Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα: Πλούσιοι επισκέπτες που επιμένουν στο μοντέλο "Ηλιος και θάλασσα"

Ελλάδα: Πλούσιοι επισκέπτες που επιμένουν στο μοντέλο “Ηλιος και θάλασσα”

|

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον Ήλιο και τη Θάλασσα  (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017),  City  Break  (7,2% το 2016 και 8% τo  2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). 

Aυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016 ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ. όπως τονίζεται σε μελέτη που συνέταξε το  Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για την καταγραφή του προφίλ των τουριστών που πραγματοποίησαν τις διακοπές τους στην Ελλάδα τα έτη 2016 και 2017.

Τη μερίδα του λέοντος κατέλαβαν πέρυσι οι Ευρωπαίοι τουρίστες με 20,5 εκατ. αφίξεις, έναντι των μη Ευρωπαίων που έφθασαν τις 2,6 εκατ. αφίξεις. Όλες οι αγορές κατέγραψαν το 2017 αύξηση της τουριστικής ροής, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%). Τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις είχαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%), της Γερμανίας (+17,8%) και των ΗΠΑ (+12%). Σε σχέση με τα μερίδια ταξιδίων ανά αγορά, η Γερμανία ανέβηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη θέση. Ακολουθούν στην τρίτη και στην τέταρτη θέση η Γαλλία και η Ιταλία αντίστοιχα. Οι 6 κύριες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία) αντιπροσώπευαν για το 2017 το 46,9% του συνόλου των επισκεπτών στη χώρα.

Σκοπός ταξιδιού και τύπος διακοπών

Ο κυριότερος λόγος επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού, από την πλειοψηφία των τουριστών, ήταν η πραγματοποίηση των διακοπών τους (88,8% και για τα δύο έτη), με την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς (3,8% το 2016 και 4,4% το 2017), τον συνεδριακό τουρισμό (3,1% το 2016 και 3% το 2017) και τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια (2,4% το 2016 και 2,5% το 2017) να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση. 

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους επέλεξαν την Ελλάδα για τον Ήλιο και τη Θάλασσα  (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017),  City  Break  (7,2% το 2016 και 8% τo  2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4% το 2017). Τα υπόλοιπα τουριστικά προϊόντα εμφάνισαν χαμηλά μερίδια που δεν ξεπερνούν στο σύνολο τους και για τα δύο έτη το 2%.

Φύλο επισκεπτών και ηλικιακή διάρθρωση

Με βάση το φύλο, το 2016 οι γυναίκες κατέλαβαν ποσοστό 51,6% στο μερίδιο των τουριστών, ενώ για το 2017 οι άνδρες ήταν οριακά περισσότεροι με ποσοστό 50,5%. Η πλειοψηφία των τουριστών προέρχεται κυρίως από τις ηλικίες 25 έως 54 ετών (64,8% το 2016 και 64,6% το 2017).  Όλες οι ηλικιακές ομάδες σημείωσαν αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών μεταξύ 2016 και 2017.  Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις ηλικίες 25 έως 34 ετών (+775 χιλ.) και ακολούθως στις ηλικίες 65 έως 74 ετών (+275 χιλ.), 15 έως 24 ετών (+239 χιλ.) και 35 έως 44 ετών (207 χιλ.).

Οικογενειακό εισόδημα και επίπεδο εκπαίδευσης

Oι περισσότεροι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και ακολούθως από την μέση – ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017).

Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα μέσο-κατώτερο και κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, αντιπροσώπευαν το 13,2% και 4,2% το 2016 και το 13,9% και 3,5% το 2017 αντίστοιχα.

 Σε απόλυτους αριθμούς, οι τουρίστες που προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη αυξήθηκαν κατά 1,19 εκατ.,  από την μέση-ανώτερη κατά 210.000 και από την μέση – κατώτερη κατά 344.000.Παρόμοια εικόνα προκύπτει και με το επίπεδο εκπαίδευσης των τουριστών, καθώς η πλειοψηφία είχε ανώτερο μορφωτικό επίπεδο. Ειδικότερα, το 2017 οι τουρίστες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο εκπαίδευσης αυξήθηκαν κατά 1,14 εκατ. σε σχέση με το 2016, με μέσο κατά 487.000 και με κατώτερο κατά 186.000.

Μέσο ενημέρωσης και χαρακτηριστικά κράτησης

Αναφορικά με το μέσο ενημέρωσης, η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχε ενημερωθεί από το  Internet  (84,6% το 2016 και 85,3% το 2017) και ακολούθως από ταξιδιωτικό πρακτορείο (43,9% το 2016 και 44% το 2017), φίλους και συγγενείς (17,9% το 2016 και 19,6% το 2017) και κατάλογο  tour  operator  (10,8% τo  2016 και 9,3% το 2017). Σε σχέση με το  Internet, η πλειοψηφία των τουριστών ενημερώθηκε από ιστοσελίδες καταλύματος (47,8% το 2016 και 49,7% το 2017), προορισμού (42,1% το 2016 και 44,1% το 2017),  tour  operator  (39,3% το 2016 και 38,7% το 2017), μεταφορικών μέσων (30,7% το 2016 και 31,5% το 2017), αξιολόγησης (29,6% το 2016 και 30,4% το 2017) και κρατήσεων (26,7% το 2016 και 28,9% το 2017).

