Μέσω Google ματιές στις Κυκλάδες

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο οι τουρίστες εμπιστεύονται το διαδίκτυο με σκοπό να …κατασκοπεύσουν τον προορισμό που θέλουν να επισκεφθούν και κυρίως τα μάθουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Μύκονος είναι ένας από τους top προορισμούς στην Ελλάδα όσον αφορά την αναζήτηση αλλά μία από τις βασικές … έρευνες που κάνουν είναι γύρω από το αεροδρόμιο του νησιού. Μάλιστα, πέρυσι σε σχετική παρουσίαση από την Google το συμπέρασμα ήταν ότι το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ χρησιμοποιούν το internet για τα ταξίδια τους. Αλλά το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι στην Ελλάδα μόνο το 10% (!!!) των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχονταν μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παρέμεναν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες…
Βαρόμετρο

Τι συμβαίνει όμως φέτος; Η Αττική, οι Κυκλάδες και η Κρήτη συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναζητήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης της Google, η οποία συγκέντρωσε στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό από τις αναζητήσεις των χρηστών της σε όλο τον κόσμο.  Τι ψάχνουν πριν ή αφού έρθουν στην Ελλάδα; «Είναι σημαντικό οι επαγγελματίες του τουρισμού να γνωρίζουν ποιοι είναι οι δυνητικοί τους πελάτες και να διαμορφώνουν ανάλογα τη στρατηγική τους», σχολιάζει στην «Κ» η Μαρία Φουντά, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google. «Πληροφορίες μέσα από τα δωρεάν εργαλεία που προσφέρει η πλατφόρμα της Google, όπως τα google trends και το Consumer barometer, σχετικά με το τι ψάχνουν οι επισκέπτες σε κάθε περιοχή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών τους». Για την Ελλάδα ενδιαφέρονται αρκετά οι Βρετανοί, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Αμερικανοί κ.ά. Δημοφιλέστερες αναζητήσεις είναι η διαμονή, οι αερομεταφορές και τα συνολικά πακέτα διακοπών.

 Όπως παρατηρεί η κ. Φουντά έχουν αυξηθεί οι αναζητήσεις σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που δίνει αισιόδοξα μηνύματα για το φετινό καλοκαίρι. «Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι αναζητήσεις γίνονται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με την ανάδειξη και άλλων μορφών τουρισμού». Η έρευνα αφορά όλες τις τουριστικές περιοχές της χώρας, από τη Μακεδονία μέχρι την Κρήτη και από τα Δωδεκάνησα μέχρι το Ιόνιο. Τουρίστες από ΗΠΑ, Μ. Βρετανία και Γαλλία ψάχνουν περισσότερο για Αττική μονοήμερες εκδρομές, πεζοπορία και ξεναγήσεις στην Αθήνα.  Το ποσοστό των αναζητήσεων είναι αρκετά υψηλό όλο τον χρόνο με κορύφωση τους θερινούς μήνες και αυτό που απασχολεί κυρίως τους επισκέπτες είναι η διαμονή, οι αερομεταφορές και τα τουριστικά προϊόντα.

Κυκλάδες

Στοιχεία για τις Κυκλάδες αναζητούν τουρίστες κυρίως από Ιταλία, Μ. Βρετανία και ΗΠΑ με σχεδόν το 60% να αναζητεί κατάλυμα, αλλά και πακέτα διακοπών, αερομεταφορές και τοπικά προϊόντα. Δραστηριότητες κυρίως σε Μύκονο και Σαντορίνη αναζητούν οι επισκέπτες, ενώ πολύ συχνά ρωτούν την Google για μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο της Μυκόνου. Της τελευταίας στιγμής είναι οι τουρίστες της περιοχής, αφού οι αναζητήσεις είναι χαμηλές την περίοδο μέχρι τον Μάιο, ενώ εκτοξεύονται τους τέσσερις επόμενους μήνες μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.  Να σημειώσουμε εδώ ότι η Νάξος είναι το 3ο νησί σε ...χτυπήματα αναζήτησης πίσω από Μϋκονο - Σαντορίνη και μπροστά από Πάρο και Ανδρο, δείχνοντας την δυναμική που έχει τα τελευταία χρόνια και η οποία την κραταέι ψηλά στις αναζητήσεις των ξένων επισκεπτών. 

Δωδεκάνησα

Τουρίστες από Γερμανία, Μ. Βρετανία και Ιταλία ενδιαφέρονται περισσότερο για τα Δωδεκάνησα, όπου οι αναζητήσεις αφορούν τη διαμονή (47%), τα πακέτα οικογενειακών διακοπών (32%), τις αερομεταφορές (12%). Το θαλάσσιο πάρκο στο Φαληράκι αναζητούν –καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου– περισσότερο από οτιδήποτε άλλο οι επισκέπτες των Δωδεκανήσων, ενώ ακολουθούν οι δραστηριότητες σε Κω και Ρόδο και οι ημερήσιες εκδρομές.  Αγγλία, Γερμανία και χώρες της Αν. Ευρώπης αναζητούν για Ιόνιο πακέτα οικογενειακών διακοπών και διαμονή, ενώ όσοι φτάνουν στην περιοχή ψάχνουν στοιχεία για το θαλάσσιο πάρκο στην Ζάκυνθο.

Κρήτη

Πληροφορίες για την Κρήτη αναζητούν με μεγάλη διαφορά οι Βρετανοί τους οποίους ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Γάλλοι. Δημοφιλέστερες αναζητήσεις είναι οι δραστηριότητες σε Χανιά, Ηράκλειο και Μάλια, αλλά και η μεταφορά από και προς αεροδρόμια. Οι αναζητήσεις αφορούν κατά 45% τη διαμονή, 23% τις μεταφορές, 18% και 11% ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Οι αναζητήσεις ξεκινούν από τον Ιανουάριο με ελαφρά πτώση τον Φεβρουάριο και συνεχίζουν ανοδικά μέχρι και τον Αύγουστο με απότομη πτώση τον Σεπτέμβριο.

Την Πελοπόννησο προτιμούν κυρίως οι Γερμανοί και ακολουθούν Ιταλοί, Άγγλοι, Αμερικανοί, ενώ αναζητούν δραστηριότητες σε Καλαμάτα, Ναύπλιο και Κατάκολο, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο. Το 43% αφορά τη διαμονή, το 30% τις μεταφορές από/προς Πελοπόννησο και το 14% πακέτα διακοπών στην περιοχή.  

Τέλος, Γερμανία, Ρωσία, Ιταλία αναζητούν για τη Μακεδονία πληροφορίες –από Ιανουάριο μέχρι Σεπτέμβριο– για ξενοδοχεία, αερομεταφορές, ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Από τις βασικότερες αναζητήσεις η μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», οι μονοήμερες εκδρομές σε Μετέωρα, Καβάλα και οι διαδρομές πεζοπορίας.

Με πληροφορίες από την έντυπη έκδοση της "Καθημερινής"