Αστυπάλαια: Η ... πεταλούδα που θέλει να γίνει η επόμενη Σαντορίνη

Η Αστυπάλαια είναι ένα από τα ωραιότερα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αν και έχει ένα μικρό πρόβλημα… Οι περισσότεροι από εμάς όταν ακούν για Αστυπάλαια την κατατάσσουν στις Κυκλάδες, ενώ διοικητικά ανήκει στα Δωδεκάνησα. Θα πείτε σιγά το πρόβλημα για ένα νησί που μοιάζει περισσότερο με Κυκλαδονήσι παρά με εκπρόσωπο των Δωδεκανήσιων… Όμως, αυτό που την κάνει να διαφέρει είναι η ενέργειά της… Και οι άνθρωποι του Δήμου εκεί ποντάρουν.. Και παρουσίασαν πρόσφατα το σχετικό διαφημιστικό logo που θυμίζει κάτι από πεταλούδα και έχει ως σύνθημα την ενέργεια…

Κεντρικό μήνυμα της ταυτότητας, είναι η ενέργεια που εκπέμπει το νησί της Αστυπάλαιας στον επισκέπτη, μέσα από το μότο  “Astypalea. Τhe Aegean  Energy Spring”. Η επίκτητη αυτή ενέργεια, πλαισιώνεται από τους κύριους τομείς στους οποίους στηρίζεται το νησί, δηλαδή τη  γαστρονομία, τον πολιτισμό και τις  δραστηριότητες στη φύση. Στόχος της καμπάνιας, είναι η ενδυνάμωση των δεσμών της Αστυπάλαιας με τους νέους, τα ζευγάρια αλλά και τις οικογένειες, ώστε να βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεών τους όταν αναζητούν προορισμό για τις διακοπές τους.

Εκδήλωση που διοργανώθηκε από την εταιρία Συμβούλων Τουρισμού του Δήμου. Στην παρουσίαση της νέας στρατηγικής της Αστυπάλαιας, μίλησαν μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος κ. Πανορμίτης Κονταράτος και η Αντιδήμαρχος Τουρισμού κυρίσ Μαρία Καμπούρη.

Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο ΑΕΠ της χώρας χάρη στην τουριστική ανάπτυξη, πράγμα που αποδεικνύεται, όπως είπε από το γεγονός ότι 1 στα 3 ευρώ των τουριστικών και όχι μόνο επενδύσεων γίνεται στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα ενώ ακόμα και το 50% του τέλους διανυκτέρευσης θα έχει εισπραχθεί από το Νότιο Αιγαίο. Γαστρονομία, Πολιτισμός, Ήλιος και Θάλασσα, οι τέσσερις κύριοι μοχλοί της τουριστικής ανάπτυξης

Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού αναφέρθηκε στην καμπάνια και έκανε ένα σύντομο απολογισμό των  δράσεων τουριστικής προβολής του τελευταίου διαστήματος  που περιελάμβαναν , μεταξύ άλλων, μεμονωμένες φιλοξενίες  αρκετών δημοσιογράφων, τρία group press trips με ξένους και Έλληνες  εκπροσώπους ΜΜΕ , παραγωγή περιεχόμενου  σε φωτογραφικό υλικό και θεματικά videos, ειδικές ενέργειες προβολής με influencers και ανθρώπους κύρους, στοχευμένες ενέργειες δημοσιότητας στο εξωτερικό (Volotea στη Βενετία, B2B στο Μιλάνο), καταχωρήσεις και αναφορές σε διεθνή έντυπα, αφιερώματα σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού καθώς και ανάδειξη του νησιού  στα ψηφιακά μέσα.

Ειδικά για την αγορά της Αμερικής η κυρία Καμπούρη εξήρε τη συμμετοχή της Αστυπάλαιας στην έκθεση στο Μαϊάμι  με τη στήριξη της Περιφέρειας   για την ενίσχυση της κρουαζιέρας. Αναφέρθηκε επίσης  στην προώθηση  του γαστρονομικού προϊόντος  του νησιού μαγειρεύοντας με διάφορους σεφ στη «Μέκκα της μαγειρικής», στο James Beard Foundation. Παρουσιάζοντας την κεντρική ιδέα της στρατηγικής και της καμπάνιας, ο Πρόεδρος της MTC GROUP κ. Νότης Μαρτάκης  μίλησε για τη «στροφή» της διεθνούς αγοράς από τη μαζικότητα στην επιλεκτικότητα προς την οποία προσαρμόστηκε η Αστυπάλαια σε όλες τις δράσεις της με στόχο «την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νησιού στο κατάλληλο κοινό , αποφεύγοντας τη μαζικότητα και τις συμβατικές μεθόδους προσέγγισης των αγορών που έχουν αμφίβολη αποτελεσματικότητα και μόνο τη δημιουργία εντυπώσεων εξυπηρετούν».

Όμως τα καλύτερα έρχονται… Ποια είναι; Νέες αεροπορικές συνδέσεις με τη Βόρειο Ελλάδα αλλά και την έναρξη της κρουαζιέρας… Όπως αποκάλυψε η κα Καμπούρη, τον επόμενο χρόνο η Αστυπάλαια θα συνδέεται και με άλλους προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας, ενώ  φέτος ξεκινάει και η κρουαζιέρα  με δύο αφίξεις οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 28 Ιουλίου και στις 24 Αυγούστου, με 600 άτομα ανά άφιξη. Σύμφωνα με την Αντιδήμαρχο, επιπλέον επιδίωξη του δήμου, είναι η επέκταση του αεροδρομίου κατά 200 μέτρα, ώστε να είναι κατάλληλο για την φιλοξενία πτήσεων charter, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο περαιτέρω ώθηση στην τουριστική κίνηση του νησιού. Και ο απόλυτος στόχος; Να αποκτήσει η Σαντορίνη στα …Δωδεκάνησα το μεγάλο της αντίπαλο.