Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

Ελλάδα: Ενας στους τέσσερις δεν θα πάει διακοπές φέτος

|

Νέα δεδομένα έφερε ο Κορωνοϊός στις συνήθειες μας… Το 25% δεν θα πάει διακοπές, ένας στους δύο Ελληνες έχει μαζί του αντισηπτικό – Το 31% φοράει Μάσκα …

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, λόγω της πανδημίας Covid-19 και των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισής της διαπιστώνονται σε δημοσκόπηση, η οποία παρουσιάστηκε στην πρώτη διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση, που διοργάνωσε χτες το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), με πρωτοβουλία της Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων του Δ.Σ. του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της, παρατηρείται μια ενίσχυση της πρακτικής των ηλεκτρονικών συναλλαγών, μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ για αγορές από ό,τι πριν από την υγειονομική κρίση, επιφυλακτικότητα αλλά και προσδοκία για επιστροφή σε παλιές καταναλωτικές συνήθειες (επισκέψεις σε καταστήματα, εστιατόρια, θερινές διακοπές, κ.α.), αλλά και μείωση των εισοδημάτων ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού, εργαζομένων, επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Ταυτόχρονα, σχεδόν τρεις στους τέσσερις ερωτώμενους απαντούν ότι καλώς ελήφθησαν τα μέτρα από τις κυβερνήσεις, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να τηρεί τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού και μετά την καραντίνα, παρότι παρατηρείται μια μερική χαλάρωση της κοινωνικής συμπεριφοράς.

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την έγκυρη πληροφόρηση στα μέλη του ΕΕΘ για το πόσο επηρέασε το καταναλωτικό κοινό η εμπειρία της πανδημίας και ο τρόπος ζωής, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκαν εισηγητές για τις θεματικές του management σε συνθήκες κρίσης, αλλά και της υγιεινής.

Όπως εξήγησε στον χαιρετισμό της η Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Χρύσα Γεωργιάδου-Γρανούζη, το θέμα επιλέχθηκε γιατί παρατηρείται σημαντική αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, όπως η συχνότερη χρήση του πλαστικού χρήματος αλλά και του ηλεκτρονικού εμπορίου, η προτίμηση κάποιων συγκεκριμένων καταναλωτικών αγαθών κ.λπ.

Εισηγήσεις έκαναν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Interview Δημήτρης Βασιλειάδης, ο επικεφαλής της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς, ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Παναγιώτης Λελεδάκης και η κτηνίατρος και τεχνολόγος τροφίμων, ειδική εκπαιδεύτρια πάνω σε θέματα ποιότητας τροφίμων Μαρία Μπεζά.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΕΕΘ Χρήστος Νικολαΐδης.

Η έρευνα της Interview

Η πανελλαδική έρευνα της «Interview» για «την καταγραφή των απόψεων της κοινής γνώμης για την άρση των μέτρων και της επιπτώσεις στην κατανάλωση» έγινε με τη μεθοδολογία iCAWI web, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κατά το χρονικό διάστημα από τις 26.5. 2020 μέχρι και τις 27.5.2020.

Σε αυτήν συμμετείχαν 1.029 άτομα, ηλικίας 17 ετών και άνω.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δημοσκόπησης, την οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της «Interview» Δημήτρης Βασιλειάδης, σε ό,τι αφορά την αντίδραση των κυβερνήσεων στην πανδημία, ποσοστό 74% θεωρεί ότι τα περιοριστικά μέτρα «καλώς πάρθηκαν», ενώ το 24% τα βρίσκει «υπερβολικά» και ένα 2% δεν γνωρίζει /δεν απαντά.

Σε ό,τι αφορά τα εισοδήματα και τον τζίρο των επιχειρήσεων:

Το 56% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί» μείωση εισοδήματος, το 42% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Το 64% δηλώνει ότι «έχει υποστεί, ή μάλλον έχει υποστεί, μείωση τζίρου, ή ωρών εργασίας», το 34% δηλώνει «όχι, ή μάλλον όχι» και ένα 2% δεν γνωρίζει / δεν απαντά.

Για τις υγειονομικές συνήθειες μετά την καραντίνα, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι:

Ένας στους δύο Έλληνες (50%) έχει μαζί του το αντισηπτικό όταν βγαίνει από το σπίτι του. Το 12% σπάνια, το 23% συχνά και ένα 15% λέει «ποτέ».

