Ν. Μαρτάκης: "Ο Κορονοϊός και οι εκθέσεις που... εξασθενούν"

Έχουμε από καιρό, με διάφορες ευκαιρίες, τονίσει ότι η συμμετοχή στις εκθέσεις δεν αποτελεί πλέον το άπαν για την τουριστική προβολή. Χωρίς να παραβλέπεται η σημασία τους, κανείς δεν μπορεί να εφησυχάζει ότι μετέχοντας σε μια έκθεση διασφαλίζει το τουριστικό του μέλλον, αν, μάλιστα,  δεν παράγονται ουσιαστικά αποτελέσματα.

Του Νότη Μαρτάκη *

Πολύ περισσότερο, όταν εξωγενείς και απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως ο κορωνοϊός, μαζί και με την ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο, έρχονται να προστεθούν στις ήδη διαπιστωμένες επιφυλάξεις για την εξέλιξη της εφετινής τουριστικής χρονιάς.

Ειδικά λόγω του κορωνοϊού, παρατηρείται παγκοσμίως αναστάτωση  στους τουρίστες που θέλουν να ταξιδέψουν. Σύμφωνα μάλιστα με το Ελληνο-Αμερικανικό Τουριστικό Επιμελητήριο (www.hact.info) ,  γενική ανησυχία έχει επικρατήσει με τα τουριστικά γραφεία και τους τουριστικούς πράκτορες να βρίσκονται σε μια συνεχή αναζήτηση λύσεων αντιμετώπισης του "φαινομένου"  που έχει αρνητική  επίδραση  και στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις πού πρόκειται να πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα στην ΙΤΒ BERLIN 2020, όπου σύμφωνα με έρευνα πού έγινε:

• μόνο το 48%των επαγγελματιών τουρισμού θα παρευρεθούν λόγω της έξαρσης της μολυσματικής αυτής ασθένειας

•  37% επισκέπτες και αρκετοί εκθέτες ακύρωσαν την συμμετοχή τους

•  και το 15% είναι σε αναμονή για το τι πρόκειται να κάνουν.

Οι εκθέσεις ITB CHINA 2020 και ITB SHANGHAI 2020, εν αντιθέσει, ακυρώθηκαν όπως και στην Ισπανία η MWC, η μεγαλύτερη έκθεση που γίνεται στην χώρα, όπου αναμενόταν συμμετοχή από 200 χώρες τον Φεβρουάριο και ακυρώθηκε, παρόλο που στη  χώρα δεν έχει παρουσιαστεί περιστατικό κορωναϊού.

Συνεπώς, η αναζήτηση λύσεων που θα υπερκεράσουν την όποια επιφύλαξη εκ μέρους των ταξιδιωτών είναι περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία. Και σίγουρα, οι λύσεις αυτές δεν μπορούν να βρεθούν μέσα από την «πεπατημένη» . Χρειάζεται η έμπρακτη ανάδειξη θεματικών μορφών που διαθέτουν «φανατικό» κοινό και το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στο οποιοδήποτε «κάλεσμα», όταν μάλιστα αυτό, συνοδεύεται από το δίπτυχο «ποιότητα και ασφάλεια» , που επισταμένα έχουμε υποστηρίξει, σε αντικατάσταση του «Ήλιος- Θάλασσα» που πλέον δεν αποτελεί προνομιακό πεδίο για τη χώρα μας λόγω και του ανταγωνισμού των φτηνότερων μεσογειακών χωρών. 

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της ης εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP