Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: H φράση "Summer state of mind", ο Καμύ και η νομική...

Ελλάδα: H φράση “Summer state of mind”, ο Καμύ και η νομική πλευρά

|

Με παραπομπή για τη φράση “Summer state of mind” στον Άλμπερτ Καμύ απαντάει στο Facebook ο κειμενογράφος της καμπάνιας του ΕΟΤ Θανάσης Παπαθανασίου. Τι αναφέρει για την υποτιθέμενη αντιγραφή (video) – Η απάντηση για το γεγονός ότι Αμερικανοί και Γερμανοί έχουν κατοχυρώσει σε άλλα προϊόντα την εν λόγω έκφραση

Και ο καβγάς για το σποτ της φετινής καμπάνιας από την Ελλάδα για την τουριστική σεζόν, καλά κρατεί… Μπορεί να εντυπωσίασε τους περισσότερους με τις πανέμορφες εικόνες από την παραλία Μεγάλη Άμμος στην Εύβοια, υπήρξαν αρκετοί, όμως. που αντέδρασαν για το κόστος του βίντεο, ενώ κάποιοι υποστήριξαν ότι μια από τις ατάκες που ακούγονται είναι κλεμμένες. Συγκεκριμένα, κάποιοι θεώρησαν πως η φράση «Greek Summer is a state of mind» είναι αντιγραφή από το σλόγκαν μιας εταιρείας καλλυντικών.

Τη δική του απάντηση για τον ντόρο που προκλήθηκε σχετικά με μια ατάκα στο διαφημιστικό σποτ το ΕΟΤ, έδωσε ο δημιουργός του κειμένου του βίντεο, Θανάσης Παπαθανασίου, ξεκαθαρίζοντας ότι «η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind».

 «O Θανάσης Παπαθανασίου σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, με τίτλο «Για να τελειώνουμε με την υποτιθέμενη αντιγραφή του σλόγκαν των αντηλιακών», έγραψε:

«Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind. Η εταιρία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της. Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές.

Εμείς τη χρησιμοποιούμε στη μέση του κειμένου -δεν είναι καν σλόγκαν- για να πετύχουμε αυτό που είναι ο επικοινωνιακός μας στόχος και που οι «ειδικοί» της επικοινωνίας στο διαδίκτυο αδυνατούν να δουν:

Να καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας. Να το κάνουμε brand δηλαδή.

Για να εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει Greek Summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση αλλά την κάνουμε δική μας δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is…να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία.

Τα συναισθήματα που δημιουργεί το ελληνικό καλοκαίρι είναι ακριβώς τα συναισθήματα που έχει ανάγκη να νιώσει ο πλανήτης μετά τον κορωνοϊό!

Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθει μέσα του τη διαφορά του Greek Summer από τα υπόλοιπα summer. Αυτό δηλαδή που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα.

Το 1959, ο Αλμπέρ Καμύ μεθυσμένος από τα καλοκαίρια της Λέσβου έγραφε: «βαθιά στην καρδιά του χειμώνα ανακάλυψα μέσα μου ένα ανίκητο καλοκαίρι.

Το συναίσθημα αυτής της φράσης θέλαμε να νιώσει ο ξένος θεατής του σποτ και νομίζω ότι το μεταδώσαμε. Ελπίζω μόνο τώρα να μην ξεσηκωθούν οι κληρονόμοι του Καμύ».

Νομικό ζήτημα και ο κίνδυνος διασυρμού

«Πατενταρισμένο» στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι το «Summer is a state of mind», ενώ παρόμοια πατέντα υπάρχει και στην Γερμανία (Summer state of mind), κι όμως η Ελλάδα επέλεξε ή «έκλεψε» το μήνυμα για να διαφημίσει τον ελληνικό τουρισμό, κάτι που δείχνει την προχειρότητα, κι ενδεχομένως την κυβερνητική προσήλωση στο «πολιτικοοικονομικό φαγοπότι». 

…διά χειρός Πάρι Κουρτζίδη (piperata.gr)

Είναι πραγματικά αδιανόητο ότι ο ΣΕΤΕ στον οποίο ανήκει η εταιρεία «Marketing Greece» που ανατέθηκε το έργο -με απευθείας ανάθεση-, προκειμένου να βρει το μήνυμα για να διαφημιστεί το ελληνικό προϊόν του τουρισμού, ενώ έχει ήδη πιαστεί είτε να’χει «κλέψει» είτε να μην έχει ελέγξει αν ήταν πατενταρισμένη η υποτιθέμενη ιδέα της, τελικά πάνω στον κακό χαμό να βγάζει με θράσος και ανακοίνωση με την οποία «κουνάει το δάχτυλο σε ΜΜΕ», γιατί αποκαλύπτουν την απάτη που έχει στήσει το κυβερνητικό επιτελείο, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να λάβει ως αμοιβή ούτε τα 99.000 ευρώ που αναφέρονται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ!

Εν τούτοις, ο ΣΕΤΕ δεν μας είπε ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο… αν οι κάτοχοι της πατέντας κάνουν αγωγή στο ελληνικό δημόσιο. Όπως δεν μας είπε ποιος, ούτως ή άλλως, πρέπει να αποζημιώσει τη χώρα από τον διασυρμό που έχει ήδη υποστεί με το κλεμμένο μήνυμα  από την εταιρεία καλλυντικών Lancaster.

Διότι όπως θα διαπιστώσετε ιδίοις όμασι παρακάτω υπάρχουν καταχωρημένες οι πατέντες προστασίας του συγκεκριμένου λεκτικού.

