Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα - ΠΟΞ: Tα επώνυμα τοπικά προϊόντα στη μάχη του τουρισμού

Ελλάδα – ΠΟΞ: Tα επώνυμα τοπικά προϊόντα στη μάχη του τουρισμού

|

Tα επώνυμα τοπικά προϊόντα ως εργαλείο marketing προορισμών & ξενοδοχείων – Ένα καινοτόμο έργο με τη συμμετοχή της ΠΟΞ

Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση του καινοτόμου έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “AuthenticGreece” και τους λοιπούς συντελεστές του. Το έργοβασίζεται σε δράσεις ανάδειξης και κοινής προβολής Ξενοδοχείων, Προορισμών και Παραγωγών – χρησιμοποιώντας ως “όχημα” επιλεγμένα  Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα.

Είναι αποδεκτό ότι η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγοεπιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση αυτή βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και “μη-Επώνυμες” (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ). 

Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και “We Do Local”, το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη. 

Συγκεκριμένα, το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του μοντέλου, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό..

Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη”  χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς καιτόπους  προέλευσης αυτών. Σκοπός του έργου είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, κ. Γρηγόρη Τάσιο , «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Η Ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο». 

Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς,αναπτύσσει μια εξωστρεφή πολιτική και γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους με τους οποίους το Τουριστικό Προϊόν της χώρας μπορεί να γίνει υψηλότερης Προστιθέμενης Αξίας αλλά και να προβληθεί και προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό, από περισσότερα κανάλια άμεσης προβολής και διανομής. 

Από τη μεριά του, το Δίκτυο “AuthenticGreece”, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του κ. Δημήτρης Η. Βασιλείου, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας γκάμας Προϊόντων επιλεγμένων Παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, με δύο ταυτόχρονα χαρακτηριστικά: 1.Ικανό αριθμό προϊόντων για σχηματισμό μιας ενιαίας γκάμας, ικανής να ικανοποιήσει μια διατροφική πρόταση στηριγμένη στη Μεσογειακή Διατροφή και 2.Πλήρη και ισότιμη παρουσίαση παραγωγού και τόπου στην σήμανση ΚΑΘΕ προϊόντος σε κάθε συσκευασία – υπηρετώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για αυθεντικότητα».

Το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” τελεί υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), τουΣυνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ). Χορηγός Επικοινωνίας του έργου είναι ο Όμιλος KSD/Money &Tourism, ενώ Υποστηρικτές Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος 100% Hotel Show και το GTP (Greek Travel Pages)

Οι εκπρόσωποι Προορισμών, μέλη τοπικών Ενώσεων Ξενοδόχων ή μεμονωμένα ξενοδοχεία που επιθυμούν να έχουν αναλυτική πληροφόρηση ώστε να εξετάσουν τη συμμετοχή τους στο έργο, μπορούν να επικοινωνούν με τους :

Δημήτρη Η. Βασιλείου, Project Manager του έργου, εκπρόσωπο της “Authentic Greece” (6932.277.779, dvas@apelop.gr) και

Ιωάννη Χατζή, Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα – Υπεύθυνο του ΔΣ της ΠΟΞ (e-mail: yannis@blueseahotel.gr), ή με τα γραφεία της ΠΟΞ.

** Το Δίκτυο «AuthenticGreece» (“Αυθεντική Ελλάδα”), δημιουργός του μοντέλου “ΤΕΤΟΠ”, είναι καινοτόμος εταιρία τροφίμων και γαστροτουρισμού, που αναπτύσσει συνεργασίες μεταξύ των Τοπικών Προϊόντων και των Ξενοδοχείων, επιτυγχάνοντας την κοινή τους προώθηση με πολύ πιο αποδοτικό τρόπο. Πυρήνας του Δικτύου “Authentic Greece” είναι η μεγάλη ενιαία γκάμα επώνυμων τοπικών προϊόντων, με άξονα τη Μεσογειακή Διατροφή, τα οποία, κατά την πώλησή τους, χρησιμοποιούνται ως εργαλείο προβολής συνεργαζόμενων Ξενοδοχείων και Προορισμών.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εκτακτο – Ολυμπιακή φλόγα: Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης στη Νάξο

Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης της Ολυμπιακής φλόγας στις Κυκλάδες - Μία ώρα νωρίτερα η τελετή, πως διαμορφώνεται το πρόγραμμα στη Νάξο

Tourism Awards: Βραβείο για τις καινοτόμες εμπειρίες ψηφιακής περιήγησης του NAXOS AR

Η MOPTIL συνδέει τον πολιτισμό με τον τουρισμό μέσω της τεχνολογίας και διακρίθηκε με δυο βραβεία για εμπειρίες ψηφιακής περιήγησης σε αρχαιολογικούς χώρους: Gold στην κατηγορία Digital Innovation - Καινοτόμο Concept για την εφαρμογή NAXOS AR και Silver στην κατηγορία Travel Services - Applications για την εφαρμογή DIGIPAST.

“Καλάθι του Νονού”: Ξεκινάει στις 22 Απριλίου, τι περιλαμβάνει

Το "Καλάθι του Νονού" είναι πραγματικότητα - Ποια προϊόντα περιλαμβάνει και πότε έρχεται το "Καλάθι του Πάσχα"

National Geographic για Σίφνο: Ο κορυφαίος γαστρονομικός προορισμός

Ως το καλύτερο νησί της Ελλάδας για γαστρονομικές απολαύσεις και παραδοσιακά πανηγύρια προβάλλεται η Σίφνος και στον κατάλογο που δημοσίευσε το ισπανικό Conde Nast Traveler

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Golden Star Ferries: Το “Andros Queen” πιάνει φέτος και Πάρο

GOLDEN NEWS: ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣ ΠΑΡΟ ΜΕ ΤΟ ANDROS QUEEN!

Ευρώπη: Νησιά των Κυκλάδων μεταξύ των επτά πιο απειλούμενων μνημείων και τόπων

Κυκλάδες: μεταξύ των 7 πιο απειλούμενων μνημείων & τόπων στην Ευρώπη

Πάει… Τούμπα ο (φανατικός Παναθηναϊκός)! Ανδρουλάκης

Τι θα κάνει στη Θεσσαλονίκη ο Νίκος Ανδρουλάκης;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ολυμπιακή Φλόγα: Στη Σαντορίνη ταξιδεύει ο Γιώργος Λεονταρίτης

"Στη Σαντορίνη ο Γιώργος Λεονταρίτης για την υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας"

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Αμοργός – Ενωση Ξενοδόχων: Καθαρίζουμε τον Πύργο της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη

Tην Κυριακή ο Καθαρισμός του Πύργου της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη στο πλαίσιο της δράσης Let’s do it Greece 2024