Μαθήματα… τουρισμού από την Άνδρο

Κάποιοι θεωρούν ότι τα ξέρουν όλα. Κάποιοι άλλοι προσπαθούν. Ποιοι θα δικαιωθούν; Λένε ότι όσοι δεν κάνουν λάθη απλά δεν κάνουν τίποτα. Και ο Δήμος Άνδρου προσπαθεί. Να βάλει το δήμο να διεκδικήσει πίτα από την τουριστική αγορά και όπως αποδεικνύεται το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που εγκρίθηκε πρόσφατα για όλο το 2015 περιλαμβάνει τα πάντα: από συμμετοχή σε εκθέσεις, έως οργανώσεις δράσεων κι από συναυλίες τζαζ έως ιστιοπλοϊκούς αγώνες, πρωτάθλημα surfing, ποδηλατικούς αγώνες και βέβαια εκδηλώσεις που έχουν σχέση με τον θρησκευτικό τουρισμό. Α και να μην ξεχάσουμε την έκδοση εντύπων … Διαβάστε και …συγκρίνεται

Το πρόγραμμα προβολής έχει ως εξής:

-Συμμετοχή σε εκθέσεις

- Οργάνωση δραστηριοτήτων που πρέπει να γίνουν στα πλαίσια του προγράμματος Γαλάζιες σημαίες: Καθαρισμοί ακτών, διαγωνισμός ζωγραφικής, διαγωνισμός φωτογραφίας, δενδροφύτευση παραλιών, αγώνες ιστιοσανίδας, αγώνες κολύμβησης, μουσική εκδήλωση σε παραλία, κατά τους μήνες Ιούνιο – Αύγουστο.

- Οργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS http://medsos.gr/medsos/ όπως καθαρισμούς παραλιών και εκπαιδευτικά σεμινάρια σε σχολεία

- Οργάνωση εκδηλώσεων:

1.Συναυλία Τζαζ στα μέσα Μαΐου στη Δημοτική Ενότητα Υδρούσας.

2.52ο Διεθνές Ιστιοπλοϊκό Ράλι Αιγαίου, από 18-21/7/2015. (35 σκάφη περίπου με αναχώρηση από τον Φαληρικό Όρμο με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά του Αιγαίου και λήξη στον Φαληρικό όρμο).

3.Πολιτιστικές εκδηλώσεις Συλλόγων (ετήσιες που έχουν καθιερωθεί και έκτακτες)

4.Πανελλήνιο πρωτάθλημα serfing στο Κόρθι τον Μάιο.

5.Τουρνουά ποδοσφαίρου Ακαδημιών Άνδρου.

6.Ποδοσφαιρικό αγώνα παλαιμάχων Παναθηναϊκού για φιλανθρωπικό σκοπό.

7.Διοργάνωση Διαγωνισμού Μαγειρικής Τέχνης (παραδοσιακής και μοντέρνας) από τις επιχειρήσεις του νησιού.

8.Διοργάνωση Τοπικών Φεστιβάλ π.χ. Φουρτάλιας, Αμύγδαλου, Λεμονιού ή άλλου τοπικού προϊόντος.

9.Διοργάνωση ποδηλατικών αγώνων για συμβατικές (street bike) και εκτός δρόμου διαδρομές σε συνεργασία με ειδικούς του αθλήματος και κάλυψη από ΜΜΕ.

10.Καρναβάλι Γαυρίου, Κορθίου, Άνδρου (παρέλαση αρμάτων)

11.Εορτασμός Θεοσκεπάστου, στην Χώρα Άνδρου, τέλη Μαρτίου (την επόμενη μέρα των 5ων Χαιρετισμών)

12.Μουσικό Φεστιβάλ Άνδρου τον Ιούνιο.

13.Φεστιβάλ Άνδρου θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων στο ανοικτό θέατρο Χώρα Άνδρου Ιούλιο – Αύγουστο.

14.Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Μπατσί Άνδρου 1ο δεκαήμερο Ιουλίου.

15.Μουσική εκδήλωση με παραδοσιακά όργανα και χορούς στο Μπατσί Άνδρου τον Σεπτέμβριο.

16.Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις (φωταγώγηση χριστουγεννιάτικων δέντρων με κέρασμα παρευρισκομένων, Χριστουγεννιάτικο χωριό για παιδιά) Δεκέμβριος.- Έντυπη Διαφήμιση:

1.Διόρθωση και επανέκδοση φυλλαδίων της Άνδρου καθώς και σε άλλες γλώσσες, όπως (γαλλικά, ιταλικά, ολλανδικά κ.α.).

2.Έκδοση φυλλαδίου με τα τουριστικά καταλύματα.

