Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

Κρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

|

Το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

Σε μία περίοδο κατά την οποία η ελληνική κρουαζιέρα προσπαθεί να κάνει στην ουσία διαχείριση ζημιών ενόψει του 2018, το κρίσιμο θέμα του μεταναστευτικού, με κοινωνικές-οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις,  λειτουργεί ανασταλτικά δημιουργώντας έντονο προβληματισμό στα στελέχη του κλάδου. Οι δυσοίωνες προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2017 φαίνεται να επιβεβαιώνονται  σύμφωνα με τα  επίσημα στοιχεία που περιλαμβάνουν στατιστικές έως τα τέλη Αυγούστου.

Στους 42 προορισμούς σημειώθηκαν  3.258 προσεγγίσεις μειωμένες κατά  24 % δηλαδή 1.032 προσεγγίσεις λιγότερες σε σύγκριση με  το 2016 και 4.422.679 επιβατοαφίξεις μειωμένες κατά 774.439,  ποσοστό 15 % συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου στην Ελλάδα οι ενδείξεις για το 2018 δείχνουν να είναι  πλησίον στο 2017 με ίσως μικρή βελτίωση.

«Το 2018 δεν φαίνεται να είναι πολύ καλύτερο γιατί είναι άγνωστο πόσο θα βελτιωθούν οι καταστάσεις στη γείτονα Τουρκία, τι μέλλει γενέσθαι με την τρομοκρατία, μεταναστευτικό, αλλά και την γενικότερη οικονομική κρίση» επεσήμαναν πριν από λίγες εβδομάδες. Τελικά το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι  ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

«Χτυπώντας τον κώδωνα για μια φορά ακόμη βλέποντας το μεταναστευτικό πρόβλημα να οξύνεται ιδιαίτερα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πρέπει τα αρμόδια υπουργεία αλλά και οι τοπικοί άρχοντες να χειριστούν το θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γνωρίζουμε όλοι τα αρνητικά αποτελέσματα στην κρουαζιέρα για το 2017 που σύντομα θα επισημοποιηθούν, αναλογιζόμενοι βέβαια τις αιτίες που συνέβαλαν σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, μας ανησυχεί ιδιαίτερα το μεταναστευτικό μετά την εξέλιξη στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου τελευταίως» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες:

«Η συμπεριφορά των γειτόνων μας στο θέμα αυτό και όχι μόνο μας προβληματίζουν ιδιαίτερα γιατί πιστεύουμε ότι αν ηρεμίσουν τα πνεύματα και διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο το μεταναστευτικό μπορεί το ανατολικό Αιγαίο να γίνει ο πρώτος προορισμός κρουαζιέρας, με την πολυνησία που διαθέτει, την Ελληνική και Τούρκικη ακτογραμμή μια που τα αξιοθέατα και μνημεία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διεθνώς. Πρέπει άμεσα να παρθούν αποφάσεις για τη σωστή διαχείριση και καλή γειτονία ούτως ώστε να βελτιωθεί άμεσα η παρούσα εικόνα και να αρχίσει να υπάρξει και πάλι ενδιαφέρον στην κρουαζιέρα με τους πλέον ενδιαφέροντες προορισμούς από το 2018 σταδιακά, φθάνοντας στα επιθυμητά αποτελέσματα του παρελθόντος και ει δυνατόν να υπερβούν σημαντικά» και προσθέτει:

«Πιο συγκεκριμένα για το μεταναστευτικό δεν υπάρχουν προτάσεις βελτίωσης παρόλες τις παρεμβάσεις μας και τα γεγονότα που συμβαίνουν. Ακόμη υπάρχουν στην σκέψη των tour operators οι εικόνες του προσφυγικού δράματος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, πρόσφατα η προσωρινή εγκατάσταση στην προβλήτα κρουαζιέρας του Κατάκολου, αλλά και τα πρόσφατα γεγονότα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου- Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Κως κλπ. Διάφορες προτάσεις για φιλοξενία σε επιβατηγά πλοία σε συγκεκριμένους προορισμούς με πλήρη control που είχαν γίνει στο παρελθόν είχαν πέσει στο κενό. Χάθηκαν περίπου δύο χρόνια και ακούμε τώρα πάλι ότι θα ξανά εξετασθεί το θέμα να φιλοξενηθούν σε πλοία. Ίσως δεν υπήρχαν στο παρελθόν τα κατάλληλα πλοία αλλά και οι ανάλογοι πλοιοκτήτες.»