Οι περισσότεροι τουρίστες είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (93% το 2016 και 93,2% το 2017).  Οι κυριότεροι τρόποι κράτησης ήταν μέσω Ιnternet  (73,8% τo  2016 και 79,6% το 2017)  και ακολούθως, σε ταξιδιωτικό πρακτορείο (38,3% το 2016 και 40,4% το 2017) σε ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα (10,7% το 2016 και 12,3% το 2017) και σε γραφείο μεταφορικού μέσου (8,9% το 2016 και 10,4% το 2017). Η πλειοψηφία των τουριστών είχε κάνει κράτηση μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,3% το 2016 και 95,3% το 2017).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΙΝΣΕΤΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πάρος – ΕΟΔ Κυκλάδων: Εκπαίδευση Έρευνας & Διάσωσης με θερμική κάμερα και σκύλο εντοπισμού

Μια απαιτητική άσκηση της ΕΟΔ Κυκλάδων για αναζήτηση αγνοούμενου σε δύσβατο πεδίο με τη χρήση τεχνολογίας και εξειδικευμένου σκύλου

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

«Ο Άρχων του Τρόμου» του Orson Welles στην Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου

Ένα αριστούργημα του φιλμ νουάρ ζωντανεύει (06/08) στο Κάστρο της Χώρας – Το κλασικό του Orson Welles επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη

Η OurCryptoMiner λανσάρει τη νέα εφαρμογή XRP Cloud Mining, βοηθώντας τους χρήστες να κερδίσουν εύκολα 5.735 $ σε σταθερό εισόδημα!

Η αποστολή της είναι να παρέχει στους παγκόσμιους επενδυτές έναν πιο βολικό, ασφαλή και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο για να αυξήσουν εύκολα τα ψηφιακά τους περιουσιακά στοιχεία και να δημιουργήσουν ένα σταθερό ημερήσιο εισόδημα.

Νάξος: Ουρολογικό Ιατρείο στο Naxos Medical την Τρίτη 5 Αυγούστου

Σύγχρονες υπηρεσίες πρόληψης και διάγνωσης από εξειδικευμένους γιατρούς στο πλευρό των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού

Νάξος – Φιλώτι: Ο Παντελής Θαλασσινός σε μία συναυλία (05/08) που δεν πρέπει να χάσετε

Ο αγαπημένος τραγουδοποιός ανεβαίνει στο ΆθλοΘέατρο Φιλωτίου την Τρίτη 5 Αυγούστου για μια βραδιά γεμάτη συναίσθημα και μουσική παράδοση.

Καπετάν Μήτσος Σκοπελίτης: Ο θρύλος των Μικρών Κυκλάδων που ένωνε θάλασσες και καρδιές

Μια ζωή με τα χέρια στο τιμόνι και την ψυχή του δοσμένη στα νησιά – Ο άνθρωπος που δεν φοβήθηκε ποτέ τη φουρτούνα και έγινε σύμβολο αγάπης και προσφοράς για τους νησιώτες

Το ζητήσατε… το επαναλαμβάνουν – Εργαστήριο καλαθοπλεκτικής στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» (video)

Μετά τη μεγάλη συμμετοχή του Ιουλίου, το εργαστήριο καλαθοπλεκτικής διοργανώνεται ξανά στις 9 & 10 Αυγούστου 2025, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν από κοντά μια παραδοσιακή τέχνη της Σαντορίνης

«Δεν μεγαλώσαμε παίζοντας»: Μνήμες από τις στοές της Σερίφου

Παιδιά που μπήκαν στις «στοές του θανάτου» για να ζήσουν. Μεταλλωρύχοι που διεκδίκησαν αξιοπρέπεια με αίμα. Μαρτυρίες που δεν πρέπει να χαθούν. Η Αλεξάνδρα Χριστακάκη και ο Νίκος Μπελαβίλας ζωντανεύουν την ιστορία της Σερίφου

«Χορεύουμε συρτό στην παραλία…» – Η Νάξος γίνεται μια χορευτική αλυσίδα!

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων καλεί κατοίκους και επισκέπτες να ενώσουν τα βήματά τους στον παραδοσιακό Συρτό, τη Δευτέρα 4 Αυγούστου

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Καταργείται ο δεύτερος γύρος, εκλογές τον Νοέμβριο, Νέο όριο το 42% για εκλογή Δημάρχου

Η κυβέρνηση φέρνει ριζικές αλλαγές στον εκλογικό νόμο για δήμους και περιφέρειες – Τέλος ο δεύτερος γύρος, λιγότεροι υποψήφιοι και αλλαγές στη σταυροδοσία.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.