Με τη Νάξο ...απούσα η WTM άνοιξε τις πύλες της

Λένε ότι οι εκθέσεις δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο στο χώρο του τουρισμού. Και ουσιαστικά είναι για ..δημόσιες σχέσεις. Κι όμως δεν υπάρχει τουριστικός πράκτορας ή προορισμός που θεωρείται τουριστικός που να μην έχει σημαδέψει το τριήμερο 7-9 Νοεμβρίου όπου στο Λονδίνο διεξάγεται φέτος η World Travel Market, η κορυφαία έκθεση σε επίπεδο τουρισμού. Πόσο σημαντική είναι; Δώστε προσοχή σε τρία νούμερα: 9.100 μέλη του WTM Buyers’ Club θα βρίσκονται στη φετινή έκθεση. 2,5 δισ. λίρες είναι το ύψος των επιχειρηματικών συμφωνιών που κλείνονται στο Buyers’ Club και 865.500 συναντήσεις περιπτέρων πρόκειται να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της WTM.  Κι όμως για τους αρμόδιους του τουρισμού της Νάξου αυτά είναι ψιλά …γράμματα.

Νάξος: Ηχηρή απουσία

Για μία ακόμη φορά η Νάξος απούσα. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για δεύτερη χρονιά έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Όχι μόνο το καλύτερο περίπτερο αλλά όπως και πέρυσι έχει το δικαίωμα να έχει βίντεο wall στην είσοδο του κτηρίου (Excel) όπου όλοι οι επισκέπτες όταν περνούν τις πύλες του βλέπουν τα νησιά του Αιγαίου σε πρώτο πλάνο. Και η Νάξος απούσα… Σου λένε «εκθέσεις μωρέ… που να τρέχουμε. Ας πάνε οι άλλοι» Και πήγε η Μύκονος που εκπροσωπείτε από τον Δήμαρχο της. Πήγαν όλοι οι μεγάλοι προορισμοί του Αιγαίου αφού αποδέχτηκαν την πρόσκληση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για συμμετοχή στο περίπτερο. Αλλά η Νάξος; Είπαμε απούσα. Κι ας δίνεται βαρύτητα φέτος και στον γαστρονομικό τουρισμό… Που να ξέρουν οι … κουτόφραγκοι. Εμείς πάμε με το mouth to mouth… Και άλλωστε τι συμφωνίες να κλείνονται σε μία έκθεση; Σωστά μόνο 865.500 συναντήσεις… και μόνο 2.5 δις λίρες το ύψος των συμφωνιών. Ψιλά γράμματα… Το παρών πάντως δίνουν εκπρόσωποι από τις Κυκλάδες (Ίος, Πάρος, Σαντορίνη, Φολέγανδρος, Μήλος, Αντίπαρος, Τήνος, Σέριφος, Αμοργός, Μύκονος, και Άνδρος) και τα Δωδεκάνησα (Ρόδος, Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος και Αστυπάλαια)

Οι συμφωνίες

Ααααα… Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα tornosnews.gr παρουσιάστηκε και η ετήσια έρευνα χθες στην πρώτη ημέρα της έκθεσης. Στην Industry Report 2016 περισσότεροι από 2.000 buyers και εκθέτες ρωτήθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας, με τους μισούς από το δείγμα να αναφέρουν ότι σκοπεύουν να έχουν συζητήσεις με επιχειρήσεις από την Αίγυπτο, την Ελλάδα και την Τουρκία. Συγκεκριμένα, το 37% του δείγματος ενδιαφέρεται για συζητήσεις με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, το 29% για τουρκικές και το 17% για αιγυπτιακές. Οκτώ από τους 10 buyers που ενδιαφέρονται για συζητήσεις με Ελλάδα, Τουρκία και Αίγυπτο, έχουν την προσδοκία ότι θα κλείσουν συμβόλαιο στη διάρκεια της έκθεσης (80%, 80% και 78% αντίστοιχα).Το 8% των buyers ανέφεραν ότι θα έχουν συζητήσεις με επιχειρήσεις της Τυνησίας, όμως το 70% εξ αυτών έχει την προσδοκία ότι θα κλείσει συμφωνία. Μετά από μια δύσκολη διετία, φαίνεται ότι η Αίγυπτος, η Ελλάδα και η Τουρκία επιστρέφουν στην ατζέντα, ενώ η Τυνησία βρίσκεται στη διαδικασία να αλλάξει κατεύθυνση, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της World Travel Market, Simon Press.