ΠΑΤΕΝΤΑ 1

 

ΠΑΤΕΝΤΑ 2

 

ΠΑΤΕΝΤΑ 3

 

Σύμφωνα πάντως με κάποιους νομικούς κύκλους, οι οποίοι πάντως υποστηρίζουν την κυβέρνηση, «δεν πρέπει να τίθεται νομικό θέμα, γιατί είναι διαφορετικά τα προϊόντα. Περισσότερο είναι θέμα ηθικό. Κύρους, πρεστίζ που έγινε χρήση ενός σλόγκαν που έχει χρησιμοποιηθεί για την προβολή μιας χώρας».

Ωστόσο, τα πράγματα δεν πρέπει να είναι ακριβώς έτσι, καθώς τα επικοινωνιακά μηνύματα δεν πρέπει να δημιουργούν σύγχυση στο κοινό που απευθύνονται, μεταξύ των προϊόντων που διαφημίζουν. Το καθένα πρέπει να έχει «το σήμα κατατεθέν» του. Το δικό του καθαρό μήνυμα. Ειδικά όταν με το εν λόγω μήνυμα λες ότι θες να παίξεις με το μυαλό και τη σκέψη… 

Επιπλέον, σε ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων ακόμη και το ηθικό σκέλος, όπως φυσικά και το επαγγελματικό (όταν κλέβεις την κατοχυρωμένη δουλειά του άλλου ή και πλήττεις τα συμφέροντα του), αυτό αποζημιώνεται και μάλιστα αδρά! Σε «τρέχει» και για διαφυγόντα κέρδη και για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας. 

 Με λίγα λόγια, είναι αρκετά πιθανό η Ελλάδα να συρθεί δικαστικά και να αναγκαστεί είτε να αποσύρει την καμπάνια, είτε να αποζημιώσει την Lancaster, η οποία αποτελεί brand-κολοσσό, κάτι που θα διασύρει τη χώρα διεθνώς.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κουφονήσι: Τάμα με την σημαία του Αγίου Γεωργίου, “σκέπασε” το νησί

Μία από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες στην γιορτή του Αγίου Γεωργίου, η τεραστίων διαστάσεων σημαία...

Παράνομος online τζόγος: Εσκασαν οι πρώτες μηνύσεις

Στο στόχαστρο μη αδειοδοτημένες εταιρείες διαδικτυακών τυχερών παιγνίων με παρουσία στην Ελλάδα και influencers

Πάρος – Γυμνάσιο Νάουσας: Τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, ποιος ο λόγος;

Πρώτο βραβείο για το Γυμνάσιο Νάουσας (Πάρος) για σποτ σχετικά με την απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου

ΠΑΣΟΚ – Ευρωεκλογές: Η επίσκεψη Ανδρουλάκη στο δήμο και η … νησιωτικότητα

Ανδρουλάκης από Σέριφο: Προτεραιότητα η ευημερία των μόνιμων πληθυσμών των νησιών

Πάρος: 47χρονος αυτοκτόνησε με καραμπίνα

Σοκ στην τοπική κοινωνία του νησιού - Τι έγινε;

Κρήτη (Ηράκλειο): Ταλαιπωρία τέλος, το “Power Jet” έφυγε προς Κυκλάδες

Μετά από τη μάχη που έδωσαν οι μηχανικοί του "Power Jet", το ταχύπλοο έφυγε από το Ηράκλειο προς τα νησιά των Κυκλάδων

Μήλος – Αιμοδοσία: 184 εθελοντές αιμοδότες, αφιέρωσαν λίγα λεπτά από το χρόνο τους

Η ανακοίνωση του Δήμου Μήλου σχετικά με την πρόσφατα εθελοντική αιμοδοσία στο νησί

Κρήτη – Ηράκλειο: Απαγόρευση απόπλου του “Power Jet”

Μηχανική βλάβη στο καταμαράν στο λιμάνι του Ηρακλείου - Απαγορεύτηκε ο απόπλους του

Πανελλαδικές 2024: Το χρονοδιάγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Το τελευταίο κουδούνι μαθημάτων θα ακουστεί στις 17 Μαΐου στα λύκεια και στις 29 Μαΐου στα γυμνάσια της επικράτειας

Νάξος (Μέλανες) – “Κούρος ο Ελληνας”: Πρωτομαγιά με νησιώτικο γλέντι

Νησιώτικο γλέντι στις Μέλανες της Νάξου… Τρίτη 7 Μαϊου … Με την αρωγή του Πολιτιστικού Συλλόγου “Κούρος ο Ελληνας”

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

ΕεεεΚ Νάξου: Μία κίνηση αγάπης (μέσω ΛΕ.ΜΟ.Ν.) από την Ολγα Κομνηνού (photos)

Γ. Πρωτοπαπαδάκης για την δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Νάξου: “Θερμά, ευχαριστούμε την κα Κομνηνού” (video)

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Κυριακή Πάσχα: Στις 8.30 το βράδυ το “Blue Star Naxos” θα αφήσει τον Πειραιά για Σύρο – Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Ημέρες γιορτής και το Blue Star Naxos θα κινηθεί με τροποποιημένο δρομολόγιο στο δρομολόγιο της άγονης

ΕΡΤ1: «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό, προβολή το Αγιο Πάσχα

ΕΤ1 «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό της άγριας ομορφιάς και του απέραντου γαλάζιου - Προβολή: Κυριακή του Πάσχα

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Naxos Island Tours: Μονοήμερη εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή στο Κουφονήσι την Δευτέρα 6 Μαϊου για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες