Περισσότερο ενδιαφέρον δείχνουν οι πελάτες λιανικής, τα ξενοδοχεία και τα rent a car/moto. Θεωρώ ότι έχει σημασία για αυτούς το γεγονός ότι είμαστε μια μικρή επιχείρηση με ονοματεπώνυμο και όχι μια εταιρία της Αθήνας που μπορεί να μην τους δουν και ποτέ. Νιώθουν ότι είμαστε κοντά – απέναντι. Μπορούν να μας βρουν όποτε θέλουν.

Σε πρόσφατες επισκέψεις για δειγματισμό και σε άλλα κοντινά νησιά, η ανταπόκριση ήταν ανέλπιστα καλή. Από αυτό το καλοκαίρι τα ποδήλατά μας θα είναι και στην Αμοργό, την Πάρο, τη Σχοινούσα και πιθανότατα και στην Αντίπαρο. Δεδομένης της κατάστασης δεν είναι κι άσχημα. Δεν έχουμε κλείσει ακόμη ένα χρόνο λειτουργίας ως επιχείρηση.

Όλο αυτό με φέρνει πιο κοντά στο όραμά μου. Μια εταιρία που αναπνέει καθαρό, Κυκλαδίτικο αέρα από μελτέμι, που απευθύνονται σε αυτήν με το μικρό μου όνομα και που θα έχει συμβάλει έστω και λίγο στην κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική αποσυμφόρηση των Κυκλάδων και γιατί όχι και όλης της Περιφέρειας.

71710373_10157619929439116_6917644111289778176_n.jpg

Πως βλέπετε τα δεδομένα για το προσεχές καλοκαίρι και ποια είναι τα business σχέδια σας; Μιας και αναμφίβολα θα πρόκειται για ένα καλοκαίρι διαφορετικό από τα άλλα

Ισχύει, ζούμε και θα ζήσουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Θεωρώ ότι ο τουρισμός και όλη η βιομηχανία γύρω από αυτόν θα αναπροσδιοριστεί. Εμείς σίγουρα ως νέα εταιρία επηρεαζόμαστε ακόμη περισσότερο μιας και αυτό θα ήταν το πρώτο καλοκαίρι που θα δουλεύαμε ολόκληρη τη σεζόν με τις ενοικιάσεις και τις εκδρομές.

Όλη αυτή η συγκυρία όμως, αποτελεί και ευκαιρία. Ευκαιρία να αποκαταστήσουμε τις σχέσεις μας με τον Έλληνα ταξιδιώτη που ενδεχομένως να ένιωθε λίγο παραγκωνισμένος τα τελευταία χρόνια. Για εμάς συγκεκριμένα είναι ευκαιρία να του συστήσουμε ένα νέο μέσο μετακίνησης στα νησιά, πιο οικονομικό, πιο «καθαρό», πιο πρακτικό και πάνω απ’ όλα πιο διασκεδαστικό! Είναι κάτι σχετικά καινούριο γι’ αυτόν και θέλει προσεκτική προσέγγιση και πάνω απ’ όλα οικονομικές προσφορές. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια θα έχουμε προσφορές  με extra ημέρα δωρεάν χρήσης, συνεργασίες με καταστήματα εστίασης για εκπτώσεις στους πελάτες μας και άλλα.

Όσον αφορά στις πωλήσεις χονδρικής, κάνουμε μια πολύ δελεαστική τιμή στους πελάτες μας. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η επένδυση ανά ποδήλατο αποσβένεται σε λιγότερο από μια τουριστική σεζόν.

Τέλος, όσον αφορά στις πωλήσεις λιανικής, λόγω μικρής καθυστέρησης στην παραγωγή (βλ. Covid-19) και καθώς η ζήτηση ολοένα και αυξάνεται  για το καινούριο μοντέλο J20 UPLIFT, σκεφτόμαστε να τρέξουμε μια pre-order καμπάνια, προκειμένου να επωφεληθούν έκπτωσης αυτοί που θέλουν να προ-παραγγείλουν. Παράδοση αναμένεται στις αρχές Ιουλίου.

Συστήνουμε υπομονή και επιμονή και όλα θα πάνε καλά!

Το διαβάσαμε στο: itspossible.gr