Αισιοδοξία και αγωνία

Την ίδια ώρα η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σε μία κατάμεστη από δημοσιογράφους αίθουσα δηλώνει ότι μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου είχαμε αύξηση 23% από την αγγλική αγορά στις προκρατήσεις προς την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2017. Εξέφρασε δε την αισιοδοξία της τόσο για την περίοδο του 2016 που κλείνει, όσο και για το 2017. Οι βρετανοί πάντως έχουν το πρόβλημα με το Brexit αν και αυτό που τους απασχολεί περισσότερο είναι η τρομοκρατία (38%)…. Με βάση πάντα την σχετική έρευνα, ( Industry Report της WTM), το 76% των εκτελεστικών στελεχών στη βιομηχανία πιστεύει η τρομοκρατία είχε αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους φέτος. Εξ αυτών, ένας στους 3 είπε ότι η τρομοκρατία είχε σημαντικό αντίκτυπο και το 43% ότι είχε μερικό αντίκτυπο. Το 24% δήλωσε ότι δεν είχε αντίκτυπο. Παρά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα αεροδρόμια και του προσωπικού στην Ελλάδα, λιγότερα από τα μισά στελέχη (46%) πιστεύουν ότι αυτά τα εμπόδια είχαν αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Η προσφυγική κρίση έχει επηρεάσει το 44% των επιχειρήσεων, με το 11% να αναφέρει ότι είχε σημαντικό αντίκτυπο, ενώ το 37% αναφέρει ότι υγειονομικές κρίσεις, όπως ο ιός Ζίκα, επηρέασαν τις επιχειρήσεις τους. Το 28% των καταναλωτών δήλωσε ότι η μεταναστευτική κρίση επηρέασε την επιλογή προορισμού διακοπών, το 23% ανησύχησε γι την πολιτική αστάθεια, το 22% για τον ιό Ζίκα και άλλες κρίσεις υγειονομικού χαρακτήρα, το 20% για τις απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων και το 18% για τις φυσικές καταστροφές. Τέσσερις στους 10 Βρετανούς δε μπόρεσαν να χαλαρώσουν όπως θα έπρεπε στις διακοπές λόγω φόβων για τρομοκρατική επίθεση και το 68% των στελεχών ταξιδιωτικών επιχειρήσεων είχαν αξιολογήσει ή είχαν κάνει βήματα για να βελτιώσουν τις συνθήκες ασφάλειας εντός των επιχειρήσεών τους.

Και το …μήνυμα

Και τέλος να σημειώσουμε ότι η Νάξος έχει εκπροσώπηση. Ο λόγος για τον αντιπεριφερειάρχη Αθλητισμού κο Γιάννη Μαργαρίτη που βρίσκεται στο Λονδίνο ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας. Μπορεί να έχει την ιδιότητα του Έπαρχου Νάξου και του προέδρου της Ένωσης ξενοδόχων Νάξου αλλά υπερισχύει η ιδιότητα αυτή που έχει σχέση με την περιφέρεια. Ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλοι ιδιώτες από τη Νάξο. Επιχειρηματίες που θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή την έκθεση και τα πλεονεκτήματά της. Και ενδεχομένως να διαφημίζουν και τη Νάξο όπως είναι λογικό αφού μέσα από τον προορισμό θα μπορέσουν και οι ίδιοι να διαφημίσουν τις επιχειρήσεις τους. Και με συνεννόηση με τη Δημοτική Αρχή να έχουν διαφημιστικό υλικό για το νησί. Όμως, η ουσία είναι ότι η Νάξος ως προορισμός μέσω της Δημοτικής Αρχής ή της Επιτροπής Τουρισμού είναι απούσα. Για μία ακόμη χρονιά…

Στην προσωπική του ιστοσελίδα ο κος Μαργαρίτης αναφέρει ότι «Για ακόμη μια χρονιά η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σηκώνει τον πήχη ψηλά και προβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα νησιά μας! Η συγκίνηση και η υπερηφάνεια όλων εμάς που βρεθήκαμε στην Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο είναι μεγάλη και πιστεύω ότι γίνεται κατανοητή από τον καθένα. Έχουμε πλέον καταφέρει να είμαστε στη λίστα των πρωταθλητών, στη λίστα με τους κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς, γεγονός που αποτυπώθηκε και το καλοκαίρι του 2016 αλλά γίνεται και εμφανές από τα σχόλια που ακούσαμε όλοι μας από τους επαγγελματίες του χώρου εδώ στο Λονδίνο. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι στήριξαν και στηρίζουν αυτό το όραμα και πάνω από όλα στον καπετάνιο της ναυαρχίδας μας Γιώργος Χατζημάρκος αλλά και στην αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Μαριέτα Παπαβασιλείου Βακιάνη»