Στις 27.3.2020, το 75% τηρούσε τις αποστάσεις των δύο μέτρων όταν βγαίνει έξω, ένα 22% δήλωνε ότι ξεχνούσε μερικές φορές, ένα 3% δήλωνε όχι. Στις 27.5.2020, ένα 39% εξακολουθεί να τηρεί τις αποστάσεις, ένα 45% ξεχνάει κάποιες φορές και ένα 16% όχι.

Μάσκα έχει μαζί του έξω «πάντα» το 31% και «συχνά» το 29%, ενώ «σπάνια» το 22% και «ποτέ» το 18%.

Για τις οικονομικές και καταναλωτικές συνήθεις η έρευνα δείχνει ότι:
Με το άνοιγμα της αγοράς, είδη ένδυσης αγόρασε το 21%, το 44% σκοπεύει, το 35% δηλώνει ότι δεν του φτάνουν τα χρήματα.

Στην εστίαση επέστρεψε ως πελατεία το 11% σε εστιατόρια, το 61% είπε ότι δεν πήγε αλλά σκοπεύει να πάει, και το 28% δηλώνει ότι δεν πήγε γιατί δεν είχε λεφτά.

Δεν θα πάνε διακοπές

Για τις θερινές διακοπές, το 25% δηλώνει ότι δεν θα πάει φέτος, γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα, ένα 6% φοβάται τα μέσα μεταφοράς, ένα 8% δηλώνει ότι δεν του το επιτρέπουν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, ένα 28% θα πάει όπως και πέρυσι, ένα 23% λιγότερο από πέρυσι, ένα 3% περισσότερο από πέρυσι και ένα 7% δηλώνει κάτι άλλο από το ερωτηματολόγιο.

Χρεωστική ή πιστωτική κάρτα χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το 30%, «το ίδιο» το 61% και «λιγότερο» το 9%.

Ένα 28% χρησιμοποιεί περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση το διαδίκτυο για ηλεκτρονικές αγορές, ένα 64% το ίδιο και το 8% λιγότερο.

Αναλύοντας τα δεδομένα, ο κ. Βασιλειάδης επεσήμανε τη μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου για οικονομικές συναλλαγές, τη μείωση των εισοδημάτων μεγάλου μέρους του πληθυσμού, τη μερική χαλάρωση που παρατηρείται στην κοινωνική συμπεριφορά, αλλά και την επιφυλακτικότητα σε άμεση επιστροφή στις παλιές καταναλωτικές συνήθειες και σε παλαιότερες οικονομικές συμπεριφορές.

«Φαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι καταναλωτές αγόρασαν τα άκρως απαραίτητα, αρκετοί δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν χρήματα για αγορές ή διακοπές, ενώ πολλοί λένε ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές ή διακοπές, το θέμα είναι πότε θα αποφασίσουν να το κάνουν, ώστε να κινηθεί η αγορά», ανέφερε ο κ. Βασιλειάδης.

Υπογράμμισε επίσης την επιφύλαξη των καταναλωτών για αγορές, παρά την προσδοκία ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού ότι θα σπεύσει στην αγορά μόλις βελτιωθεί η οικονομική του κατάσταση ή αισθανθεί περισσότερη ασφάλεια να το κάνει αυτό από υγειονομικής άποψης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

«Βλέπουμε μια στροφή επιχειρήσεων προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ακόμη και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που δεν το έχουν ανάγκη», τόνισε ο υπεύθυνος της Humble Digital Agency Νίκος Ξυδάς. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν 7.000 ενεργές επιχειρήσεις στο e-commerce και πέντε εκατομμύρια Έλληνες ενεργοί στο Facebook, πολλοί εξ αυτών και εμπορικά ενεργοί, με ένα ποσοστό κοντά στο πενήντα τοις εκατό να είναι ηλικιακά άνω των 35 χρόνων. Στο Instagram υπάρχουν 3 εκατομμύρια Έλληνες, το 40% άνω των 35 χρόνων. 1.617.000 Ελληνες εμφανίζονται στο LinkedIn.