Ο Θεόδωρος Κόντες κάνει έκκληση προς την κυβέρνηση για την άμεση  αντιμετώπιση της κατάστασης:

«Βέβαια η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τελευταίως δραματικά, με την απαγόρευση διακίνησης στην ενδοχώρα, αλλά και την άρνηση των περισσοτέρων Ευρωπαίων να δεχθούν ποσοστό όπως είχε συμφωνηθεί. Έτσι λοιπόν η ασφυξία εντείνεται στα νησιά μας και η ζημιά για τον θαλάσσιο τουρισμό προβλέπεται να μεγεθυνθεί. Είναι άκρως επείγον λοιπόν η σωστή διαχείριση στο πρόβλημα αυτό για να προλάβουμε μεγαλύτερο κακό τα επόμενα χρόνια στον θαλάσσιο τουρισμό μας.

Απαιτούμε άμεση αντιμετώπιση».

Τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια υπολογίζονται στα 489 εκατ. ευρώ για το 2015, έτος για το οποίο υπάρχουν στοιχεία. Η Ελλάδα αν και είναι  ο 4ος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη, είναι  μόλις 8η σε έσοδα. Η κρουαζιέρα φέρνει στις ελληνικές ακτές  το 10% των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας, αλλά μόνο το 3% των συνολικών τουριστικών εσόδων.

Οι τουρίστες

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της διαΝΕΟσις στην Ελλάδα 42 λιμάνια φιλοξενούν κάθε χρόνο 5,2 εκατομμύρια κινήσεις επιβατών σε 4.300 κρουαζιέρες. «Κινήσεις επιβατών», παρεμπιπτόντως, αποκαλούνται οι στάσεις που κάνει κάθε επιβάτης σε λιμάνια κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας του. Ένα κρουαζιερόπλοιο 1.000 επιβατών που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ελλιμενίζεται σε τέσσερα λιμάνια μετρά 4.000 «κινήσεις επιβατών». Αυτό είναι και το χρησιμότερο μέγεθος για την αγορά της κρουαζιέρας.

Περισσότεροι από δύο  εκατομμύρια μεμονωμένοι ταξιδιώτες φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια με κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, αλλά το επίσημο στοιχείο  που αφορά την αγορά είναι το πόσες στάσεις -«κινήσεις» κάνουν αυτοί οι επιβάτες στα λιμάνια μας. Ο αριθμός  αυτός τα τελευταία χρόνια είναι λίγο-πολύ σταθερό γύρω στα 5-5,5 εκατομμύρια κινήσεις. Από αυτά τα 42 λιμάνια μόνο 6 λειτουργούν ή λειτούργησαν στο πρόσφατο παρελθόν ως λιμένες αφετηρίας: Ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, το Λαύριο και η Κέρκυρα. Η Ελλάδα έχει μερίδιο περίπου 11% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο, αλλά μόνο 8% στον αριθμό των επιβατών και μόλις 6% σε αριθμό home-portings. Την ίδια ώρα, το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται στους 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% στους 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Golden Star Ferries: Το “Andros Queen” πιάνει φέτος και Πάρο

GOLDEN NEWS: ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣ ΠΑΡΟ ΜΕ ΤΟ ANDROS QUEEN!

Ευρώπη: Νησιά των Κυκλάδων μεταξύ των επτά πιο απειλούμενων μνημείων και τόπων

Κυκλάδες: μεταξύ των 7 πιο απειλούμενων μνημείων & τόπων στην Ευρώπη

Πάει… Τούμπα ο (φανατικός Παναθηναϊκός)! Ανδρουλάκης

Τι θα κάνει στη Θεσσαλονίκη ο Νίκος Ανδρουλάκης;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ολυμπιακή Φλόγα: Στη Σαντορίνη ταξιδεύει ο Γιώργος Λεονταρίτης

"Στη Σαντορίνη ο Γιώργος Λεονταρίτης για την υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας"

ΣΥΡΙΖΑ – Ευρωεκλογές: Η Κυκλαδίτισσα Κατερίνα Γιαννακά συμμετέχει στο ευροψηφοδέλτιο

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των εσωκομματικών εκλογών για την ανάδειξη υποψήφιων ευρωβουλευτών - Τι δήλωσε η Κατερίνα Γιαννακά που εκλέχτηκε από το Νότιο Αιγαίο στους προκριματικούς

ΣτΕ – Αμοργός: Ακύρωσε την απόφαση του ΥΠΕΝ για τα ύψη κτιρίων

Το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώνει απόφαση του ΥΠΕΝ για το ύψος των κτιρίων σε παραδοσιακό οικισμό με φόντο την Αμοργό

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Γιατί πρέπει να ταξιδεύετε έχοντας κατά νου την άνεσή σας;

ποια είναι η τέλεια ισορροπία μεταξύ άνεσης και οικονομίας για ένα ταξίδι ...

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Κυκλάδες: Πως διαμορφώνεται ο δικαστικός χάρτης, ποια ειρηνοδικεία καταργούνται

Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές μέσω του Δικαστικού Χάρτη που είναι σε διαβούλευση για τις Κυκλάδες - Οι οργανικές θέσεις και τα ειρηνοδικεία που καταργούνται...

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Σαντορίνη: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου στους Μπαξέδες και το Πορί