3.Έκδοση φυλλαδίου για θεματικό τουρισμό με ένθετα για κάθε μορφή (π.χ. πεζοπορία, birdwatching ή οτιδήποτε άλλο που αναφέρεται στην ιδιαίτερη φύση της Άνδρου και σε συνεργασία με φορείς και προγράμματα που ήδη δραστηριοποιούνται στο νησί), γλώσσες: Ελληνικά/ Αγγλικά Γερμανικά, Γαλλικά, Ολλανδικά.

4.Έκδοση χάρτη της Άνδρου, όπου θα αποτυπώνονται τουριστικές πληροφορίες (μονοπάτια, μοναστήρια, αξιοθέατα, αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία κ.α.).

5.Έκδοση φυλλαδίου – ημερολόγιο εκδηλώσεων - δραστηριοτήτων ανά έτος για δωρεάν διανομή

6.Καταχώρηση σε έντυπα και εφημερίδες εσωτερικού (έντυπες καταχωρήσεις σε εξειδικευμένους τουριστικούς οδηγούς και περιοδικά καθώς και σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας του Εσωτερικού με προβολή της μοναδικότητας της Άνδρου σαν Τουριστικός Προορισμός Σαββατοκύριακού / Φυσικού Κάλλους και Δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με προσφορά δωρεάν διαμονής για ορισμένο αριθμό αναγνωστών. Προβολή μέσω του περιοδικού WHO is WHO

7.Προβολή σε ΜΜΕ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΗΣΑΠ: Διερεύνηση της προβολής της Άνδρου στους συρμούς και τις πλατφόρμες των γραμμών Μetro, Hλεκτρ. Σιδηρόδρομου και Τραμ

8.Σχεδιασμός, Ανάπτυξη Κειμένων και Παραγωγή έντυπου Προωθητικού Οδηγού (π.χ. Why Andros?)

- Διαδυκτιακή Προβολή νησιού:

1.Κατασκευή ιστοσελίδας νησιού

2.Αξιοποίηση σύγχρονων τεχνικών διαδικτύου όπως η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων σε μηχανές αναζήτησης (search engine optimization), που με ελάχιστο κόστος μπορούν να έχουν σημαντικά αποτελέσματα για την παγκόσμια προβολή της Άνδρου

3.Ανάπτυξη Οπτικού Υλικού - Λήψη και αγορά φωτογραφιών - Διενέργεια διαγωνισμού φωτογραφίας (σε offline/online μέσα)

4.Δημιουργία Video Spot (ελληνικά / αγγλικά) : - Δημιουργία καλαίσθητων μικρής διάρκειας video παρουσίασης του προορισμού για διαδικτυακή και όχι μόνο χρήση, με βάση τα διεθνή πρότυπα και με ισχυρό επικοινωνιακό μήνυμα που να προσκαλεί τους θεατές να ζήσουν ανεπανάληπτες στιγμές στην Άνδρο.

5.Δημιουργία / Εικαστικός Σχεδιασμός και Διαχείριση Λογαριασμών Κοινωνικής Δικτύωσης για την ισχυροποίηση της παρουσίας της Άνδρου, στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: - Facebook –Twitter - Instagram-Pinterest-You Tube

6.Προβολή Προορισμού σε συνεργασία με έγκριτο τουριστικό Portal :

- Αποστολή Newsletter σε βάση συνδρομητών του

- Ανάρτηση posts/tweets σε λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του.

- Διοργάνωση 3-4 Ταξιδιών Εξοικείωσης (Fam Trips) σε συνεργασία με ΕΟΤ και Περιφέρεια, για 5-10 εκάστοτε Tour Operators και Εκπροσώπους ΜΜΕ Εξωτερικού για παρουσίαση και προώθηση του τουρ. προϊόντος και την ανάπτυξη δεσμών μεταξύ του τοπικού τουριστικού τομέα και εκπροσώπων τουριστικών επιχειρήσεων από επιλεγμένες τουριστικές αγορές. Τα Fam Trips θα μπορούσαν να υλοποιηθούν και σε συνεργασία με Διεθνείς Ενώσεις Τουρισμού (π.χ. Adventure Travel Trade Association) (συγκεκριμένα: 3ήμερη φιλοξενία των αντιπροσώπων του εξωτερικού με παράλληλη διενέργεια περιηγήσεων και επισκέψεων με σκοπό την παρουσίαση του τουρ. προϊόντος και των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Άνδρου ως τουριστικού προορισμού.

– παρουσίαση και προώθηση της Άνδρου από ειδικό του χώρου του (πχ. www.toposophy.com ή www.xprgr.com) και εκπροσώπους ΟΤΑ, αξιοθέατων και τουριστικών επιχειρήσεων- διοργάνωση διαδικασίας προκανονισμένων συναντήσεων (rotation) μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων και των tour operators του εξωτερικού).

Πηγή: tornosnews.gr