«Μέσα από αυτά τα κανάλια υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να αναπτυχθούν επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα, μια τοπική επιχείρηση μπορεί να προβληθεί σε χίλιους ανθρώπους μόνο με δύο ευρώ. Αυτό δεν υπήρχε ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η καλύτερη εποχή να διαφημιστεί κανείς σε μεγάλα κοινά μέσω του διαδικτύου και εκτός συνόρων», είπε ο κ. Ξυδάς και συνέχισε: «Από την άλλη, είναι δυσκολότερο από ποτέ να σε προσέξει ο κόσμος, διασπάται εύκολα, είναι δύσκολο να αποσπάσεις την προσοχή του. Επίσης, πολύς κόσμος αποφεύγει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Δεν είναι το πιο εύκολο να σε προσέξουν. Το ζητούμενο είναι να φτιάχνεις διαφημίσεις που τραβούν την προσοχή. Αυτό είναι και το ζητούμενο με το digital marketing».

Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ

Ο επίκουρος καθηγητής χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πάνος Λελεδάκης υπογράμμισε ότι πρέπει να εστιάζουμε στη θετική προοπτική, να δίνουμε έμφαση σε θετικές ειδήσεις και να μην αναπαράγουμε αρνητισμό και ανησυχίες.

«Είναι μαραθώνιος, δεν είναι σπριντ, πρέπει να προετοιμαζόμαστε πάντα και να παίρνουμε μέτρα για να αναπτύσσουμε τις επιχειρήσεις μας. Κάθε κρίση είναι και ευκαιρία, αλλά κάτι πρέπει να κάνουμε κι εμείς. Να δούμε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα προγράμματα, κ.ά.» είπε ο κ. Λελεδάκης.

Τέλος, η κτηνίατρος τεχνολόγος τροφίμων Μαρία Μπεζά ανέλυσε τους νόμους και τους κανονισμούς για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό σε καταστήματα τροφίμων και εστίασης, τις καλές πρακτικές, τον τρόπο με τον οποίο κατά τη διάρκεια της κρίσης εκπαιδεύτηκαν πολλοί επαγγελματίες, κ.ά.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ελλάδα – Ρούλα Πισπιρίγκου: Ενοχη για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Ενοχη για τον θάνατο της Τζωρτζίνας, αποφάσισε το δικαστήριο - Η πρόβλεπόμενη ποινή είναι ισόβια για την δολοφονία και πολυετής κάθειρξη για την απόπειρα

Τήνος: Συνάντηση Κροντηρά – Γεωργιάδη, ποιος ο λόγος;

Επείγουσα συνάντηση πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Τήνου με τον Υπουργό Υγείας

Σαντορίνη – Γ. Νομικός: 8.000 επισκέπτες καθημερινά και 80% της πληρότητας του πλοίου με την εφαρμογή του Berth Allocation System στην κρουαζιέρα

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας μας μιλά .για τη διαχείριση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αλλά και για τις υπόλοιπες λιμενικές ζώνες του νησιού

Υπόθεση Κολωνός: Ένοχος ο Μίχος για όλες τις κατηγορίες, αθώα η μητέρα

Ο Μίχος κρίθηκε ένοχος για όλες τις κατηγορίες πλην της εμπορίας ανθρώπου - Πανηγυρισμοί και χειροκροτήματα έξω από το δικαστήριο

Τράπεζες: Κλειστές για τις επόμενες τέσσερις ημέρες. Ποιος ο λόγος;

Καθολικό Πάσχα και κλειστές; οι τράπεζες για τέσσερις ημέρες...

Ηλεία: Διπλός σεισμός, ο δεύτερος στους 5,7 R το πρωί της Παρασκευής

Καθησυχαστικός ο Λέκκας για τους σεισμούς: «Δεν έχει δώσει δονήσεις το ρήγμα» - Κλειστά τα σχολεία

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Μετά από 13 χρόνια επαναλειτουργεί η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή στην Ελλάδα

Η δεξαμενή Νο3 των Ναυπηγείων μετονομάστηκε σε «Σταύρος Νιάρχος». Στα 20 εκατ. ευρώ η αξία της επισκευής, που διήρκεσε επτά μήνες. Δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας. Οι δυνατότητες.

Νάξος – Nova: Προσφορά για θέση μόνιμης εργασίας

Το υποκατάστημα της Nova στη Νάξο προχωρά σε προσφορά θέσης εργασίας

«Μπριζόλες» μπρόκολου στον φούρνο (!!!)

«Μπριζόλες» μπρόκολου στον φούρνο με κρούστα πάπρικας-μουστάρδας

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Express Skopelitis: Ετοιμος να επιστρέψει στη δράση

Το Express Skopelitis είναι έτοιμο. Παραμένει στον Πειραιά και ενδεχομένως αύριο να μπει στην καθημερινή του ρουτίνα